babyboy

HJÆLP - Søger gode råd ang. putning?

5 indlæg i dette emne

Jah .. min søn på 5 måneder har siden han var 3 uger, sku svøbes ind og holdes tæt til én, for at ku falde i søvn .. han blir meget hysterisk bare han er den mindste smule træt, og er derfor rigtig svær at putte, efterhånden :-( .. Min sp'er siger det er fordi han søger så meget tryghed .. og ja, han er én tryghedsnarkoman ligesom sin mor ... men nu ku jeg godt snart tænke mig, at jeg ku ligge ham i hans seng og putte ham dejligt med dynen, og så få ham til at sove ..

.. men hvad ska jeg gøre? Har virkelig brug for nogle gode råd .. :'( ..

Og nårh ja .. når han først er træt og skriger, kan han sagtens fortsætte i flere timer, hvis jeg ik svøber ham. det så hårdt, og der er ingen i familien der kan putte ham .. derfor ingen pasningsmuligheder ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Putteritualer har virket for os. Først kommer hun i bad, så nattøj på, så bliver hun ammet, så puttes hun i sengen, så godnatsang og så går vi ud. I starten skulle vi ind og give hende sutten nogle gange, men nu falder hun bare i søvn og sover 10-11 timer i træk hver nat. Vi startede da hun var 8 uger og er nu 4,5 mdr.

Vi har haft dage hvor hun har skreget(ikke grædt, men skreget) og så har vi taget hende op og fået hende til at falde til ro og lagt hende med det samme igen og gentaget det til hun falder til ro.

Det har virkelig været guld værd for os :) Hånde du kan bruge det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ik bare ligge ham .. han skriger og græder .. han søger så meget tryghed når han ska sove ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synger du for ham? Bruger han sut? Har han en vugge?

Jeg tænker at hvis ritualet er nu, at du svøber ham, synger for ham, han får sutten og du går rundt med ham indtil han sover. Så kunne du jo starte med at tage en brugt t-shirt (som jo så dufter af dig) og give ham mens du gør alt det du plejer.

Efter nogle dage kan du måske ligge ham i vuggen (stadig svøbt) men den brugte t-shirt tæt på eller henover ansigtet, mens du vugger og synger for ham. Så har han stadig din duft, der er bevægelse, han har sutten og din stemme og han er stadig svøbt stramt - måske det ville virke? Du skal ikke være bange for at han ikke kan få luft, selvom han har en t-shirt over hovedet, det kan Erica i hvert fald godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa jeg har samme problem, min søn er os meget trygheds sluger og næsten vær gang når jeg ligger ham ned i liften og han skal sove så skriger han hans lunger ud og tårene triller ned af kinden på ham, der lader jeg ham ligge også går jeg ind til ham ca 2-5 min indtaval og nusser ham på kinden og shyyér på ham og nusser ham over øjene, gerne indtil han er faldet til ro, også går jeg ud også hvis han begynder igen så gør jeg det forfra, ca 9-15 min tager han var han er utilfreds også falder han til ro, man skal bare ha tålmodighed, men vigtigt at du sidder ved ham og at han kan mærke dig, du kan også ligger en hånd på maven af ham eller på kinden så kan han mærke at du er der, du kan også lave en pølse af et tæppe eller noget lign. også ligger rundt om ham(i liften) kan være at han føler at der er for meget plads rundt ham også føler han sig alene, min søn sover længst om aften ved 18-20 tiden putter han sig også sover han faktisk hele aften. håber du kan bruge de råd jeg er kommet med??? eller må du gerne spørger ind til det hvis der er noget du ikke forstår.. knus :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER