Guest

Et tankevækkende brev...

9 indlæg i dette emne

Jeg døde i dag. Du blev træt af mig og afleverede mig på en kennel. Det var overfyldt og jeg trak det korte strå. Jeg ligger nu i en sort plastikpose. En anden hvalp vil få min næsten ubrugte snor. Mit halsbånd var beskidt og for lille, men damen tog det af mig før hun sendte mig til regnbuebroen. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg ikke havde bidt i din sko? Jeg vidste ikke hvad det var, den var lavet af læder og den lå på gulvet. Jeg legede bare, og jeg havde ikke fået noget legetøj. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg havde været renlig? At putte min snude ned i det gjorde mig bare flov over at jeg skulle lave noget overhovedet. der findes bøger og trænere der kunne ha lært dig hvordan jeg blev renlig. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg ikke havde taget lopper med ind i huset? uden loppehalsbånd eller andre former for loppebekæmpelse kunne jeg ikke komme af med dem efter du havde efterladt mig i gården i flere dage. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg ikke havde gøet? Jeg prøvede bare at fortælle dig "jeg er bange, jeg er her, jeg føler mig alene, jeg vil være din bedste ven. ville jeg stadig være hjemme hvis jeg havde gjort dig lykkelig? at slå mig lærer mig ikke hvordan. Ville jeg stadig være hjemme hvis du havde lært mig hvordan jeg skulle opføre mig og taget dig tid til mig? du brugte ingen tid på mig efter den første uge, men jeg brugte alt min tid på at vente på at du ville elske mig. Jeg døde i dag

Kærlig hilsen din hvalp

Jeg synes den er ret tankevækkende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den så jeg godt for lidt siden på FB.

Den er godt nok rammene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja den er tankevækkende og ikke nær så hård som nogle af de andre indlæg, som jeg har læst på hundegalleri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får godt nok en klump i halsen :blink :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhsa.. Og desværre ser man det jo bare i virkeligheden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhsa.. Og desværre ser man det jo bare i virkeligheden :(

ja desværre sker der alt for mange aflivninger af dyr uden grund i DK, fordi et er så nemt at anskaffe sig en hund eller lignende, at det nemt bliver et impulskøb...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, den er så trist. Læste den på facebook igår. Synes virkelig den sætter gang i tankerne...

Det sker jo desværre i virkeligheden. ALT for mange anskaffer sig dyr uden at tænke over forpligtelserne....

Er hårdt for dyrlæger, når de skal aflive, blot fordi dyret "er i vejen"

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa...

Jeg synes overskriften skal ændres, da jeg nu har det rigtig dårligt efter at have læst det. Der burde være en advarsel i overskriften.

Jeg var for 2 uger siden nede og få aflivet min 2 årige hund, pga adfærdsproblemer. Han kunne ikke fungere efter min exkæreste havde banket mig foran hunden, og han tilsyneladende også har banket hunden uden jeg vidste det. Jeg har så dårlig samvittighed og savner Nacho så meget... han var mit et og alt, og jeg har prøvet alt hvad der var muligt for at han kunne fungere i hverdagen.

Efter at have læst tråden får jeg endnu mere dårlig samvittighed og føler at jeg burde have vidst at Thomas var som han er, og føler endnu mere at det er min skyld hvad der er sket.

Det havde jeg ikke brug for!

Jeg overreagerer nok, men det er noget der sker når man er gravid og følelserne let sidder uden på tøjet, men det her er noget der i hvert fald får mig til at holde pause herindefra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa...

Jeg synes overskriften skal ændres, da jeg nu har det rigtig dårligt efter at have læst det. Der burde være en advarsel i overskriften.

Jeg var for 2 uger siden nede og få aflivet min 2 årige hund, pga adfærdsproblemer. Han kunne ikke fungere efter min exkæreste havde banket mig foran hunden, og han tilsyneladende også har banket hunden uden jeg vidste det. Jeg har så dårlig samvittighed og savner Nacho så meget... han var mit et og alt, og jeg har prøvet alt hvad der var muligt for at han kunne fungere i hverdagen.

Efter at have læst tråden får jeg endnu mere dårlig samvittighed og føler at jeg burde have vidst at Thomas var som han er, og føler endnu mere at det er min skyld hvad der er sket.

Det havde jeg ikke brug for!

Jeg overreagerer nok, men det er noget der sker når man er gravid og følelserne let sidder uden på tøjet, men det her er noget der i hvert fald får mig til at holde pause herindefra.

Jeg er simpelthen nød til at kommentere det, som du skriver. Fordi din situation er jo slet ikke på samme måde som det brev skriver. Du har været i nogle situationer, som gjorde at i måtte træffe det svære valg, som du gjorde.

Problemet var jo ikke, at hunden var et impulskøb, og i ikke havde tænkt over, hvad det ville sige at have hund, og i ikke alligevel orkede det arbejde, som der var med hunden.

I måtte sige farvel til jeres ven fordi du havde en mand i livet, som ikke vidste, hvordan man behandler andre mennesker og dyr, hvilket jo bestemt ikke er din skyld, og du skal ikke have dårlig samvittighed over beslutningen. Derimod burde din eks. måske overveje, om han ikke burde søge hjælp, når han er nød til at bruge næven (både overfor dig, men også for hunden) når han ikke kan klare sig mundtligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER