Solvej99

Nu som mødregruppe :-)

17 indlæg i dette emne

Så er vi blevet lavet om til en mødregruppe :loveshower

Hvordan går det med jeres små babyer? og er der nogen, der ikke har født endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jaaa, tænk at vi er kommet så langt nu. Min lille trold er en måned gammel og han er vokset fint. Han er ok til at sove om natten og tager mellem 3-5 timer ad gangen. Nogle nætter er han dog svær at få til ro og klokken kan blive 2-3 stykker...pyha. Men generelt synes jeg det går fint med ham. Selvom han er vokset kan han dog stadig passe langt det meste af tøjet i str. 50 og han bruger stadig str. 1 i bleer men jeg tror snart vi skifter størrelse, han er blevet lidt rund om maven nemlig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utroligt at vi er i september nu. Ronja er 3 uger. Det går ok nu. Der har været opstartsproblemer med amningen men de er næsten væk nu. Hun har i hvert fald taget rigtig fint på.

Når hun får sidste måltid omk. kl. 21-22 stykker sover hun til omkring kl. 1, men når hun så vågner der er hun gerne vågen 2 timer. Det er temmelig hårdt og noget jeg meget gerne vil have vendt. Når hun er vågen i løbet af dagen er hun vågen et par timer af gange, og falder så i søvn og sover 2-3 timer. Men for det meste får hun mad og falder i søvn lige efter.

Generelt nyder vi det herhjemme :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utroligt at vi er i september nu. Ronja er 3 mdr. Det går ok nu. Der har været opstartsproblemer med amningen men de er næsten væk nu. Hun har i hvert fald taget rigtig fint på.

Når hun får sidste måltid omk. kl. 21-22 stykker sover hun til omkring kl. 1, men når hun så vågner der er hun gerne vågen 2 timer. Det er temmelig hårdt og noget jeg meget gerne vil have vendt. Når hun er vågen i løbet af dagen er hun vågen et par timer af gange, og falder så i søvn og sover 2-3 timer. Men for det meste får hun mad og falder i søvn lige efter.

Generelt nyder vi det herhjemme :loveshower

Mener du ikke 3uger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo får også sit sidste måltid mad ved 21-22-tiden.

Om natten sover han 3 timer af gangen og er som regel nem at få til at sove igen, når han har fået en tør ble og noget mad. Hvis han ikke vil sove, så tager jeg ham med hen i vores seng og ligger tæt sammen med ham indtil han falder i søvn igen og så lægger jeg ham tilbage i vuggen (håber ikke det giver ham dårlige vaner ;))

Om dagen sover han slet ikke lige så meget. Kun 1-1 1/2 time af gangen og han kan sagtens være vågen op til 5 timer af gangen :o

Jeg kan allerede nu begynde at sortere tøj fra. Der er en del af str. 50 som han ikke længere kan passe. Vi er også begyndt med str. 2 bleer nu. Store dreng :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du ikke 3uger ;)

Hehe jo selvfølgelig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maria, hvad laver du med Theo om dagen hvis han er vågen 5 timer? Underholder ham (hvis ja hvordan) eller lægger ham for sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maria, hvad laver du med Theo om dagen hvis han er vågen 5 timer? Underholder ham (hvis ja hvordan) eller lægger ham for sig selv?

Det meste af tiden går med amning og bleskift. Når han fx er vågen 5 timer, så spiser han en gang i timen.

I går var han vågen fra 17-22. Den første time gik med amning og bleskift. Herefter kørte vi tur i barnevognen en lille times tid, hvor han bare lå og kiggede. Da vi kom hjem spiste vi aftensmad, mens Theo lå og kiggede på sin uro, der kan dreje rundt og spille musik. Herefter blev han ammet og skiftet igen. Men ellers så skiftes mig og far til at sidde med ham, snakke og smile til ham og øve øjenkontakt. Han kan også rigtig godt lide at gå tur rundt i lejligheden og kigge på alle ting. Især en farverig bogreol :)

Nogle gange bliver han også lagt på maven på et tæppe på gulvet, så han kan øve sig i at løfte hovedet.

Men selvom han er dejlig og nem, så synes jeg virkelig at 5 timer er lang tid uden "pause". Dejligt at være to :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det meste af tiden går med amning og bleskift. Når han fx er vågen 5 timer, så spiser han en gang i timen.

I går var han vågen fra 17-22. Den første time gik med amning og bleskift. Herefter kørte vi tur i barnevognen en lille times tid, hvor han bare lå og kiggede. Da vi kom hjem spiste vi aftensmad, mens Theo lå og kiggede på sin uro, der kan dreje rundt og spille musik. Herefter blev han ammet og skiftet igen. Men ellers så skiftes mig og far til at sidde med ham, snakke og smile til ham og øve øjenkontakt. Han kan også rigtig godt lide at gå tur rundt i lejligheden og kigge på alle ting. Især en farverig bogreol :)

Nogle gange bliver han også lagt på maven på et tæppe på gulvet, så han kan øve sig i at løfte hovedet.

Men selvom han er dejlig og nem, så synes jeg virkelig at 5 timer er lang tid uden "pause". Dejligt at være to :loveyou

Det lyder meget som det vi også gør når hun er vågen :) Det første stykke tid går med amning og bleskift. Når far er hjemme er det ham der står for bleskift og øjenkontakt. Ronja kan også godt lide at blive pakket godt ind og så få en gåtur i haven i armen hos en af os.

Jeg tror vi skal være lidt bedre til at ligge hende ned i liften for sig selv engang imellem så vi f.eks. også kan få spist aftensmad uden at en af os skal sidde med hende, eller jeg kan tulle rundt og lave f.eks. hverdagsting herhjemme.

Jeg skal også have gang i viklen så hun kan sidde i den, men jeg skal lige have farmand til at være hjemme de første par gange jeg bruger den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som det vi også gør når hun er vågen :) Det første stykke tid går med amning og bleskift. Når far er hjemme er det ham der står for bleskift og øjenkontakt. Ronja kan også godt lide at blive pakket godt ind og så få en gåtur i haven i armen hos en af os.

Jeg tror vi skal være lidt bedre til at ligge hende ned i liften for sig selv engang imellem så vi f.eks. også kan få spist aftensmad uden at en af os skal sidde med hende, eller jeg kan tulle rundt og lave f.eks. hverdagsting herhjemme.

Jeg skal også have gang i viklen så hun kan sidde i den, men jeg skal lige have farmand til at være hjemme de første par gange jeg bruger den.

Jeg er spændt på at høre hvordan det går med viklen :)

Har du et link til et billede af den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er spændt på at høre hvordan det går med viklen :)

Har du et link til et billede af den?

Det er sådan en her og også i den farve :) Koala-vikle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en her og også i den farve :) Koala-vikle

Den er fin :)

Har du prøvet den endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en hård tid... på fødestuen blev Down Syndrom nævnt i forbindelse med vores datter, men idag blev mistanken heldigvis afkræftet :loveshower :loveshower :loveshower , så nu vil vi nyde de sidste dage af fars barsel! Vi har nydt at have vores dejlige prinsesse, men glæden har været oversgygget af angst, usikkerhed, mange tårer og håb!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en hård tid... på fødestuen blev Down Syndrom nævnt i forbindelse med vores datter, men idag blev mistanken heldigvis afkræftet :loveshower :loveshower :loveshower , så nu vil vi nyde de sidste dage af fars barsel! Vi har nydt at have vores dejlige prinsesse, men glæden har været oversgygget af angst, usikkerhed, mange tårer og håb!

Det var dog forfærdeligt at jeres liv som forældre skulle starte på den måde :(

Hvilke symptomer havde hun? Hvor er jeg glad for at hun er sund og rask :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dog forfærdeligt at jeres liv som forældre skulle starte på den måde :(

Hvilke symptomer havde hun? Hvor er jeg glad for at hun er sund og rask :kram2

Tak! Vi er også MEGET lettet nu!

Hun har fire-finger-furer i begge hænder... det var det, det hele startede med på fødestuen. Derefter er hun blevet undersøgt, og der er flere, der har sagt, at hun har lidt for stor afstand mellem øjnene, og at de står lidt skrå, som på børn med Down Syndrom. Udover det blev der nævnt Hypotonie (muskelsvaghed), hvilket vi ikke har bemærket. Børnelægen, der undersøgte hende i sidste uge, var meget usikker på, om hun har Down Syndrom eller ej, så vi fik taget en blodprøve, som vi så fik svar på igår, og den kunne så afkræfte mistanken om det! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en hård tid... på fødestuen blev Down Syndrom nævnt i forbindelse med vores datter, men idag blev mistanken heldigvis afkræftet :loveshower :loveshower :loveshower , så nu vil vi nyde de sidste dage af fars barsel! Vi har nydt at have vores dejlige prinsesse, men glæden har været oversgygget af angst, usikkerhed, mange tårer og håb!

Puha det lyder som en hård start! Dejligt at det blev afkræftet! Håber i kan nyde tiden rigtigt nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er fin :)

Har du prøvet den endnu?

Vi har forsøgt et par gange men Ronja er blevet ked, så det lykkedes ikke. Men vi skal helt sikkert blive ved med at prøve. Jeg tror lige vi skal have teknikken med at placere hende på plads og så skal det nok blive godt :)

Vi har haft en hård tid... på fødestuen blev Down Syndrom nævnt i forbindelse med vores datter, men idag blev mistanken heldigvis afkræftet :loveshower :loveshower :loveshower , så nu vil vi nyde de sidste dage af fars barsel! Vi har nydt at have vores dejlige prinsesse, men glæden har været oversgygget af angst, usikkerhed, mange tårer og håb!

Nej en ubehagelig og hård start, men godt at det hele er blevet afkræftet nu :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER