Nitzen1987

Hvornår vil I fortælle familie og omgangskreds, at I venter jer???

16 indlæg i dette emne

Hvornår fortæller I omverdenen, at I venter jer?

Jeg har selv lige været til en tidlig scanning i dag og set hjerteblink :loveshower Men indtil videre vil vi gerne holde graviditeten hemmelig til efter NF-scanning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fortalte det omkring 6 uger henne, det valgte vi pga pigerne. Hvis der skulle gå noget galt, vidste vores familier det - så de ville kunne forstå en tristhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun sagt det til min mor - alene fordi jeg bare havde så meget brug for at sige det højt. Hun er sygeplejerske, så hun kender alle risiciene og ved godt, at der går noget tid endnu før man kan føle sig mere sikker.

Ellers satser jeg på at kunne holde det hemmeligt til efter nytår - men kan godt se julefrokosterne hobe sig op som problemer, da jeg plejer at være festens midtpunkt og gi' den max gaz på dansegulvet og lækre drinks. Så der skal jeg have udarbejdet en solid løgn-historie - hvis ikke det kan ses så meget, at jeg må krybe til korset inden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at være meget åben omkring det. Grundet vi har været igennem behandling. Iui og IVF,. Så venner, familie og arbejde har været med hele vejen.

Hvilket for mig har været skønt, på grund af forståelse og omsorg. Både med glæde og sorg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun min svigermor som ved det, jeg går og venter på svar fra Roskilde sygehus vedr. noget medicin jeg har taget, det er medicin hvor det fra bedes ikke at være gravid eller blive gravid, da det kan gøre at der kommer misdannelser på fosteret, jeg har været på det medicin i 14 dage og det er heldigvis så kort tid at det måske ikke har nået at gøre nogen skade, vi håber selvfølgelig på det bedste. Skulle ha haft hørt noget fra dem igår, men hørte ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Høre jo ikke til, men du får lige mit svar alligevel ;) Vi venter også til efter NF. har nogle veninder der ved det, men ellers ingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved nu ikke hvornår jeg vil sige det endnu, så jeg tager en dag af gangen. Har vild lyst til at sige det nu, men jeg har også lyst til at sige det senere eller til efter NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi sagde det da jeg var knap fem uger henne. Jeg ville gerne holde det hemmeligt men kæresten var så glad så han kunne ikke holde mund :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hoerer vel til her og er 5+2 i dag. Jeg skal lige til gyn paa mandag. Min mand er saa ovenud glad, stolt og lykkelig og har overbragt nyheden til alle mulige... jeg maatte ogsaa lige bede ham om at tage den lidt ned, men jeg har selv fortalt det til familie og veninder.

Vi ville ikke kunne skjule det ret laenge alligevel, da vi praktisk talt bor og lever i en italiensk storfamilie og i et meget lille samfund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fortæller det efter jeg har været ved lægen.. skal jeg på fredag og vi skal hjem til min familie på søndag :) og weekenden efter er det mandens familie.

Så jeg må være 9-10 uger henne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre og søskende fik det at vide ret hurtigt da vi så muligvis ville være nødt til at aflyse vores charter ferie næste år da jeg vil være højgravid. Derefter fik min kusine det også at vide da hun så muligvis skulle med i stedet for os, og til sidst min veninde og hendes mand som også er derinde. Og flere ved det ikke :) Så denne gang er vi meget mere "påpasselige" selvom jeg har lyst til at råbe det ud til hele verdenen..

jeg regner med at efter NF, som nok kommer til at ligge før eller efter min 3. mdrs prøvetid er over får verdenen det at vide. :) Og jeg glæder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hører jo ikke helt til her...... Men ville lige svare alligevel :rolleyes

Jeg er 4+2 nu, og har jo først lige fundet ud af at jeg er gravid...... Alligevel er planen at vores forældre og søskende får nyheden på søndag, og alle andre i løbet af den kommende uge :loveshower

Jeg ved godt det ikke er helt normalt at gøre sådan, men vi gjorde det samme sidst, og var rigtig glade for det! Jeg tror også at det ville være nemmere, hvis der skulle gå noget galt (hvilket der selvfølgelig ikke gør) for så ved alle det i forvejen, og man skal ikke til at fortælle både den glade, og den triste nyhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fortalt det til de sidste af den nærmeste familie, resten af familien kommer så lidt efter lidt. Men arbejde venter vi med til ihvertfald efter første graviditetsundersøgelse, som jeg skal til midt i november.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kunne vi ikke holde nyheden for os selv længere :rolleyes I dag har vi fortalt mine forældre og ene søster, at vi venter os :) og i morgen får svigerfamilien det at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok meget i tvivl om hvornår vi skal fortælle det. :unsure

På den ene side ville jeg gerne vente til efter 12 uge, hvoringene bliver lidt mere sikkert. :blink

På den anden side er jeg lige ved at springes over ikke at kunne fortælle det NU :balloon

Jeg har en aftale med min mor om 14 dage, og tror ikke jeg kan være sammen med hende en hel dag uden at afslører det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne overhovedet ikke holde det for os selv, særligt fordi vi vidste, hvor sindssygt glad min kærestes mor ville blive :) Og så blev vi jo nødt til at underrette resten af omgangskredsen :)

Men det er også i orden, fordi skulle vi være så uheldige at miste, er det vigtigt at de samme personer kender omstændighederne.

Jeg har kun været til lægen (eller rettere hendes sygeplejerske) en enkelt gang og fået taget blodprøver. Lægen vil først se mig om 2½ uge. Jeg er 6+3 i dag, så hun vil først se mig i uge 9.

/Sarah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER