Barbamama

Har I en sjette sans fornemmelse omkring jeres kommende barns køn?

16 indlæg i dette emne

Nu var der lige én i en tråd, der nævnte at hun havde en følelse af at hun ville få en dreng... Men hun er ikke gravid endnu! :)

Og jeg har det faktisk lidt på samme måde. Når jeg forestiller mig, at jeg bliver gravid og får et barn, så er det ALTID en dreng, der toner frem på nethinden. Jeg håber egentlig ikke mere på en dreng end en pige (eller omvendt) men jeg har bare sådan en spøjs mavefornemmelse, der siger mig, at mit første barn bliver en dreng. Det vil det iøvrigt også blive ifølge den kinesiske kalender, hvis vi altså bliver gravide indenfor det tidsrum, som vi håber. :)

Er der andre, der har en sjette sans fornemmelse omkring barnets køn allerede inden undfangelsen? Og er der evt. nogen gravide/mødre, der har haft en fornemmelse, og hvor den holdt stik?

Ku' da være lidt sjovt, hvis vi opdagede at vi var lidt småsynske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne være fedt, hvis vi var synske.

Nogle gange tror jeg dog også, at ens underbevidsthed forsøger at gøre det mere håndgribeligt. Min svigerinde var overbevist om, at hun fik to drenge, men det viste sig at være to små søde og meget pigede piger :)

Kender også flere andre der har taget fejl. Men der kan da sikkert godt være noget med en sjette sans og nogle energier etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen sjette sans.

Men jeg sidder også altid og kigger på drenge ting.

Håber nok mest på en dreng, pga jeg synes det ville være synd for en pige at få mit PCO og døje med alle de ting jeg døjer med. Ved godt det er en dum tanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke nogen fornemmelse, inden jeg blev gravid med vores første, men da jeg var ca. 12 uger henne, var jeg overbevist om, at jeg havde en lille dreng i maven :) Og jeg endte sjovt nok med at have ret :loveshower Nu må vi se, om jeg får ret næste gang også - Chancen er jo 50/50 for at gætte rigtigt :D Men jeg håber rigtig meget på en pige!

PS. I følge den kinesiske kalender skulle vores dreng være en pige, så den giver jeg ikke så meget for :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kinesiske kalender giver jeg nu heller ikke meget for, min lilleBROR skulle have været en pige ifølge den, og det samme skulle min mand, til gengæld skulle hans to søstre være drenge :rolleyes Den passede godt nok på mig selv, men 1/5 rigtige svar er ikke et alt for godt tegn ;)

Jeg har efterhånden drømt så tilpas mange gange at vi får en dreng at jeg nærmest er overbevist om, at det også bliver en dreng første gang. Selvom jeg nu ikke foretrækker det ene køn fremfor det andet, bare det er et sundt og raskt barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen sjette sans.

Men jeg sidder også altid og kigger på drenge ting.

Håber nok mest på en dreng, pga jeg synes det ville være synd for en pige at få mit PCO og døje med alle de ting jeg døjer med. Ved godt det er en dum tanke.

Jeg synes det er en meget forståelig og moderlig tanke, som vel egentlig bare går på, at du ønsker det bedste for dit barn :kram2 MEN, jeg synes bestemt også at du skal have lov at ønske dig en pige, og glæde dig hvis det bliver en pige, det er jo ikke engang sikkert at hun i givet fald ville arve PCO'en :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første havde jeg ingen idé før jeg blev gravid, men da jeg var ca 12 uger henne var jeg overbevidst om at det var en dreng og det var det. Min mand var sikker på han var en dreng fra jeg testede positiv.

Denne gang havde jeg en klar fornemmelse af at vi ville få en pige før jeg blev gravid og det er en pige der gemmer sig i min mave. Min mand havde denne gang ingen fornemmelse.

Jeg ved ikke om jeg giver meget for den kinesiske kalender, men den har ihvertfald været rigtig med mig begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg jo ikke selv gravid i den forstand, at jeg venter mit barn i maven. Men vi skal adoptere, og har fra start af haft en fornemmelse af, at vi får en dreng i forslag. Men sandsynligheden siger også en dreng. Vi har allerede en del drengetøj, og ting som kan bruges af både en dreng eller pige. Men vi tror selv på en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer ALTID at vi får en pige.. Hun hedder altid enten Julie eller Kamille.

Det er lidt sjovt, da de pige navne vi har snakket om er JuliA og KamillA :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tror ikke helt på den med synskheden. Det handler vist mere om lucky guessing og egne tidligere skønne oplevelser og erindringer med børn. Fx har alle mine søskende kun fået drengebørn, og min mands søskende har kun fået drengebørn. Aner da ikke, hvem der får piger?? - i hvert fald ikke nogen i vores familier, så kan da ikke forestille mig, at vi skulle begynde på det ;)

Vi er dermed helt sikre på, at vi også får en drengeunge eller to :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tror ikke helt på den med synskheden. Det handler vist mere om lucky guessing og egne tidligere skønne oplevelser og erindringer med børn. Fx har alle mine søskende kun fået drengebørn, og min mands søskende har kun fået drengebørn. Aner da ikke, hvem der får piger?? - i hvert fald ikke nogen i vores familier, så kan da ikke forestille mig, at vi skulle begynde på det ;)

Vi er dermed helt sikre på, at vi også får en drengeunge eller to :D

Jeg har en veninde der tænkte det samme - hun har næsten lige fået en lille pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang var jeg meget overbevist om at mavsen gemte på en lille dreng, da alt i graviditeten har været total modsat af pigerne. Jeg købte det første drengetøj inden uge 12. Blev scannet i uge 20 og fik besked om at det var en dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er slet ikke i tvivl om, at når vi får ønskebebsen, så er det en dreng - det er han nemlig spået til :) Derudover er der også noget der tyder på, at han kunne få ret. Hvis man ser på hans familie er de nemlig 5 søskende; Hans søstre har begge fået 3 børn; først 2 drenge også 1 pige som sidste. Hans brødre har henholdsvis 1 og 2 piger, ligesom H selv har 2 piger (fra tidligere) Men da jeg var gravid i august begyndte jeg hurtigt at omtale fosteret som HENDE/HUN - aner ikke hvorfor, men det var hvad mavefornemmelsen sagde :) Er spændt på, hvordan det føles næste gang jeg bliver gravid :loveshower

Jeg er en ad dem, hvor jeg indimellem kan se på en gravid veninde også sige - det bliver..... Indtil videre har mine gætterier holdt ved :whistling Men det er udelukkende på intuition :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der tænkte det samme - hun har næsten lige fået en lille pige ;)

Haha ja det skal nok lige passe. Haha stakkels tøs vi ville få.. ene pige med alle de fætre :D .. omg og teenagedøtre! *gys*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom lige i tanke om at jeg sidste år blev spået af en spansk sigøjner. Det havde jeg faktisk glemt alt om, men nu kom det lige tilbage. Jeg fattede ikke en skid af hvad damen sagde (jeg forstår ikke spansk og hun talte ikke engelsk) udover at hun viste tre fingre og sagde "Bambiiiiiina". Så hvis jeg får tre døtre, så er det dælme spooky! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg må indrømme at da jeg var lille sagde jeg altid at min den første blev en dreng...

det havde jeg glemt alt om at jeg havde udtalt såda jeg var ca 10-12uger henne og fortalte min mor at jeg havde drømt at vi ventede en dreng så sagde hun at det havde jeg jo sagt mange gange som barn... og ja vi venter en lille dreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER