AgnetheV

Har i set de her artikel?

9 indlæg i dette emne

Kan godt se hans synspunkt..

Jeg synes desværre også tit jeg ser kvinder som bare hiver brystet frem, midt i det hele.. Og ja, jeg er altså en af dem som ja.. Jeg ved sgu ikke helt hvor jeg skal kigge hen - og jeg synes det er noget intimt og privat at amme!!

Jeg har dog intet i mod kvinder der ammer - hvis de gør det diskret.

Ideen om at forbyde det på det almindelige spisested, også lave en "ammeafdeling" synes jeg er god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt rører det mig ikke når nogen ammer i nærheden af mig, men jeg synes det er fair at lave sådan en regel. Så må man jo bare gå et andet sted hen at spise (og måske handle) sålænge man ammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se det begge veje.. Jeg har personligt ikke ammet og jeg har intet imod kvinder der ammer (ser dem hver torsdag til stimulastik ;) ) men kan også godt se at det er intimt for andre at se på.

Dog synes det er svært sådan at bandlyse dem - for hvornår blir det så lovligt at bandlyse folk af bestemt race, hårfarve, størrelse osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se det begge veje.. Jeg har personligt ikke ammet og jeg har intet imod kvinder der ammer (ser dem hver torsdag til stimulastik ;) ) men kan også godt se at det er intimt for andre at se på.

Dog synes det er svært sådan at bandlyse dem - for hvornår blir det så lovligt at bandlyse folk af bestemt race, hårfarve, størrelse osv..

God pointe, men jeg tænker lidt at det almindeligvis betragtes som blufærdighedskrænkende at have brysterne fremme når man IKKE ammer. Og så tænker jeg lidt "hvorfor holder det op med at være blufærdighedkrænkende bare fordi der er mælk i?" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God pointe, men jeg tænker lidt at det almindeligvis betragtes som blufærdighedskrænkende at have brysterne fremme når man IKKE ammer. Og så tænker jeg lidt "hvorfor holder det op med at være blufærdighedkrænkende bare fordi der er mælk i?" :)

Helt enig..

Jeg har sådan set heller ikke noget i mod det..

Men fx var jeg i IKEA med min kæreste, og der sidder en mor med det kønneste barn.

Jeg synes babyer er dejlige, og siger derfor til min kæreste, som sidder med ryggen til hende "Se lige den kære baby der..." Og det passer så med, at da min kæreste vender sig - hiver hun sit bryst frem og begynder at amme.. Min kæreste blev helt forvirret - det er åbenbart sjældent han ser andres bryster :whistling

Men der tænkte jeg også - lige ved siden af er der et sofahjørne, hvor man kan sidde "lidt væk", og vende sig ind imod en mur... HVORFOR vælger man så at sidde MIDT i rummet - med fronten lige ud mod den gang hvor alle skal forbi for at komme over og købe mad?

Jeg forstår det bare ikke.. Har aldrig selv ammet, men kan da godt forestille mig at ens eget syn på ens bryster ændre sig og at man selv bliver mere "ligeglad"... Men synes bare ikke man skal forvente at alle andre er ligeglade med at se det.. :/

Jeg har da også set de forældre - fx sidst jeg var ved lægen, som sidder og ammer, og lige smider en stofble over eller noget, og det er sådan set også fint nok - det er bare mere hele situationen når man sidder og spiser..

Men mon man ændre syn på det, når man selv engang ammer eller får børn?

Jeg synes ikke det er "værre" end at man har fjernet rygeområderne osv, så de nu ikke kan sidde ned og ryge mens de spiser.. Det er jo "det samme".. Det generer folk på en anden måde, men det er jo også nogle mennesker man har "forbudt" at være der når de gør en bestemt ting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så går debatten ellers derud af både på Facebook og i tv'et - der er godt nok vidt forskellige reaktioner på Illums tiltag - hvad er dit input???

Tak til de der allerede er kommet med deres mening - nu startede jeg jo selv tråden, så burde jeg måske nok også lige tilkendegive min mening...

Jeg tror ikke at et forbud gavner det mindste - det tror jeg tvært imod at Illum mister kunder på... På den anden side forstår jeg dem godt, fordi de gerne vil tilgodese de andre kunder de har også... Nu snakker de om, at der skal oprettes en såkaldt "mælkebar" ved siden af, således ammende mødre kan smutte derind og give børnene mad. Jeg synes det er fabelagtigt med de der pusle/ammerum også, for så skal man heller ikke lige spørge i caféen, hvis man skal have varmet en flaske - mange steder vil de faktisk ikke engang gøre det for en...

Nu ammer jeg ikke selv (gjorde jeg kun godt 14 dage) men hvis jeg gjorde og skulle gøre det offentligt ville jeg ikke bare hive brysterne frem foran alle mulige fremmede mennesker, som sidder og spiser - jeg ville selv fjerne mig og gå afsides eller gøre det diskret med en ble henover eller bruge mit dertil indkøbte mamascarf (som jeg jo så aldrig fik brugt) det sikre nemlig, at baby kan ligge derinde i i fred og spise og alle andre forskånes for synet af mine bryster... GENIAL opfindelse synes jeg personligt...

Jeg er slet ikke imod amning i det offentlige rum, så længe det gøres diskret og med hensyn til andre også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det fair at illum forbyder det.

Jeg synes det ubehageligt de mødre der ammer der har deres børn op og bøvse og så bare lader brystet hænge fremme.. det kan jeg ikke have. JEg ammede offentlig og det har jeg tænkt mig at gøre med den næste også. Og jeg kunne sagtens finde på at sidde i Ikeas mad afdeling lige ud til hvor alle går forbi, eller hvilken som helst cafe eller butik. Jeg gik engang rundt på en messe og kiggede på udstillere hvor hun også lå og spiste.

JEg ligger hende til og så hiver jeg ned og når hun ligger og spiser kan man jo ikke se mere af mit bryst end ved en nedringet bluse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt for at man skal kunne give sit spædbarn mad. Også selvom barnets sult melder sig i det offentlige rum.

Men det er under forudsætning af at moderen kan gøre det diskret. Man kommer rigtig langt med en stofble. Har selv ammet diskret med en sådan henover baby. Baby er ligeglad bare der er mad :)

Jeg har intet imod en mor der ammer og ser det som det mest naturlige i verden. Men jeg gider ikke konfronteres med moderens babser. Og da slet ikke hvis jeg er på café eller restaurant.

Men jeg kan altrså også godt forstå café-ejerne og restauratørerne. Der findes mødre der ikke kan/vil være diskrete og bare kaster babserne rundt i lokalet nærmest. Har hørt mange grelle historier. Også om mødre der mente babserne skulle lufttørre og derfor sad og flashede forlygterne.

Har endda også hørt historier om mødre der lige skiftede baby på BORDET mens andre omkring hende spiste. Og det er selvsamme bord som den næste kunde skal spise ved. Det er fandme klamt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER