AgnetheV

Tryghed?

8 indlæg i dette emne

Har i oplevet at jeres baby snupper noget af jeres og ligger og putter med?

Jeg har opdaget, at hvis jeg har lagt et stykke af mit tøj (mest trøjer og kjoler) på Elias' sengekant, så snupper han det ned til sig og ligger og putter med det og gnaver lidt i det og bare nyder det...

Hans far passede ham i går og der havde jeg en nattrøje til at ligge på vores seng, som han resolut tog og puttede sig under, mens de lå og så tegnefilm inde i vores seng... Jeg synes det er super sødt og slet ikke til at stå for, men tror i det er fordi det lugter af mig og skaber en form for tryghed for ham måske???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en sutteklud som baby/barn, som var min mors natkjole :)

Jeg havde åbenbart grædt meget en aften, og hver gang hun tog mig op holdt jeg op. Til sidst tog hun sin natkjole af og lagde ned til mig, og så sov jeg sødt :D Så jeg tror helt bestemt det handler om duften af mor og tryghed.

Jeg kunne så godt bruge andre ting som sutteklud, hvis vi havde glemt at få den med i byen, og jeg blev træt. Har mærket på stort set alle mine forældres kvindelige venners lingerie, for at finde den helt rigtige klud at låne - synes det var pænt af dem at strække sig så langt for, at jeg kunne få en sutteklud :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg har et tørklæde om halsen, hvilket jeg har rigtig ofte, så putter Sofia sig i det og propper det i munden og trygger hovedet ind inder det :loveshower :loveshower Da vi var nede på sygehuset fik hun sin helt egen nusser som vi havde haft i vores seng de sidste uger inden jeg fødte og den dag i dag kan hun ikke sove uden en nusser over hovedet :rolleyes :rolleyes Mille har også en nusser med i seng hver aften og hun er nu fyldt 5 år, så er spændt på hvor mange år de skal slæbe rundt på dem :) Det gør mig ingenting, så længe de kun bliver i sengen når de sover og ikke render rundt med dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella havde af og til en t-shirt eller tørklæde af mine og ligge at nuldre med. Tror også det er duften af "mor" der var betryggende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie bruger en nusseklud (Chloe gør også) af polyester satin.. det er så blødt og lækkert.

han elsker at putte med sådan en. han ligger den tit over sit hovede, når han skal sove :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Maia pige på 6 år, er først nu begyndt at kunne sove uden hendes nussetøj( en kjole i noget helt bestemt nussestof ).. Jeg synes nærmest at det er helt trist, at hun ikke ligger der og nusser med den, da det er såååå sødt :loveshower.... Men har gemt den, så hun kan få den når hun blir voksen:))))..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh hvor lyder det sødt at han sådan ligger og hygger og nusser med mors nattrøje :loveshower

Marlon har en nusseklud, eller faktisk 2 (stofbleer).... Den ene fik han faktisk helt fra starten, og vi prøvede på et tidspunkt at skifte den ud med én magen til, så vi kunne få den vasket..... Men den gik ikke, så han har stadig sin (efterhånden halvklamme) nusseklud når han skal sove :rolleyes

Jeg har ikke oplevet at han har taget noget af mit at nusse med, men det er nok nærmere fordi han ikke lige har kunnet få fat på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troldemor: min svigermor gav mig et godt råd igår mht kiras nussebamse når den skulle vaskes. Når den vat vasket og tørret skulle vi ligge den ned til hende når hun sov, og så når hun vågner igen vil den stadig dufte af hende så hun stadig føler sig tryg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER