janni+2

Overvejelser inden barn nr. 3

15 indlæg i dette emne

Er kun igang med overvejelserne omkring nr. 1, men vil bare lige sige velkommen fra en Bk-brud til en anden :balloons

Og for mig lyder det som om at der er en del flere ja'er end nej'er i forbindelse med jeres babytanker :biglove Men I må jo mærke efter i maven, om I sådan helt inderst inde gerne vil :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke så mange overvejelser ift. selve det at skulle have en 3'er. Min mand var mere tilbageholdende, men enig, da det kom til stykket. Så selve det at få 3 børn var ikke anledning til de store overvejelser, det føltes bare rigtigt.

Det der hos os gav rigtigt store overvejelser, var at vi vidste der var en lille risiko for at få et sygt barn mere. Begge drengene er startet med nogle uger på Neo, den ene pga. for tidlig fødsel og den anden pga. alvorlig sygdom. Og det ønskede vi ikke igen! Så jeg talte med læger osv. for at få risikovurderinger, men fik svaret at det var usandsynligt. at historien ville gentage sig, da det i forvejen var en sjælden sygdom. Så vi tog vores forholdsregler med ekstra undersøgelser, tæt observation osv. under graviditeten og valgte et sygehus med Neo-afdeling, just in case. Jeg fødte her i Frankrig 3. gang.

Desværre gik det ikke bedre end før, så Josephine var også syg og jeg blev sat igang to uger før termin, da lægerne syntes hun skulle ud og have hjælp og dermed endte vi igen med indlæggelse på neo...

Alle 3 er dog sunde og raske i dag, men havde jeg vidst vi skulle igennem samme forløb 3. gang også, havde vi ikke valgt et 3. barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde os ikke de vilde overvejelser, udover om økonomien var til det, det var vist det :D

Har ikke fortrudt 1 sek at få nummer 3, det er helt fantastisk, og havde vi råd til en til så havde jeg også været helt frisk på det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger. Tror også lige pludselig så gør vi det.

Hejsa til dig Megges, hyggeligt at se dig herinde:-)

Knus Janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er jo så skruk søde...kunne jeg bare se, da du blev så glad, da jeg var gravid igen....så se i nu bare at komme i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at hvis du læser dit indlæg igennem igen, så finder du svaret :)

Som jeg læser det, så er der helt klart flere plusser end minuser. Så hvis jeg var dig ville jeg bare springe ud i det :)

Man kan selvfølgelig aldrig vide om man får en rappenskralde... Men hvis man overordnet er ligeglad med det, så er det da bare med at komme igang.

Man fortryder aldrig de børn man har. Kun dem man aldrig får :)

Siger jeg, som har 3 tøser i rap og som drømmer om en lille mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De eneste overvejelser vi har gjort os er om vi har råd til det - og det har vi! Og om vi har lyst til det - og det har vi! :loveshower

Og det er overvejelser nok for os :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Hvordan går det? Fik du bestemt dig? ;-)

Tænker også når jeg læser dit emne igennem at det helt klart må være et ja til nr 3 - hvis lysten er der kan jeg ikke se mange hindringer i jeres liv.

:-) pøj pøj

Kategeorina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa Kategeorina

Havde slet ikke set dit svar på på mit indlæg. Jamen vi er blevet enig om at vi ser tiden an. Jeg har det sådan at nogen dage vil jeg gerne have en baby og andre dage ikke. Det samme gælder min mand... Men jeg tror selv at enden bliver at vi får en nr 3.

Vil aldrig fortryde de børn man får, kun dem man ikke får...

Jeg har sagt til min mand at hvis vi skal have endnu et barn skal det være et sommerbarn. De ander to er fra januar og marts og ved godt man ikke kan planlægge, men blev gravid efter første mens de andre to gang. Så kan det gå os sådan igen har jeg sagt at mine p-piller bliver smidt til juli-august i år og så tager vi den derfra. Så er jeg lige blevet 32 år, så er det hellerikke for sent...

Men syntes da tanken kommer nærmere dag for dag hvor de andre to bliver større og gør flere ting selv. Maja er utrolig omsogsfuld over for sin lillebror og hun har aldrig gjort ham ondt på nogen måde. Hun vil nyde at hjælpet til med en lille baby. Mathias er en nullergøj uden lige og selv om han bliver 4 år lige om lidt er han stadig min lille baby som elsker at ligge og nuller finger sammen med sin mor... Det ville være det eneste der måske ville være svært for lillebror, hvis mor ikke har tid til at nuller og at man måske ikke har en halv time når de er hentet fra børnehave, hvor man lige kan sidde og hygge fordi den lille græder og skal ammes osv. Men ingen tvivl om at de ville elske en baby, vise omsorg og gerne være en stor del af det. De spørger også til om vi ikke skal have baby engang...

De vil jo også være et år aldre end de er nu og derfor er alle tingene bare nemmere...

Men vil også sige jeg ikke har kuller selv om min veninde lige er blevet gravid og har termin i august. Jeg er lige kommet igang med at løbe og har det super godt med at være igang (fik redet en dejlig hest i en kort periode, men kunne desværre ikke tilfreds stille mig selv ved kun at skulle hygge med det. Enten skulle jeg kunne gøre det 100% ellers skulle jeg stoppe. Så jeg valgte at stoppe. Hvad ridning angår vil jeg først kunne blive tilfreds når jeg engang får egen hest igen)

Det var også et krav til mig selv at jeg ville igang med noget aktivt inden jeg blev gravid så jeg kunne holde fast i det under graviditeten.

Så ja vi får nok en baby mere...

Knus Janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej med dig. Jeg tillader mig at skrive da jeg selv har gjort mig mange overvejelser om barn nummer 3. Lige som dig tænkte jeg på både for og imod. min vægt efter de andre 2 var selvføllig lidt imod og mit behov for at være alene var for første gang også begyndt at blive opfyldt bare lidt, men der var stadig meget der skulle laves med en på 2 og en på 3,5 år. Det der var dråben i bægeret for mig var at jeg begyndte at tænke på hvilken skøn tid jeg kunne få med de store hvis vi gik på barsel sammen, så fandt jeg ud af hvor meget barsel jeg ønskede mig inden jeg fortalte manden om mine planer. Jeg fik overbevist faderen om, at hvis en lille ny skulle til verden så skulle vi dele barslen midt over og derved holde helt fri sammen i 6 mdr. Det er lang tid for en mand! men har altid taget lange barsler, 3 mdr og 4 mdr så chokket for ham var ikke så stort. Jeg tænker at hvis vi er 2 om den lille ny så kunne det jo blive ganske romantisk med en 3 selv om min krop snart skriger på en pause. Jeg har lagt mange planer for vores barsel som baby bio hvor vi kan gå i biffen sammen med den lille. Jeg har ikke været i biffen siden vi fik den største da vi ikke har nogle til at passe. og så tænker jeg på en udlands tur til evt. creta i et par uger. det er jeg sikker på vi ville få ekstremt meget ud af. og ellers er det sådan noget som årskort til zoo jeg overvejer. Da de 2 største endnu ikke går i skole er det jo let nok at give dem fri i tide og utide. Det var alle disse tanker om det liv vi ville kunne begynde at skabe sammen som familie der fik mig til at sige okay så er det nu nummer 3 skal komme. Det sjove var at jeg et halvt år for inden havde været meget uforsiktig med preventionen, men der skedte aldrig noget, jeg har sikkert haft nogle befruktede æg men det blev ikke siddende. Først da faderen sagde helt tydeligt nu er jeg med på nummer 3 så var den hjemme med det samme. endnu en fordel ved nummer 3 er at regeringen har givet fri børnepenge så det har gjort det muligt for mig at få en udannelse når barslen med nummer 3 er slut. Jeg skal være hjemmestuderende over nettet meget af tiden, så derfor er jeg ikke så bekymret for at nummer 3 kun vil være 6 mdr gammel når den skal ud og passes for det giver mig muligheden for stadig at have den lille hjemme langt de fleste dage om ugen. håber mine tanker kunne være med til at opklarer noget for dig. Held og lykke de bedste ønsker frem over fra jette. ps. vil selvfølig gerne høre fra dig og dit liv i fremtiden hvis du skulle få lyst til at skrive . mit navn her inde er wivvi kram og på gensyn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

glemte lige at sige at jeg er i 4 mdr nu kram wivvi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går også og overvejer muligheden for en nr. 3

Manden har lige siden den mindste blev født snakket om en efternøler og jeg har blankt sagt NEJ. Men her på det sidste har vi snakket mere om det og jeg er blevet mere glad for tanken om en lille baby. Skal lige siges at dem jeg har er 8 og 5 år. Så hvis vi stadigvæk begge er positive for ideen om baby går vi igang når jeg alligevel skulle have skiftet spiral om 2 år :)

Synes bare jeg tænker meget over økonomi, plads og hvor meget jeg ville tage fra de store børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går også og overvejer muligheden for en nr. 3

Manden har lige siden den mindste blev født snakket om en efternøler og jeg har blankt sagt NEJ. Men her på det sidste har vi snakket mere om det og jeg er blevet mere glad for tanken om en lille baby. Skal lige siges at dem jeg har er 8 og 5 år. Så hvis vi stadigvæk begge er positive for ideen om baby går vi igang når jeg alligevel skulle have skiftet spiral om 2 år :)

Synes bare jeg tænker meget over økonomi, plads og hvor meget jeg ville tage fra de store børn

Jeg tror ikke du skal spekulere på hvad du vil "tage fra" de store. De vil jo netop være mindre afhængige af dig. Jeg tænker mere, hvorfor vente de 2 år? Har de ikke en passende alder allerede nu? Men ja, selvfølgelig spiller økonomien og pladsen med i beslutningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal spekulere på hvad du vil "tage fra" de store. De vil jo netop være mindre afhængige af dig. Jeg tænker mere, hvorfor vente de 2 år? Har de ikke en passende alder allerede nu? Men ja, selvfølgelig spiller økonomien og pladsen med i beslutningen.

Jo de har også en fin alder ny men manden vil gerne vente de 2 år. Så kan jeg også nå at spare op til barsel :) Det er ikke så meget tiden i hverdagen jeg er så bekymret for men vores ferier. Nu kan vi tage 2 ferier om året og give børnene en masse oplevelser. Det bliver ikke til helt så meget hvis der kommer en mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER