Barbamama

Hvad kan påvirke ens cyklus?

5 indlæg i dette emne

Nu så jeg lige i en tråd, at en herinde havde oplevet at hendes cyklus blev påvirket af månen! Synes det er topspændende, og håber at vedkommende (eller andre, der ved noget) vil fortælle mere om hvordan det hænger sammen! :glad

Og så tænkte jeg på, hvad der ellers kan påvirke ens cyklus? Mange har nok oplevet at et brændende ønske om at være gravid kan udsætte ens mens, og måske har nogen også oplevet tidligere i deres liv at et ønske om IKKE at være gravid har udsat mens... Men hvad kan ellers påvirke? Er det rigtigt at ens cyklus "synkroniserer" sig med de kvinder man opholder sig sammen med? Og kan nogle kostvaner eller andet evt. påvirke?

Fortæl fortæl, jer der ved noget eller har oplevet noget, jeg er nysgerrig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cyklusen indretter sig efter andre kvinder omkring en, som du selv spørg til. Men siger normalt at det er fra urtiden, så der kun var PMS i hjemmet en gang om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyklusen indretter sig efter andre kvinder omkring en, som du selv spørg til. Men siger normalt at det er fra urtiden, så der kun var PMS i hjemmet en gang om måneden.

Nej, det var så der kun lugtede af blod en gang i måneden ;) Ellers ville man jo være i risiko for at blive angrebet af vilde dyr hele tiden :)

Men det er fuldstændig korrekt - da jeg gik på seminarium, var vi tre piger der fik uregelmæssigt mens - men alle tre på samme tid altid, plus-minus en dags tid :)

Stress påvirker også min menses - sidste måned gik jeg to dage over tid, fordi jeg var stresset.. Tror generelt at psyken spiller en stor rolle ved menses!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyklusen indretter sig efter andre kvinder omkring en, som du selv spørg til. Men siger normalt at det er fra urtiden, så der kun var PMS i hjemmet en gang om måneden.

Nej, det var så der kun lugtede af blod en gang i måneden ;) Ellers ville man jo være i risiko for at blive angrebet af vilde dyr hele tiden :)

Men det er fuldstændig korrekt - da jeg gik på seminarium, var vi tre piger der fik uregelmæssigt mens - men alle tre på samme tid altid, plus-minus en dags tid :)

Stress påvirker også min menses - sidste måned gik jeg to dage over tid, fordi jeg var stresset.. Tror generelt at psyken spiller en stor rolle ved menses!

Hehehe, forklaring nummer to lyder godt nok lidt mere evolutionsagtig, den første lyder lidt som noget, ens mand kunne finde på at sige :lol

Men spøjst at det sådan kan påvirke! Stress kan jeg forstå, for det påvirker jo mange fysiske ting i kroppen, men jeg forstår ikke helt hvordan (f.eks.) min krop kan "mærke" hvornår en anden krop har mens... Hvor mærkeligt :unsure

Og egentlig også mærkeligt at det stadig forholder sig sådan, eftersom der jo ikke rigtig er nogen evolutionær gevinst ved det længere. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ens mens er helt klart påvirkelig af virkelig mange ting. Da jeg for nogle år siden var sygemeldt med stress fik jeg ikke mens i 2 måneder og det var på trods af p-ring, som jo ellers styre ens mens.

Derudover kan ubalancer i fx lever og milt påvirke mens, hvilket jeg osse selv har oplevet.

Men du har ret.... det er et meget interesant område.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER