Amaryllis

Mærke liv

9 indlæg i dette emne

Jeg er nu 16+4 og er usikker på om der er liv i hulen. Jeg har mærket lidt bobler for over en uge siden, men er i tvivl om jeg har mærket liv efterfølgende. Føler mig meget pylret og usikker i denne graviditet - da den indtil nu har været meget anderledes end de to tidligere og at det er 6 år siden jeg nedkom sidst.

Føler ikke jeg kan tillade mig at ringe til læge og jdm, da jeg ikke vil virke som en overpylret gravid.

Hvor er det træls at have den usikkerhed i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom du har født før er det ikke unormalt at man ikke mærker liv endnu. Men jeg synes helt sikkert at hvis du føler dig utryg eller føler der er noget galt så ring og snak med læge eller jordemoder. Det er det de er der for og det er ikke sjovt at gå og ha ubehagelige tanker når man et gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker min lille on and off, der kan sagtens gå flere dage imellem. Første gang jeg mærkede den mærkede jeg den to dage i streg og så gik der en uge før jeg mærkede den igen.

Det er jo først fra uge 24 at du skal mærke den hver dag. Er sikker på at den har det fantastisk og grunden til du ikke mærker den så meget er fordi du har travlt med at være mor for dine andre børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 16+4 og er usikker på om der er liv i hulen. Jeg har mærket lidt bobler for over en uge siden, men er i tvivl om jeg har mærket liv efterfølgende. Føler mig meget pylret og usikker i denne graviditet - da den indtil nu har været meget anderledes end de to tidligere og at det er 6 år siden jeg nedkom sidst.

Føler ikke jeg kan tillade mig at ringe til læge og jdm, da jeg ikke vil virke som en overpylret gravid.

Hvor er det træls at have den usikkerhed i kroppen.

Jeg har det på nøjagtig samme måde... føler mig virkelig heller ikke tryg... føler der er et eller andet galt, lyder måske mærkeligt, men føler bare ikke det hele er normalt..

Har godt nok ikke været så langt henne før, så ved jo ikke hvordan det føles, men har bare en mærkelig fornemmelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke i skal være bekymrede.... jeg har selv haft de spekulationer, jeg er nu i uge 21+6 og mærker stadig kun liv ganske svagt, stadigvæk bare ligesom små bobler, og der kan godt gå flere dage imellem at jeg overhoved mærker noget.... min JM siger at det er helt normalt, og da jeg har moderkagen siddende på forvæggen af maven, vil jeg først mærke regelmæssig liv hver dag fra uge 24-25.... ved i hvor moderkagen er placeret på jer..?? for det har noget at sige, mht. hvornår man mærker liv.... men snak med JM hvis i er meget bekymrede.... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke i skal være bekymrede.... jeg har selv haft de spekulationer, jeg er nu i uge 21+6 og mærker stadig kun liv ganske svagt, stadigvæk bare ligesom små bobler, og der kan godt gå flere dage imellem at jeg overhoved mærker noget.... min JM siger at det er helt normalt, og da jeg har moderkagen siddende på forvæggen af maven, vil jeg først mærke regelmæssig liv hver dag fra uge 24-25.... ved i hvor moderkagen er placeret på jer..?? for det har noget at sige, mht. hvornår man mærker liv.... men snak med JM hvis i er meget bekymrede.... :goodluck

Ganske korekt ;) Jeg er gravid for 2. gang og jeg mærker heller ikke liv på samme måde som med den første. Min moderkage ligger også foran, og netop derfor mærkers der ikke liv og hvis ikke man kender følelsen, så kan den godt være svært at mærke. Jeg beskriver gerne min første graviditet som mange "slag og spark" men i min anden graviditet mærker jeg kun små puf, og ganske svagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to graviditeter jeg har været igennem har været så forskellige som de næsten kan være :)

Da jeg ventede vores første pige mærkede jeg liv allerede i uge 14, men anden gang mærkede jeg først liv efter MD scanningen, så jeg mener jeg var i uge 21 eller 22 før jeg mærkede hende og det var slet ikke hver dag...

Jeg tror ikke du skal bekymre dig, men hvis du alligevel er bange og nervøs, så prøv at ringe til fødegangen og hør dem, om du kan komme hen og høre hjertelyden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke at du skal bekymre dig :-)

Snart vil du jo mærke bebs hver dag. :glad

Jeg mærkede først liv med Jamie da jeg var over 20 uger henne,

fordi moderkagen lå lige foran.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv, da jeg var ca. 20 uger henne. Det føltes som små bobler. Jeg er nu på kanten af uge 33, og boblerne er afløst af spark og rotationer, der nærmest får mig til at gispe efter vejret. Og det hjælper ikke at kigge på min mave samtidig - den antager de underligste formationer! Jeg kan godt være rationel omkring det og sige til mig selv, at det jo er et sundhedstegn, at han bevæger sig. Men følelsmæssigt synes jeg, det er temmelig skræmmende og alienagtigt. Og jeg kan simpelthen ik' vente, til han tjekker ud af min krop, og jeg får fred i min undervogn igen:O)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER