helle b

baby og computer

10 indlæg i dette emne

Hej :)

er der nogen retninglinjer eller regler om hvorvidt man må sidde med sin bærbare pc i skødet eller på maven ?

sidder tit sådan i sofaen og kom til at tænke over det igår aftes? Er det noget I tager hensyn til ?

:balloons

Helle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du må ingen af delene da det kan give forbrændinger. De viste det i tv for noget tid siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må ingen af delene da det kan give forbrændinger. De viste det i tv for noget tid siden.

Forbrændinger :o Det lyder temlig vildt da. Nu er det jo ikke sådan at jeg sidder med den i flere timer på mit bareste

maveskind :) Men der kan måske godt være noget om snakken.

Jeg tænkte mere på det elektriske, med strømmen. Om det kunne påvirke på en eller anden dårlig facon.

har nemlig hørt at man skal passe på med at bruge en elektrisk varmepude, vis man har ondt i ryggen for eksempel.

:balloons

Helle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal heller ikke ret lang tid til og det kan sagtens give forbrændinger gennem tøjet. Der var flere der havde fået det. Problemet er at man langsomt vænner sig til varmen og derfor ikke opdager at det bliver for varmt. Det med varmepuden er der ingen evidens for så vidt jeg ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et tykt papunderlag under min compter, når jeg sidder med den - det kunne måske også være en mulighed for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad af og til med computeren i skødet, mens jeg var gravid, og vores datter ser ikke ud til at have taget skade :)

Jeg brugte (og bruger) altid en computerpude, hvor der er en hård overflade som computeren står på. De fås i IKEA, hedder Bräda og koster 79,-. Den fungerer virkelig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad af og til med computeren i skødet, mens jeg var gravid, og vores datter ser ikke ud til at have taget skade :)

Jeg brugte (og bruger) altid en computerpude, hvor der er en hård overflade som computeren står på. De fås i IKEA, hedder Bräda og koster 79,-. Den fungerer virkelig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille tager ikke skade af computeren men som de andre skriver kan bærbare blive meget varme når de står på ens mave / tæppe / dyne og i værste tilfælde give dig forbrændinger.

Hvis det ikke bliver så varmt at du brænder dig, så vil det kunne lave ændringer i din hud hvilket heller ikke er godt.

Den lille har heller ikke godt af at blive alt for varm, men mon ikke du opdager når du brænder dig og tager den bærbare væk? ;)

....og så er der lige den bærbare hvor batteriet bliver væsenligt forringet når det bliver for varmt, og de er jo dyre at skifte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ikke så meget over det ... men jeg har den ikke til ligge på maven - fordi jeg synes det er ubehageligt fordi den bliver varm ... pt. ligger den på mine lår imens jeg sider i min seng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Stine skriver, så kan det skabe forandringer i din hud (bl.a. din hudfarve), hvis du ofte har den bærbare i skødet - hvilket ikke er særlig kønt.. og så er der oveni det risikoen for forbrændinger. Jeg ville bruge sådan en computerpude, den fra IKEA er helt fin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER