Sookie

jer der laver kager

9 indlæg i dette emne

Hej piger...

Jeg vil lige høre hvor meget i ville tage for en kage, som denne her... hvis i skulle lave den på bestilling.

Til 80 mennesker (personen der har bestilt kender i ikke).

5jwgfr.jpg

28m4ux.jpg

Kagen på billedet har jeg lavet for min svigermor.... og hun har kun givet det som det kostede at lave.

Men så var der nogle, der var helt vilde med den og gerne ville bestille en.

Jeg har så sagt at når det er til 80 mennesker, så vil den koste 1000kr.

det koster ca. 500 for mig at lave og når jeg ligger så mange timer i det, så vil jeg også ha noget for det.

ellers kører jeg surt i det.

Men det synes de var for meget. :blink

Hvor meget ville en konditor tage, tror i ?

Hvor meget ville i tage ?

Hvis man f.eks. skulle sige 20kr pr. person (som jeg hører at mange tager),

så ville det jo blive 1600.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at vide noget om det, så lyder det ikke af meget. Det vigtigste, synes jeg, er at hvis det er 1000 kr du vil have, så er det det den koster. Så må de tage det eller lade være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop bestilt en kage ved en ikke-konditor-men-dygtig-hobby-kage-laver og jeg er gladeligt gået med til at betale 35 kr pr kuvert. Det kan jo snildt koste 50-60 kr pr. kuvert ved en konditor. :) Den kage, som jeg har bestilt er så også kun til 10 personer, og når de er 80 så synes jeg at lidt "mængderabat" er helt på sin plads, så f.eks. 20 kr pr kuvert ville være fint, synes jeg... Så jeg synes overhovedet ikke at 1000 kr er for meget. Det synes jeg faktisk er et røverkøb! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at de kommer krybende tilbage hvis de vitterlig er interesserede i en rigtig kage - for undersøger de priser andre steder, så finder de ud af hvor billigt du vil lave den!

De er nok bare blevet overraskede over hvor meget en kage kan koste - uden at tænke over hvad de rent faktisk betaler for...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov det hører forresten med til historien, at min kage er med to slags fyld... Den var billigere hvis den var med ét slags fyld... Og så pyntes den som en bryllupskage (ved ikke om det har noget at sige for prisen :unsure). Hvis du "kun" har et slags fyld, så rykker det jo nok i prisen, men jeg synes 1000 kr er et røverkøb uanset hvad. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres svar :)

jeg synes heller ikke selv at det er meget...

og specielt ikke når det kan koste 50-60pr kuvert ved en konditor.

og med 1000kr så er det jo kun 12,50 pr kuvert. og det er jo faktisk alt for billigt.

jeg gider bare ikke ligge så mange timer i det for ingenting.

Er også skuffet over min sviger - jeg sagde at jeg bare skulle ha det, som det havde kostet

da jeg var færdig. Hun var så tæt på at kun give det, men da jeg så sagde at jeg havde lagt så mange timer i det, så gav hun mig 200 for at ha lavet det. 4 kager (den på billedet, er en af dem)!

jeg troede helt ærligt ikke på at hun var sådan. men jeg kunne heller ikke få mig selv til at

ta "arbejdsløn", så måtte hun selv vurdere om hun ville være det bekendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg personligt har en standardpris, der hedder 27 kr. pr. person. Jeg får kun knapt nok lige dækket mine udgifter ved det, da jeg udelukkende bruger økologiske ingredienser og varer af højeste kvalitet.

Jeg ved mange bliver forundret over hvor billig jeg netop er, for når de undersøger markedet for professionelle konditorer kommer de altid tilbage og siger at de gerne vil bestille hos da mig. Højeste pris jeg nogensinde har hørt om fra en professionel var 85 kr. pr. person. :o

Og 2160 kr. for kage til 80 personer er jo heller ikke særlig mange penge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at de kommer krybende tilbage hvis de vitterlig er interesserede i en rigtig kage - for undersøger de priser andre steder, så finder de ud af hvor billigt du vil lave den!

De er nok bare blevet overraskede over hvor meget en kage kan koste - uden at tænke over hvad de rent faktisk betaler for...

Ja, jeg tror også at det er det.

De ved ikke hvad de betaler for.

bare i varer blir det jo 500 - og så skal jeg bruge 10 timer på det.

og jeg tror også at min svigermor fik sig et chok over hvor meget det kostede at lave

disse kager... men jeg håber at hun har bare en lille smule dårlig smag i munden, nu hvor jeg har fortalt

at jeg faktisk har brugt omkring 20 timer på hendes kager.

Hov det hører forresten med til historien, at min kage er med to slags fyld... Den var billigere hvis den var med ét slags fyld... Og så pyntes den som en bryllupskage (ved ikke om det har noget at sige for prisen :unsure). Hvis du "kun" har et slags fyld, så rykker det jo nok i prisen, men jeg synes 1000 kr er et røverkøb uanset hvad. :)

Her er det kun 1 slags fyld, da kagen blir alt for stor, hvis det er 2 slags.

men det er så også et ordentligt lag, der kommer i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg personligt har en standardpris, der hedder 27 kr. pr. person. Jeg får kun knapt nok lige dækket mine udgifter ved det, da jeg udelukkende bruger økologiske ingredienser og varer af højeste kvalitet.

Jeg ved mange bliver forundret over hvor billig jeg netop er, for når de undersøger markedet for professionelle konditorer kommer de altid tilbage og siger at de gerne vil bestille hos da mig. Højeste pris jeg nogensinde har hørt om fra en professionel var 85 kr. pr. person. :o

Og 2160 kr. for kage til 80 personer er jo heller ikke særlig mange penge?

Nej det synes jeg heller ikke det er.

lige nu sidder jeg faktisk og fortryder lidt at jeg sagde ikke sagde 1500 i stedet for 1000,

for det synes jeg nu godt at jeg kunne ha taget, når jeg hører alle de her priser.

12,50 er jo faktisk totalt under pris.

2160kr - jamen når det er prisen, så er det jo prisen.. og som du selv skriver, så vender folk tilbage, når de ser at det er billigste pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER