Pilaj

Det dersens ægløsning

21 indlæg i dette emne

Hej i kyndige kvinder.

Vi har skudt projekt lillebrøster igang. Har downloadet en app der fortæller mig at jeg har ægløsning på torsdag.

Nu kommer så det store spørgsmål: er det så kun den dag jeg kan blive gravid eller er det sådan noget +/- noget?

Jeg er total på udebane i alt det her. Blev gravid med Emilie ret så uplanlagt så har aldrig prøvet at skulle holde styr på ægløsning osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej i kyndige kvinder.

Vi har skudt projekt lillebrøster igang. Har downloadet en app der fortæller mig at jeg har ægløsning på torsdag.

Nu kommer så det store spørgsmål: er det så kun den dag jeg kan blive gravid eller er det sådan noget +/- noget?

Jeg er total på udebane i alt det her. Blev gravid med Emilie ret så uplanlagt så har aldrig prøvet at skulle holde styr på ægløsning osv :)

Man siger vist +/- 5 dage på begge sider af ÆL... Men vil mene at chancen er størst i dagene op til ÆL og så et par dage efter ÆL, da ægget tager lidt tid om at bevæge sig ned og :cell kan holde sig i optil 5 dage, hvis manden har en god sædkvalitet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar.

Så kan manden godt se frem til de næste par dage :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at du har størst chance for at blive gravid fra ca. 4-5 dage før ÆL og så 48 timer efter..

God arbejdslyst! a1093.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af delen er desværre korrekt.

Sæd kan holde sig i æglederen omkring 2 dage,og æget er befrugtningsdygtigt12-24 timer efter ÆL.

Så hvis man vil have optimale chancer,skal man sexe dage før ÆL,på ÆL dagen og dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af delen er desværre korrekt.

Sæd kan holde sig i æglederen omkring 2 dage,og æget er befrugtningsdygtigt12-24 timer efter ÆL.

Så hvis man vil have optimale chancer,skal man sexe dage før ÆL,på ÆL dagen og dagen efter.

Sæd KAN være levedygtig oppe i livmoderen i OP TIL 5 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis kvaliteten er helt i top,hvad den kun er hos de aller færreste mænd,det er også årsag til at fertilitetsklinikkerne sige 2 max 3 dage,og de ved om nogen hvad de snakker om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis kvaliteten er helt i top,hvad den kun er hos de aller færreste mænd,det er også årsag til at fertilitetsklinikkerne sige 2 max 3 dage,og de ved om nogen hvad de snakker om.

Sjovt, for min fertilitetsklinik siger de godt kan leve op til 5 dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Sædceller kan leve i op til 5 dage inde i kvinden under de rette betingelser"

Dette vil du kunne læse rundt på nettet... og det er hvad der bliver sagt ude på de forsk. klinikker!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps KAN er det magiske ord,men det kræver altså stadig at sædkvaliteten som det første er helt i top,hvad den desværre ikke er hos særlig mange mænd,der ud over skal miljøet i både livmoder og æggeledere være 100 % i orden,og det er det sltså heller ikke hos de fleste kvinder,så det er mere korrekt at staste på 2 max 3 dage,eller ville man jo også lave IUI og beordre hjemmerul langt før end det man gør.

Men det gider jeg sådan set ikke at diskutere,det er jer der med stor sandsynlighed ikke bliver gravide,hvis i satser på 5 dage,så held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps KAN er det magiske ord,men det kræver altså stadig at sædkvaliteten som det første er helt i top,hvad den desværre ikke er hos særlig mange mænd,der ud over skal miljøet i både livmoder og æggeledere være 100 % i orden,og det er det sltså heller ikke hos de fleste kvinder,så det er mere korrekt at staste på 2 max 3 dage,eller ville man jo også lave IUI og beordre hjemmerul langt før end det man gør.

Men det gider jeg sådan set ikke at diskutere,det er jer der med stor sandsynlighed ikke bliver gravide,hvis i satser på 5 dage,så held og lykke :)

Nu er både GND og jeg igennem fertilitetsbehandling.. såååå vi satser ikke selv noget.... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det gider jeg sådan set ikke at diskutere,det er jer der med stor sandsynlighed ikke bliver gravide,hvis i satser på 5 dage,så held og lykke :)

er ovenstående ikk lidt ondt sagt?

Klinikkerne er jo ikke ens, så hvad du har fået af vide, betyder ikke at andre klinikker tager fejl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er ovenstående ikk lidt ondt sagt?

Klinikkerne er jo ikke ens, så hvad du har fået af vide, betyder ikke at andre klinikker tager fejl!

Jaaa, synes måske også, at tonen bliver liiiige lovlig skarp i det. Jeg tror ikke, der menes noget ondt med det, men kan se at du er ret ny herinde, og du skal jo nok bare tænke på, at der altså er piger herinde, som har rigtig svært med det med at blive gravide, og som har RET godt styr på deres shit ang. alt det her. Og så er sådan en kommentar altså nok ikke så fed. Og give Ria helt ret i, at man jo godt kan få forskellige oplysninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps KAN er det magiske ord,men det kræver altså stadig at sædkvaliteten som det første er helt i top,hvad den desværre ikke er hos særlig mange mænd,der ud over skal miljøet i både livmoder og æggeledere være 100 % i orden,og det er det sltså heller ikke hos de fleste kvinder,så det er mere korrekt at staste på 2 max 3 dage,eller ville man jo også lave IUI og beordre hjemmerul langt før end det man gør.

Men det gider jeg sådan set ikke at diskutere,det er jer der med stor sandsynlighed ikke bliver gravide,hvis i satser på 5 dage,så held og lykke :)

undskyld jeg spørger, men hvad er dit belæg for at udtale alt dette??

Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg ved at GND og Miss-Matilde har været i behandlingsforløb rimelig længe.

Og dine sidste linier, er de ikke lidt hånelige??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha en drejning tråden lige tog på et uskyldigt spørgsmål :(

Manden og mig sexer bare som vi plejer og så lidt mere omkring ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha en drejning tråden lige tog på et uskyldigt spørgsmål :(

Manden og mig sexer bare som vi plejer og så lidt mere omkring ÆL :)

:goodluck og masser af :bd

synes forresten lige at du skal læse artiklen jeg linker til i denne tråd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha en drejning tråden lige tog på et uskyldigt spørgsmål :(

Manden og mig sexer bare som vi plejer og så lidt mere omkring ÆL :)

Undskyld drejningen i din tråd. Det var ik meningen :kiss

Jeg bliver bare lidt harm når nogen så skarpt irettesætter en anden, og så med facts der ikke er rigtige. Ja nøgleordet er KAN men det er ik ensbetydende med at man ved at sexe hver 2.-3. dag at det er den nyeste sædcelle man bliver befrugtet af. Det KAN være en der har ligget og hygget sig i 2-3-4-5 dage.

Og som flere skriver, så forventer miss mathilde og jeg INTET! Vi (især hende ( :kiss ) ) kender om nogen behandlingsverdenen, så hvis jeg må give dig et råd, så skær ned på sådan nogle kommentarer. Især når man er ny. Det giver et forkert indtryk. Men velkommen til. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu håber jeg ikke, at jeg puster til gløden i diskutionen, men jeg synes lige vi skal give smlmea_ en chance. ;)

I og med at hun er ny, har hun måske ikke vidst/tænkt over at der er nogen herinde, der har været i behandlingssystemet længe og som derfor kan blive stødt over visse kommentarer... Og selvom kommentaren også lige skurrede lidt i mine øjne, så tænker jeg også, at den nok mest skurrede fordi jeg "kender" nogen herinde, der har (haft) rigtig svært ved at blive gravide og derfor måske er lidt ekstra følsomme. Hvis hun havde sagt den personligt til mig, så havde det altså ikke rørt mig, tror jeg ikke. Og man kan misforstå meget på skrift, og jeg tror ikke, at noget har været ment ondt. :)

Hjertelig velkommen til, smlmea_ :balloons Håber du bliver glad for at være her. :)

- Og samtidig endnu engang kæmpe meget held og lykke til dem, der kæmper for at blive gravide og :respekt for at I ikke giver op! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu håber jeg ikke, at jeg puster til gløden i diskutionen, men jeg synes lige vi skal give smlmea_ en chance. ;)

I og med at hun er ny, har hun måske ikke vidst/tænkt over at der er nogen herinde, der har været i behandlingssystemet længe og som derfor kan blive stødt over visse kommentarer... Og selvom kommentaren også lige skurrede lidt i mine øjne, så tænker jeg også, at den nok mest skurrede fordi jeg "kender" nogen herinde, der har (haft) rigtig svært ved at blive gravide og derfor måske er lidt ekstra følsomme. Hvis hun havde sagt den personligt til mig, så havde det altså ikke rørt mig, tror jeg ikke. Og man kan misforstå meget på skrift, og jeg tror ikke, at noget har været ment ondt. :)

Hjertelig velkommen til, smlmea_ :balloons Håber du bliver glad for at være her. :)

- Og samtidig endnu engang kæmpe meget held og lykke til dem, der kæmper for at blive gravide og :respekt for at I ikke giver op! :super

Jeg giver dig ret i, at alle er velkomne herinde, og alle skal have en chance, også derfor spørger jeg ind til, hvor og hvordan amlmea_ har sine oplysninger fra, for måske det kommer fra ny forskning eller lignende.

Meeeen jeg synes dog slutsætningen skærer rigtig meget i mine øjne, og læser den som hånelig overfor dem, som udtaler sig, og som jo direkte siger, at de er i behandlingsforløb og har været det længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver dig ret i, at alle er velkomne herinde, og alle skal have en chance, også derfor spørger jeg ind til, hvor og hvordan amlmea_ har sine oplysninger fra, for måske det kommer fra ny forskning eller lignende.

Meeeen jeg synes dog slutsætningen skærer rigtig meget i mine øjne, og læser den som hånelig overfor dem, som udtaler sig, og som jo direkte siger, at de er i behandlingsforløb og har været det længe.

Jamen jeg er enig, dog er der for mig at se sagt ret lidt om personlige behandlingsforløb inden den lidt spidse kommentar. Og (derfor) så vælger jeg at tro, at hun ikke er hånlig, men bare er blevet misforstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er enig, dog er der for mig at se sagt ret lidt om personlige behandlingsforløb inden den lidt spidse kommentar. Og (derfor) så vælger jeg at tro, at hun ikke er hånlig, men bare er blevet misforstået :)

Men jeg håber hun kommer ind og svarer, om det er helt ny viden, så alle kan optimere deres chancer for en graviditet, hvis det nu er ny viden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER