Nitzen1987

Kan man erstatte noget af hvedemelet i en opskrift med fuldkornshvedemel

8 indlæg i dette emne

Kan man erstatte noget af hvedemelet i en opskrift med fuldkornshvedemel... Sådan at man bruger begge dele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort set alle opskrifter jeg bruger på pizza, boller osv. skifter jeg altid ud en del af hvedemelet ud med enten graham, fuldkorn osv. Nogle gange for jeg skiftet for meget ud og så bliver det lidt sejt, men det fleste gange går det rigtig rigtig godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man i de fleste opskrifter gøre uden problemer... Vil sige max 1/3 - 1/4 ellers bliver dejen meget tør... Du skal så bare lige mærke efter hvor meget almindelig mel dejen kan tage.. Synes noget fuldkornsmel suger lidt væske...

Er det en bestemt opskrift du tænker på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man i de fleste opskrifter gøre uden problemer... Vil sige max 1/3 - 1/4 ellers bliver dejen meget tør... Du skal så bare lige mærke efter hvor meget almindelig mel dejen kan tage.. Synes noget fuldkornsmel suger lidt væske...

Er det en bestemt opskrift du tænker på?

Det er til pizza... Jeg skal bruge 900 g. mel i alt, så hvis jeg nu tager 200 g. fuldkornsmel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg mene er en god start... Det kan være du skal justere lidt næste gang så.. Men det finder man hurtigt ud af hvor meget den kan tage... Vi tager den altid lidt på gefül, og pizza putter vi altid groft mel i.. Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at det er som hovedregel at man kan skifte 1/3 del af det almindelige hvedemel ud med en grovere type

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at det er som hovedregel at man kan skifte 1/3 del af det almindelige hvedemel ud med en grovere type

Jeg bruger samme hovedregel!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det afprøvet... Synes at bunden blev rigtig god :) men manden var ikke så vild med, at der var fuldkornsmel i <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER