Susanne

Vi har måske solgt lejligheden...

55 indlæg i dette emne

Tak for Jeres hepperi piger! :loveshower

Køber har nu skrevet under på allongen til købsaftalen og vi har gjort det samme :o Det er altså virkelig mærkeligt!

De 6 dage er nu startet, men desværre kan vi ikke være sikre på en afgørelse inden for de 6 dage. Købers advokat har lavet en skrivelse med 10 forskellige forbehold - de fleste er helt standard ting, men der var to ting som mægler anbefalede mig ikke at acceptere. Så hvis ikke køber vil gennemføre handlen uden de to forbehold, så falder handlen til jorden uanset hvor mange dage der er gået inden de træffer den beslutning.

Så nu er der ikke andet at gøre end at vente... Og krydse fingre! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh, jeg krydser fingre alt hvad jeg kan :goodluck :goodluck

Hvad handler de to forbehold om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, jeg krydser fingre alt hvad jeg kan :goodluck :goodluck

Hvad handler de to forbehold om?

Hun vil have at vi skal slette vores ansvarsfraskrivelse vedr. elektricitet i hele lejligheden. Vi har skrevet, at lofterne i gangen er ulovligt sænkede, men det var sådan da jeg købte lejligheden og jeg kan og vil ikke hæfte for det el der ligger deroppe under :o Faktisk vil hun jo have, at vi hæfter for nogen som helst el i lejligheden der ikke er lovligt. Jeg har fået lavet badeværelset og jeg vil da ikke garantere for håndværkernes arbejde...

Derudover så vil hun have, at vi skal garantere for, at den byfornyelse som området har været igennem de sidste ca. 5 år, ikke betyder nye projekter i fremtiden, der kan pålægge ejeforeningen udgifter. Hvor fa... skal vi vide det fra?! Det kan vi da ikke garantere! :o Mægler siger han ikke engang ved hvor han skal lede efter sådan dokumentation, men han vil tilbyde hende at hjælpe med at undersøge sagen ved f.eks. at kontakte kommunen og høre om der er allerede vedtagne planer for byfornyelsen.

Vi har faktisk været i Holte (Furesøkvarteret) og kigge på et hus i dag. Det er altså virkelig mærkeligt, at det pludselig er sådan noget vi laver! :blink Det er et fint hus, men det er godt nok dyrt! Det er helt sikkert beliggenheden i et helt fantastisk område der står for en hel million, men 4,95 mio for 133m2 er jo helt absurd! Det kan vi ikke betale og selvom det har været til salg i snart 9 mdr. så tror jeg ikke sælger er villige til at gå ned i pris - for så tror jeg det var blevet solgt. Jeg synes det virker som et temmelig uoverskueligt projekt for tiden og jeg kan mærke panikken og stressen komme snigende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da nogle vilde forbehold!!! Hvordan skal I kunne garantere for nogen af de ting? De er da godt tossede, hvis de tror, I hopper på den.

Nå, jeg håber, at de besinder sig og køber lejligheden uden forbehold :)

Der er ingen tvivl om, at huse i Lyngby og Holte er DYRE! Til gengæld er Virum ikke helt så dyr, så det kunne være, I skulle kigge lidt der?

Går I efter villa eller rækkehus? Og vil I under ingen omstændigheder flytte i lejlighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da nogle vilde forbehold!!! Hvordan skal I kunne garantere for nogen af de ting? De er da godt tossede, hvis de tror, I hopper på den.

Nå, jeg håber, at de besinder sig og køber lejligheden uden forbehold :)

Der er ingen tvivl om, at huse i Lyngby og Holte er DYRE! Til gengæld er Virum ikke helt så dyr, så det kunne være, I skulle kigge lidt der?

Går I efter villa eller rækkehus? Og vil I under ingen omstændigheder flytte i lejlighed?

Præcis - det er vildt mærkeligt! :blink

Vi kigger skam også i Virum. Det er faktisk der vi allerhelst vil bo! En del af Furesøkvarteret er i Virum kommune og der ville vi elske at finde noget. Vi leder efter hus - helst en murermestervilla. Og nej, vi vil ikke bo i lejlighed - vi vil have et hus uden naboer både over, under og ved siden af os. Og en HAVE! :yay

Det er det her hus vi har set på i dag (LINK)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor ser det lækkert (og dyrt) ud!!

Der ville jeg gerne bo, men med vores økonomi må vi vist blive boende i vores 126 m2 lejlighed i Lyngby.

Jeg savner også en have, når solen skinner om sommeren, men manner hvor er det skønt at bo i lejlighed, når der ligger en halv meter sne på fortorvet, så det ikke er mig, der skal ud med skovlen kl. 6 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækker hus. Håber hurtig i får styr på forbeholdene, så I kan komme videre, og finde jeres drømmehus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor ser det lækkert (og dyrt) ud!! Der ville jeg gerne bo, men med vores økonomi må vi vist blive boende i vores 126 m2 lejlighed i Lyngby.Jeg savner også en have, når solen skinner om sommeren, men manner hvor er det skønt at bo i lejlighed, når der ligger en halv meter sne på fortorvet, så det ikke er mig, der skal ud med skovlen kl. 6 :D

Det er nemlig lækkert! Men jeg synes ikke jeg er HELT solgt... Søren kan f.eks. kun lige præcis stå oprejst, der hvor man træder op på 1. salen. Og kælderen er heller ikke helt som vi drømmer om. Men området er FANTASTISK!

Der følger helt sikkert mere arbejde med at være husejer, men jeg er fuldstændig indstillet på at slå græs og slå hæk, hvis jeg så får en terrasse og en have i bytte ;)

Lækker hus. Håber hurtig i får styr på forbeholdene, så I kan komme videre, og finde jeres drømmehus :)

Tak søde. Det håber jeg godt nok også! :o

Nu har jeg skrevet til vores bankmand i dag - det bliver spændende hvad han siger. Jeg tror det bliver sådan, at hvis vi ikke kan få lov til at købe for nok til at få et hus i det område vi drømmer om, så flytter vi i leje og sparer sammen til vi kan... Jeg har virkelig svært ved at gå på kompromis med beliggenheden og det ville virkelig være ærgeligt at købe noget i et andet område og i virkeligheden altid drømme om at bo et andet sted <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Susanne

Er der nogen nyt? Nu er de 6 dage jo snart gået ... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødt at dig at spørge! :kram2

Advokaten har godtaget, at vi ikke ville skrive under på de to forbehold. Vores bank har godkendt handlen og købers bank har godkendt dem til 80% belåning i realkredit, køber har deponeret penge i tirsdags og nu venter vi vist egentlig på, at min ejerforenings bestyrelse skal godkende en dispensation til forældrekøb, hvilket jeg ikke havde skænket en tanke (på trods af jeg selv sidder i bestyrelsen... :rolleyes ) Og så venter vi jo selvfølgelig på, at de 6 dages fortrydelsesret udløber på mandag.

Vi er flere skridt i den rigtige retning, men intet er afgjort endnu... Det er næsten FOR spændende! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er det bare gået stærkt lige pludselig.

Jeg håber så meget for jer at det går igennem og at I finder jeres drømmebolig :)

Jeg er også helt klart til HUS. Glæder mig så meget til at komme væk fra lejlighed med mennesker på alle sider af én.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lækkert hus, men synes godt nok det er mange penge :D

pøj pøj med salget af lejligheden og køb af hus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er det bare gået stærkt lige pludselig.Jeg håber så meget for jer at det går igennem og at I finder jeres drømmebolig :)Jeg er også helt klart til HUS. Glæder mig så meget til at komme væk fra lejlighed med mennesker på alle sider af én. :goodluck

Ja, det går godt nok pænt stærkt lige pludselig! Kan vist heller ikke rigtig følge med :rolleyes

Jeg tror faktisk vi har besluttet, at hvis salget går igennem, så finder vi en leje-lejlighed. Vi vil ikke gå på kompromis med hvor vi gerne vil bo og hvad vi vil bo i, og så er vi vist nødt til at spare lidt op først :whistling

Jeg er også træt af naboer, men her er også virkelig lydt i vores gamle københavnerlejlighed. Vi satser på, at noget nyere er noget bedre isoleret. Og så med mere plads, en elevator og måske en altan ;)

lækkert hus, men synes godt nok det er mange penge :Dpøj pøj med salget af lejligheden og køb af hus

Tak, søde Gitte! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Susanne

Nu er mandag jo forlængst overstået - er lejligheden så solgt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Susanne

Nu er mandag jo forlængst overstået - er lejligheden så solgt?

tænkte jeg også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja også mig... venter spændt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde!!! :biglove

Tja, hvad skal jeg sige... Den er 99% sikkert solgt... Alle forbehold er på plads pånær eet. Vi venter på, at købers bank skal godkende 80% realkredit-belåning i lejligheden. Dvs. at de skal have en mand ud og vurdere, om de synes det er forsvarligt at lade køber belåne 80%. Det bør være en formsag, da det er en fin lejlighed med god beliggenhed - det er mest et issue i huse/lejligheder der ligger mærkeligt/ærgeligt og er i dårlig stand.

Faktisk står der i købsaftalen, at den garanti skal være på plads senest 8 dage efter vi har skrevet under - det er så i dag, så reelt har de brudt betingelserne og vi kan aflyse handlen. Men i købers marked, er de ikke helt så fremme i skoen, for der står jo nok ikke en anden køber på spring. Jeg synes simpelthen det er så tarveligt! <_<

Vores mægler har haft fat i købers bank flere gange i løbet af ugen for at sikre sig de fik lavet den fremvisningsaftale. Det har de så også endelig fået... På mandag?! :prik Så det bliver jo så først tirsdag/onsdag i næste uge at alle papirer er på plads og handlen er endelig.

NUJ, hvor jeg synes det er latterligt, at det skal tage så lang tid!!! :angry

Nu er jeg nok nødt til at gøre noget praktisk ift. at finde noget andet at bo i. Jeg kan vist ikke forsvare at vente længere, selvom jeg jo helst ville vente til det var 100% sikkert. Men sådan skal det åbenbart ikke være. Det positive er, at lejligheden 99% sikkert er solgt, så det må jeg prøve at holde fast i! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde!!! :biglove

Tja, hvad skal jeg sige... Den er 99% sikkert solgt... Alle forbehold er på plads pånær eet. Vi venter på, at købers bank skal godkende 80% realkredit-belåning i lejligheden. Dvs. at de skal have en mand ud og vurdere, om de synes det er forsvarligt at lade køber belåne 80%. Det bør være en formsag, da det er en fin lejlighed med god beliggenhed - det er mest et issue i huse/lejligheder der ligger mærkeligt/ærgeligt og er i dårlig stand.

Faktisk står der i købsaftalen, at den garanti skal være på plads senest 8 dage efter vi har skrevet under - det er så i dag, så reelt har de brudt betingelserne og vi kan aflyse handlen. Men i købers marked, er de ikke helt så fremme i skoen, for der står jo nok ikke en anden køber på spring. Jeg synes simpelthen det er så tarveligt! <_<

Vores mægler har haft fat i købers bank flere gange i løbet af ugen for at sikre sig de fik lavet den fremvisningsaftale. Det har de så også endelig fået... På mandag?! :prik Så det bliver jo så først tirsdag/onsdag i næste uge at alle papirer er på plads og handlen er endelig.

NUJ, hvor jeg synes det er latterligt, at det skal tage så lang tid!!! :angry

Nu er jeg nok nødt til at gøre noget praktisk ift. at finde noget andet at bo i. Jeg kan vist ikke forsvare at vente længere, selvom jeg jo helst ville vente til det var 100% sikkert. Men sådan skal det åbenbart ikke være. Det positive er, at lejligheden 99% sikkert er solgt, så det må jeg prøve at holde fast i! :rolleyes

Ihhh, hvor er de dog langsomme :prik

Men så krydser hele BK da bare fingre en lille uge mere ... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser ihvertfald alt jeg kan :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh, hvor er de dog langsomme :prik Men så krydser hele BK da bare fingre en lille uge mere ... :goodluck

Jeg krydser ihvertfald alt jeg kan :goodluck

Hvor er I søde! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser også :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også mig :) Altså hvor er de da dumme, det er sq ikke fair overfor jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

SÅ ER LEJLIGHEDEN ENDELIGT SOLGT! :glad :loveshower :wee

Ejendomsmægleren ringede for 1 time siden og sagde, at nu havde han hørt fra både købers bank og advokat, garantien var stillet og alle anså handlen for endelig.

HURRA! :yay Det har bare ikke været i orden, at både bank og advokat har været så sløve og langsomme! Det har taget næsten en uge mere end det burde ifølge købsaftalen :angry Desværre har man som sælger ikke nogen sanktionsmuligheder når det er købers marked, så jeg er bare glad for vi har haft en sød og informativ mægler, som jeg har haft det rigtig godt med.

Nu står vi jo så i den situation, at vi er uden bolig d. 1. december - 23 dage før min termin :o Det er faktisk temmelig skræmmende... Især fordi vi jo overhovedet ikke aner hvad vi skal :unsure

Nu skal vi til møde med en ny bank og en umiddelbart vældig flink bankdame i morgen. Det bliver spændende! Så forhåbentlig ved vi da i hvert fald i morgen, om vi måske kan finde et hus eller om vi med sikkerhed skal finde en lejebolig. Ligegyldigt hvad, så bliver de næste 2-3 måneder godt nok stressende :huh

Men det er helt sikkert den rigtige beslutning, og jeg er også helt vildt spændt på hvad den nærmeste fremtid til bringe. Vi skal til Malmø på kæreste-weekend på fredag - så må vi sætte os sammen i badekarret og snakke om hvad vi vil :)

Tak for alle Jeres :glad og :goodluck - det har tydeligvis hjulpet :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med salget :glad spændende hvad I finder ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER