Guest

Sære madvaner

22 indlæg i dette emne

Som jeg nu sidder her med computer placeret godt ovenpå en af dynerne og en tallerken med pomfritter og hvidsløgrejer i skødet, kom jeg til at tænke lidt på folks sære madvaner.

Det ret, som jeg lige har beskrevet virker rimelig sær for mange og kan også godt se det selv, men det smager jo bare fantastisk - og er så dejlig nemt at lave, når man kommer hjem fra en 9-timers vagt på arbejdet.

Af andre sære madvaner ved jeg ikke lige, hvad det kunne være. Måske at jeg syntes bacon og ketchup (for guds skyld fra Heinz) er så godt! ;)

Hvad med jer? Hvordan er jeres sære madvaner? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, jeg synes pomfritter og hvidløgsrejer lyder super :super

Jeg kan umiddelbart kun komme på én sær vane, som jeg har nu. Det sker ret tit, at jeg efter aftensmaden lige skal have én lakrids. Det er ikke sådan at jeg æder en masse slik, men bare lige én lakrids lige efter maden. Ellers føler jeg på en eller anden måde ikke at måltidet er slut :rolleyes

Da jeg var barn kunne jeg æde de klammeste ting. Husker at jeg havde en forkærlighed for æbleskiver med smør og kyllingepålæg. :blink Og hvis der ikke var noget slik, så "lavede" jeg da bare noget selv, f.eks. "gulerod med syltetøj og flormelis" eller "(ukogt) spaghetti med nutella". :blink Saftevand lavet på mælk istedet for saft var jeg også ret glad for. Og i en periode skulle alt bare tværes ind i en grim blanding af sennep og ketchup...

Min mand betragter jeg nærmest som kongen af sære madvaner. Synes det er lidt charmerende selvom jeg også nogle gange synes det er liiiiiiidt weird. Han har et princip om at alt kan smages og et motto om at "hvis det smager godt hver for sig, så smager det også godt sammen". Hvilket har ført til lagkage med tun (ok, det var i en brandert for mange år siden, men alligevel!), parisertoast med tun, parisertoast med rullepølse (den har jeg taget til mig, det smager faktisk godt), pizza med kipperssild, blæksprutte i eget blæk på dåse og andre "fantastiske" retter. :P

Har også oplevet folk der synes det er sært, at jeg nogle gange putter ristede løg på min leverpostejsmad, men har også oplevet flere andre der gør det, så ved ikke om det kan betragtes som sært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ristede løg på leverpostej er da på ingen måde mærkeligt :)

Jeg er ret stor fan af mayonnaise og løg oven på pålæg.

Ellers har jeg ingen sære madvaner jeg sådan lige kan komme i tanker om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at smovse.

Kan spise tomatpesto, peberfrugt pesto og lign. direkte fra glasset.

Kan også spise Pepperballs direkte fra glasset og tømme et helt glas på ganske kort tid.

Jeg elsker også Hellmans Real Mayonaise på røget laks.

Helst et tykt tykt lag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ristede løg på leverpostej er da på ingen måde mærkeligt :)

Jeg er ret stor fan af mayonnaise og løg oven på pålæg.

Ellers har jeg ingen sære madvaner jeg sådan lige kan komme i tanker om :)

Det lyder godt ;) Italiensk salat og ristet løg på pålæg kan også anbefales :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg synes pomfritter og hvidløgsrejer lyder super :super

Jeg blev seriøst spurgt om jeg var gravid igår, da jeg lagde billedet af det på facebook og skrev "Velkommen til sære madvaner", og da jeg nægtede syntes folk så i ramme alvor at jeg skulle prøve at købe en G-test - bare så'rn for min egen skyld.. Hold da op tænker jeg bare :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev seriøst spurgt om jeg var gravid igår, da jeg lagde billedet af det på facebook og skrev "Velkommen til sære madvaner", og da jeg nægtede syntes folk så i ramme alvor at jeg skulle prøve at købe en G-test - bare så'rn for min egen skyld.. Hold da op tænker jeg bare :rolleyes

Haha, der skal da ikke meget til før de tror, at nogen er gravide så :P Jeg har aldrig lige hørt nogen spise det før, men synes da det lyder lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand betragter jeg nærmest som kongen af sære madvaner. Synes det er lidt charmerende selvom jeg også nogle gange synes det er liiiiiiidt weird. Han har et princip om at alt kan smages og et motto om at "hvis det smager godt hver for sig, så smager det også godt sammen". Hvilket har ført til lagkage med tun (ok, det var i en brandert for mange år siden, men alligevel!), parisertoast med tun, parisertoast med rullepølse (den har jeg taget til mig, det smager faktisk godt), pizza med kipperssild, blæksprutte i eget blæk på dåse og andre "fantastiske" retter. :P

Haha! Det er da ren Joey-logik :D

Jeg ved ikke, om jeg har nogle sære madvaner... Men det er blevet kommenteret, når jeg spiser agurk til min makrelmad :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes synes tit jeg får sære ideer med mad - og min familie har vænnet sig til det..

Lige nu spiser jeg gulerod til ALT hver aften.. Han havde lavet pølser og brød den anden dag - og jeg gik troligt over for at rive mine gulerødder som jeg fik til :loveshower

Jeg spiste og avokado til alt på et tidspunkt.. Og ELSKEDE at guffe sådan en :7himmel

Fiskefrikadeller med tomat er også lækkert...

Pga min operation (gastric bypass) skal jeg spise utrolog mange proteiner, hvilket resulterer i at jeg ofte har 3-4 forskellige slags pålæg på et stykke rugbrød :rolleyes

Den klassiske syltede agurker, har hængt ved længe... Da jeg gik på handelsskolen og senere seminariet, var der flere der synes det var mærkeligt at "en på min alder" ALTID havde rødkål og syltede agurker i sit køleskab... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lidt sær men helt fantastisk madvane, der er slået igennem herhjemme: Hotdogs med bacon og spejlæg! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lidt sær men helt fantastisk madvane, der er slået igennem herhjemme: Hotdogs med bacon og spejlæg! :mam

Hmm hvordan laver/spiser i det?? Det lyder lækkert...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg er bare underlig... kan IKKE lide mange af de ting "alle andre" kan.. bla: mayonaise, pålæg, bernaisesauce, ristet løg, mælk osv osv.

Men ja - spise underlige ting gør jeg vidst en gang imellem...

*Rugbrød m/tun, ristet bacon, ristet champignon, rå løg og karry - DET ER GODT!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvordan laver/spiser i det?? Det lyder lækkert...

Altså baconen rulles rundt om pølsen, altså en pølse i svøb. :) Spejlægget steges på begge sider, så det er sådan rimeligt fast. Og så stabler man ellers bare, ligesom når man laver en almindelig hotdog :) Det hjælper hvis man har nogle lidt store brød, men det ER svært at holde balancen med alle de gode sager på. Men det smager godt :mam

Mht. at være underlig med ting man IKKE kan lide så har jeg aldrig rigtig forstået ketchup... Kan godt spise det på en hotdog og sådan engang imellem, meeeeen det skal absolut ikke være for meget og det skal ALDRIG i kontakt med mine pomfritter. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså baconen rulles rundt om pølsen, altså en pølse i svøb. :) Spejlægget steges på begge sider, så det er sådan rimeligt fast. Og så stabler man ellers bare, ligesom når man laver en almindelig hotdog :) Det hjælper hvis man har nogle lidt store brød, men det ER svært at holde balancen med alle de gode sager på. Men det smager godt :mam

Mht. at være underlig med ting man IKKE kan lide så har jeg aldrig rigtig forstået ketchup... Kan godt spise det på en hotdog og sådan engang imellem, meeeeen det skal absolut ikke være for meget og det skal ALDRIG i kontakt med mine pomfritter. :P

UHMMM bliver lækker sulten :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Det er da ren Joey-logik :D

Jeg ved ikke, om jeg har nogle sære madvaner... Men det er blevet kommenteret, når jeg spiser agurk til min makrelmad :P

Jeg spiser da også agurk på min makrel i tomat - det er jo sådan det skal være! Og når jeg rigtig slår mig løs er der også lidt mayo på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser da også agurk på min makrel i tomat - det er jo sådan det skal være! Og når jeg rigtig slår mig løs er der også lidt mayo på ;)

Hurra!! - du er min første 'agurk-på-makrel'-fælle :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har i fået en til!

Jeg havde skåret for meget agurk til min leverposteg.. Kæresten tog en makrel mad og jeg tænkte.. "Nå ja.. Når dem på BK kan.. Så hvorfor ikke!"

DET SMAGTE FANTASTISK!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har i fået en til!

Jeg havde skåret for meget agurk til min leverposteg.. Kæresten tog en makrel mad og jeg tænkte.. "Nå ja.. Når dem på BK kan.. Så hvorfor ikke!"

DET SMAGTE FANTASTISK!! :loveshower

:lol Cool!

- og velkommen til! Måske skulle vi danne en klub :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra!! - du er min første 'agurk-på-makrel'-fælle :D

Det gør jeg altså også :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også oplevet folk der synes det er sært, at jeg nogle gange putter ristede løg på min leverpostejsmad, men har også oplevet flere andre der gør det, så ved ikke om det kan betragtes som sært :)

Der høre ristet løg på leverpostejsmad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker toast med spejlæg i midten, stegt så blommen stadig er flydende.. og så skal det spises med salt og peer og ketchup.. spiser det næsten dagligt her i graviditeten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker tomat på makrel. Det smager bare super :)

Kommer fra en familie med sjove spisevaner. Har fået kogt kål på leverpostej...

En lækker sandwich herhjemme er toastbrød med pommes frites sauce, kødpølse og chips og så skal den klappes sammen :D

Kan IKKE li ketchup. Det vender sig helt i maven hvis jeg får det.

Har spist masser af sild med remoulade eller mayo siden graviditeten med liva. Dog uden noget de sidste 1,5 år :)

Ristede løg hører da til en leverståhej :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER