Banshee

Et lille forundringsspørgsmål

10 indlæg i dette emne

Når man logger ind på de fleste forums eller internet sider, bliver man bragt til en "midlertidig" side eller hvad man nu skal kalde det.. Hvor der står:

Vent venligst - ELLER klik her.

Er det kun mig der tænker... Hvis jeg kan nøjes med at klikke her - hvorfor så overhovedet give et valg? Og hvad sker der hvis jeg venter? Hvad er forskellen?

Er det et vigtigt valg?

Jeg smiler altså lidt hver gang jeg ser det - måske er der en computernørd der kan fortælle mig hvorfor jeg skulle "gide" at vente, når jeg kan klikke og komme frem med det samme? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og ja, klokken er 2 om natten.. Så må man gerne tænke over sådan noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bestemt ik computernørd. Men undrer mig også. Jeg trykker oftest på "klik her hvis du ik vil vente" . :kram:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bestemt ik computernørd. Men undrer mig også. Jeg trykker oftest på "klik her hvis du ik vil vente" . :kram:

Det gør jeg også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden er at ikke alle browsere understøtter "redirection", altså videresendelse til andre sider, grundet spam/virus beskyttelse.

Dem der understøtter det kan fint gå videre(det er stort set alle), men et fåtal bliver ikke sendt videre korrekt, og derfor er der muligheden for at klikke sig videre. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden er at ikke alle browsere understøtter "redirection", altså videresendelse til andre sider, grundet spam/virus beskyttelse.

Dem der understøtter det kan fint gå videre(det er stort set alle), men et fåtal bliver ikke sendt videre korrekt, og derfor er der muligheden for at klikke sig videre. :-)

Men.. Hvorfor beder de så folk vente? Hvorfor så ikke bare lave den knap, også slut prut.. er der overhovedet nogen som venter? Hvor længe kan man forvente at vente? Altså, hvis man nu venter - er der ½ min? 1? 5?.. Så skulle der måske stå - "Hvis du ikke blive sendt videre, tryk her"

"Vent venligst".. jamen nogen vil måske ikke være uhøflige, og venter derfor :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg venter, men kun et øjeblik så er jeg automatisk sendte videre. Derfor kan det ikke betale sig at klikke selv.

Men jeg har også undret mig over det, men det er så åbenbart fordi nogle ikke bliver sendt automatisk videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha :D

Altså jeg venter også og har aldrig forsøgt at trykke på knappen. Den forsvinder vist også hurtigere end jeg ville kunne nå at trykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke den HURTIGSTE tænker.. Og når jeg kan nå at læse det, betyder det at jeg har ventet lidt.. :whistling

Så måske er det godt nok jeg trykker videre..

Det er nok også min måde at lave et lille "babyklar oprør"..

"nej gu fanden vil jeg ikke vente, skal da hurtigst muligt på forum!" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gider ikke "bøvlet" med at klikke, der går jo kun et øjeblik, så er man kommet videre. Og ofte opdager jeg ikke engang siden, da Erica tager ens opmærksomhed eller lignende.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER