Nitzen1987

Hvilken slags mad synes I, at det er orden, der bliver solgt i en skolebod?

7 indlæg i dette emne

Jeg er i et vikariat for tiden... og på den skole, hvor jeg er er de fra denne uge af begyndt at sælge pizzastykker til 15 kr. pr. stk. Jeg tænkte først at det var en god idé at sælge hjemmelaget pizza i skoleboden - indtil i dag hvor jeg finder ud af, at er pizzaer som skolen køber fra et pizzaria :o

Jeg undrer mig noget over at skoleboden må sælge så usund mad... Det er da ikke ligefrem en god måde at forebygge fedme på, da de fleste børn vælger pizza fremfor salat...

Hvad er jeres holdning til, hvad børnene bør have mulighed for at kunne købe af mad i skoleboden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg synes at skolen er forpligtet til at skoleboderne sælger sund mad, både af hensyn til folkesundheden, og også fordi at al undersøgelse viser, at med sund mad øger man mulighed for koncentration i længere tid og bedre indlæring.

Samtidig skal skolen jo også være en med til at opdrage, idet af at børnene opholder sig så meget i skolen i løbet af deres hverdag, så er man også nød til at være med til at sætte en standart for, hvad man spiser.

Jeg synes bestemt ikke, at det er i orden at sælge pizza købt fra pizzaria, jo som en nødløsning 1 dag, men ikke hver dag. Jeg synes der skulle sælges grovboller med god og sund pålæg. Evt. varm sund mad med grøntsager. Men ja det kan være svært at konkurrere med bageren og andre fastfoodsteder. Men så bør man udlukke at børnene kan forlade skolen i skoletiden og så sørge for at sælge nogle spændende og gode madvarer til fornuftige penge... Frugtposer med blandet frugt kunne være en mulighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes normalt der er alt for strenge krav om alting hele tiden, men pizza fra pizzaria i skoleboden går også over min grænse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sørme heller ikke i orden i min verden. Det er alt for usundt. De må selv igang med at lave noget sundt mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få fantastiske pizzaer i fx føtex eller kvickly som er sundere end dem fra pizzaria..

Forstår slet ikke de kan finde på det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg ikke er i orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pizza fra et pizzaria har jeg aldrig hørt om, men hos os kan de købe drikkeyoghurt, figenstænger og ostehaps og jeg har da set unger der vælger at bruge pengene som de har fået med til dagens ret til 5 ostehaps og en figenstang i stedet, og som mor ville jeg nok hellere have at de så fik pizza fra et pizzaria for det mætter dog mere en hel dag en en håndfuld ostehaps.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER