Solvej99

10 års dagen for 11. september

33 indlæg i dette emne

Jeg gik på efterskole, og skulle til at have håndarbejde, men timen blev aflyst, og vi blev alle samlet i foredragssalen for at se det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Føler mig lige pludselig lidt gammel- jeg gik vist ikke helt i folkeskole dengang ;)

Me too :rolleyes

Jeg var på arbejde, da en af mine kollegaer kom ind på kontoret og fortalte, at et fly var styrtet ned i et af tårnene. Vi tænkte ikke så meget over det, andet end det var da et tragisk uheld.

Da han så kom og fortalte om det andet fly, røg vi direkte på nettet allesammen for at finde ud af, hvad pokker der skete.

Da han til sidst fortalte om Pentagon, kiggede vi alle på hinanden - ingen sagde noget, men vi tænkte vist alle "F*ck, nu starter 3. verdenskrig" :(

Da jeg havde fri, skyndte jeg mig hjem og tændte for tv'et. Der sad jeg så resten af aftenen med min veninde i røret, mens vi så de samme billeder på tv. Det var forfærdeligt. Jeg fik vist ikke engang aftensmad den dag, så optaget af tv'et var jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige flyttet hjem fra USA (3/4 år før) og sad på min nye arbejdsplads, da jeg fik mails på "Dansklisten" om hvad der var sket. Jeg løb rundt og fortalte det til alle i den virksomhed jeg var i og lidt senere kunne man se aviserne skrive om det. Først troede vi at det var et uheld, men så skete "uheld" nr. 2 i bygningen ved siden af.

Jeg skulle ned til Nykredit og tale om lån og dernede vidste de det ikke. Jeg fortalte dem om det og samtalen om lånene blev umuligt, ingen kunne sanse og samle sig om hvad der skete. SÅ jeg tog afsted og skyndte mig hjem og så nyheder og hørte der om 3. uheld og jeg husker ikke helt om 3. uheld skulle ramme pentagon eller der også var et 4. forsøg hvor passagerene gjorde oprør og flyet ikke ramte, formentligt det hvide hus.

Selvom jeg lå i skilsmisse med en Amerikansk mand, så skyndte jeg mig at sende min "kondolence" til både ham og hans forældre. De kommer alle fra New York. Han har arbejdet på 80. etage i det første "tower" og alle hans kollegaer døde. En af hans bedste venner er politimand i New York og mirakuløst overlevede han.

Så fulgte jeg også DK-listen for Danske mødre i udlandet hele dagen. Der var nogle piger der boede lige ved de to tårne og ingen kunne komme i kontakt med dem. Heldigvis var de ok, det var kun vinduerne i deres boliger der var smadrede og derfor kunne de ikke skrive, fordi de måtte finde et andet sted at være.

Det var en meget meget lang dag og jeg græd meget. Selvom jeg var sur på x-manden var jeg glad for at han og hans familie ikke blev personligt ramt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på vej hjem efter en jobsamtale (som jeg fik i forbindelse med mit studie) var maks glad havde købt kage og på vej til min fars butik. For at fejre det sammen med dem. På vej ind i butikken ser jeg det i fjernsynet og vi får gang i vores i butikken lille sort Hvidt som faktisk var brugt i udstillingen. Men det virkede g vi fik set det sammen med kunder og alt hvad var i fjernsynet, nøj det var ikke rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg gik på efterskole og jeg kan huske at da de fortalte om det vidste jeg ikke hvad det var... Er egentlig lidt skræmmende at jeg ikke vidste det når det i dag er noget jeg aldrig nogensinde vil glemme...

Vi var flere som gik over på læreværelset for at se hvad der skete og det var lige som flyet ramte tårn nr. 2...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 20 år.

Jeg sad og så store og små synder sammen med min mor og mormor, da det blev afbrudt af billeder af et tårn der røg - vi troede der var båndsalat i det, men så begyndte speakeren at snakke og så blev vi på den kanal resten af dagen. Og så havde jeg hele dagen gået og krydset fingre for min venindes kæreste, som samme dag, på samme tidspunkt blev opereret for tekstikelkræft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige startet på et nyt job i en butik, da jeg havde pause. Jeg gik forbi deres eletronik afdelingen og så at alle deres tv var tændte og folk stod og så på det. Jeg synte at det var rigtig irriterende at de så fjernsyn samtidig mens de handlede. Faktisk troede jeg at de vil kigge på det tv for at købe det. Derefter fandt jeg ud af hvad der var sket. Jeg så det andet fly ramme World trade center... Ubehageligt synes jeg.

Da jeg kom hjem fra arbejde, tændte jeg på fjernsynet og så på det, resten af dagen...

Uh ja jeg ved lige hvad der skete den dag:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER