Mettemor

Hvad skal jeg tage

8 indlæg i dette emne

Ja godt nok er det 3 barn, vi prøver på at lave, men altså jeg har sgi næsten glemt det meste. :rolleyes Ja tænkt engang at det kan lade sig gøre. Jeg havde fuldt ud styr på det, da jeg var gravid de sidste 2 gange!! :D

Nå men, sig frem hvad skal jeg tage? Kan huske at jeg skal ha folinsyre, men er der andet?

Har i andre gode råd, så sig endelig frem. Det kan også være, at der er kommer nyt siden jeg var gravid sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kan desværre ikke svare på andet end folinsyre fra man planlægger graviditeten.. og jern fra 10. graviditetsuge mener jeg at det er..

jeg skal desværre proppes med alle mulige forskellige piller fordi jeg har fået en fedmeoperation, så det kræver meget mere for at bebsen får det den skal have..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jern er fra 10. uge... Det vigtigste nu er folsyre. Så kan du altid starte på vitaminpiller når du er gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Sinning iht. Jern.

Jeg er blevet rådgivet at tage gravitamin - men jeg syntes gravitamin er dyrt, når jeg spiser en masse almindelige vitaminpiller i forvejen. Så snakkede med en rar dame på apoteket. HUn sagde at hvis jeg alligevel spise multivitamin, så kunne jeg købe Livol Multi total voksen med ekstra B og D vitamin. Så får man det samme som der er i gravitamin.

Og så spurgte hun faktisk om jeg spise fiskeolie, da det også skulle være godt. Men det spiser jeg i forvejen.

Anyway :btopic håber du kunne bruge lidt af det...

Folsyre fra man ønsker graviditet ( er i gravitamin eller evt livol multi total med ekstra B & D.)

Jern fra uge 10 i graviditet.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Sinning iht. Jern.

Jeg er blevet rådgivet at tage gravitamin - men jeg syntes gravitamin er dyrt, når jeg spiser en masse almindelige vitaminpiller i forvejen. Så snakkede med en rar dame på apoteket. HUn sagde at hvis jeg alligevel spise multivitamin, så kunne jeg købe Livol Multi total voksen med ekstra B og D vitamin. Så får man det samme som der er i gravitamin.

Og så spurgte hun faktisk om jeg spise fiskeolie, da det også skulle være godt. Men det spiser jeg i forvejen.

Anyway :btopic håber du kunne bruge lidt af det...

Folsyre fra man ønsker graviditet ( er i gravitamin eller evt livol multi total med ekstra B & D.)

Jern fra uge 10 i graviditet.

:balloons

med almindelige vitaminpiller skal man bare passe på hvis man bliver gravid, da der er for meget a vitamin i dem i forhold til hvad man må tage under graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar de damer. :lovebk Jeg havde jo allerede glemt det halve af det. :blush Må hellere få købt noget olinsyre. Stod også med et glas gravitamin i Bilka sidst, men synes godt nok at de var dyre. Men det er vitaminpiller nu generelt synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager gravitamin (vil ikke tage alm. multivitamin, da jeg er blevet advaret mod at få for meget a-vitamin), b-complex fra Matas (fordi jeg har tendens til lav b-vitamin), kalk (fordi apotekerens minitest viste at jeg fik for lidt kalk gennem kosten) og fiskeoliekapsler (som skulle være godt for babys udvikling af hjerne og øjne). :)

Men hvis du tager folinsyre fra du planlægger graviditeten og jern fra 10. uge, så opfylder du såvidt jeg ved det vigtigste. :)

- Og så har min mand "arvet" mine almindelige multivitamin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

med almindelige vitaminpiller skal man bare passe på hvis man bliver gravid, da der er for meget a vitamin i dem i forhold til hvad man må tage under graviditeten

Det har jeg godt nok aldrig hørt - interessant. Hvor meget er max dosis så af A-vitamin??

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER