fuglemor

Så meget i tvivl

13 indlæg i dette emne

Hejsa Alle

Har skrevet om det her emne tidligere, men står nu i en lidt anden situation. Skal man vælge at få nr 3 eller skal man stoppe efter to lækre unger som oven i købet er en af hver. Skifter hele tiden mening!!

Det ene øjeblik skal jeg da klart have en til og kan slet ikke vente med at komme igang. Tanken om at have en lille ny i huset og at vores dejlige familie bliver til 5 synes jeg er fantastisk. MEN

Så bliver jeg fornuftig og tænker hvad hvis det nu ikke går godt trejde gang, og ja det koster jo også at få et barn til. Der ville jo være noget mere overskud til ferier det perfekte hus og til forkælelse af de to jeg har i forvejen.

Er simpelthen så meget i vildrede, så hvid du har stået i samme situation og fandt svaret vil da gerne have de gyldne ord med på vejen. Eller hvis du bare tænker at du ville da klat vælge... så hjælp mig endelig i den her mega svære beslutning.

tak fuglemor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad siger din mand :balloons Han er vel en del af det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik nummer tre havde vi også en af hver og de havde faktisk nået en alder, hvor de var selvhjulpne (5 og 8 år) - Kan huske jeg sad med stor mave og begge børn var nede alene og tænkte hvad har jeg dog gjort :rolleyes

Men det er det bedste vi har gjort - har været så nemt at få en mere når de andre var store. Ja det er dyrt og vi skulle også købe ny bil for at være der. Rejser bliver mega dyre, idet man kun må have to børn i et hotelværelse - så skal altid ud i store ferielejligheder - men hvad gør det når man nu har endnu en guldklump?

Man skal jo altid tænke på om det blot er endnu et spædbarn man ønsker eller om det er en større familie også når de bliver teenagere og umulige!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det spørgsmål kender jeg godt. Har verdens dejligste drenge (og mand:-)) og nu hvor de er 4 og 6, synes jeg godt nok det hele er blevet meget nemmere. Man kan sove rimelig længe. De kan selv tage tøj på, selv spise, selv gå på toilettet og ja blive forkælet for der er jo "KUN`" de to. Jeg nyder al den selvhjulpenhed, men jeg længes også efter endnu en baby og min mand spørger mindst en gang om ugen, om vi ikke snart skal have en til. Tanken om et tredie barn er lidt skræmmende men også meget lokkende. Når man nu har to guldklumper man elsker overalt på jorden, ja hvorfor så ikke invistere i endnu et. Sidder og bliver helt skruk nu:-)

Nå men jeg glæder mig til at følge tråden

Hanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:7himmel vi troede også vi skulle have flere end to... MEN fik en datter hvis hele 1 år stortset var et helved og vi var konstant på hospitalet... det tog ligesom luften ud at hjulet...

MEN... tanken dukker op på de gode dage herhjemme... åhhhh hvor ville det være dejligt at mærke sådan en lille igen i sine arme.. puha får et helt sug i maven.. også fordi jeg slet ikke havde forholdt mig til tanken om det var sidste gang jeg skulle blive gravid, opleve en nyfødt, have barsel osv... men når alt kommer til alt.. så magter jeg ikke opgaven.. OG DET vægter vi allerhøjest herhjemme..

skide være med hvis de skulle dele værelse, de "kun" kommer på charterferie hver 3. år eller "kun" på telttur.. for ungerne er ligeglade så længe de har nærværende forældre!!! og ja hvis de ikke har hvad skal de så bruge store værelser til, rummelige biler og charterferie?

Det jeg synes du skal tænke allerhøjest på er om i har overskuddet... har kærligheden til et barn mere? Har i det synes jeg i har svaret... selvfølgelig skal økonomien værer til det ekstra barn så der stadig er råd til dagpleje/vuggestue, tøj mad og alt det basale... for hvis man skal vende hver en 25 øre synes jeg det måske er det forkerte tidspunkt at få en mere... men er det basale på plads så go for it!!!

Jeg er glad for jeg siger stop, for jeg VED jeg ikke orker en mere.. kan ikke klare opgaven og ved heller ikke om min mands og mit forhold ville holde til en mere... Men er stadig misundelig over folk der kommer gående med deres fine maver :loveshower

held og lykke på rejsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa tak for jeres svar det er altid spændende at hører hvad andre tænker, Jo selvfølgelig er min mand en del af det hele. Problemet er bare at vi har det på samme måde så det hjælper jo ikke så meget.Så det bliver til MANGE og LANGE snakke for og imod og alligevel kommer vi ikke rigtig længere. Også alligevel så er det som om vi tænker at vi da skal have en nr 3 for samtidig med tvivlen så snakker vi om hvornår er det nu lige jeg skal tage gra-vitamin fra og skal jeg starte med det nu. Stod faktisk med en pakke i hånden forleden dag og endte med at sætte den tilbage da jeg blev grebet af"HVAD HAR DU GANG I, VIL DU VIRKELIG STARTE FORFRA???" For så at fortryde at jeg ikke købte den da jeg så var kommet hjem. Så pyyyh ville ønske at man kunne kikke i krystalkuglen og finde svaret som er det rigtige for vores lille familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder lige og tænker at dine/jeres tanker ang. nr. 3 ligner lidt mine ang. nr. 1 :P

Har vi nu råd? Har vi nu plads? Hvad nu hvis det går galt? Jamen alt er jo så "nemt" uden en baby nu? Men alligevel, så går jeg jo aller-aller-aller inderst inde bare og venter på at manden sparker mig igang og beder mig smide p-pillerne ud. Jeg ved godt, at jeg faktisk gerne vil have det barn. Jeg ved faktisk næsten at jeg "skal" have det barn... Jeg er bare skidebange for det, fordi det vil ændre meget.

Og nu skal jeg ikke "pådutte" dig at du inderst inde helst vil have et barn eller at du inderst inde "ved" at I skal have et barn... Men ud fra at I også snakker "planlægningssnak" omkring baby, så synes jeg MÅSKE det kunne lyde som om, at I også "bare" er nervøse og bange for ændringen?

Jeg tænker også, at dine/jeres bekymringer vel er bekymringer som ALLE kommende gravide har. Det kan gå galt, men det kan det for alle. Der bliver mindre plads og færre penge, men det gør der for alle. Med andre ord: Jeg kan ikke se nogen specifik grund til hvorfor netop I ikke skulle få et barn mere.

Så jeg siger "GO!" men ok, jeg er nok også RET farvet af mine egne følelser og skrukhed, så vil selvfølgelig først og fremmest opfordre jer til at mærke godt efter i maven, alt det I kan. For omvendt, så tror jeg også at babylysten kan komme over en, selv hvis man har 10 børn ;) Så for nogen er det jo også det helt rigtige at stoppe når man har to :)

Held og lykke med at mærke efter :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik i de samme overvejelser. Skal vi have en mere. Vil vi starte forfra endnu engang? osv. Så kan god følge dine tanker og overvejelser. Jeg blev så gravid på trods af, at jeg tog p-piller, så hos os blev det skæbnen det bestemte, og nu kan vi næsten ikke vente til januar.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville netop ønske at skæbnen tog over, for så var det jo sådan det skulle være. Faktisk talte manden og jeg igår om at vi nok ender med at tale om tvivl indtil den dag jeg er gravid. Faktisk har jeg idag taget den først gra-vitamin og F... det er mærkeligt at gøre klar til noget som man stadig snakker om. Så måske er beslutningen taget men som manden sagde så kan man jo altid stoppe igen. Sååååå

Men så fedt at hører at man ikke er alene med alle tankerne. Og kan kun sige til dig super duper pige du har så meget at glæde dig til. Jeg kan godt savne tiden fra før børn men hold nu op hvor er det skønt at have dem, de giver SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ meget igen. Så mit råd ville være spring ud i det.

Kram :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for jeg siger stop, for jeg VED jeg ikke orker en mere.. kan ikke klare opgaven og ved heller ikke om min mands og mit forhold ville holde til en mere... Men er stadig misundelig over folk der kommer gående med deres fine maver :loveshower

Dette kunne jeg lige så godt have skrevet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville netop ønske at skæbnen tog over, for så var det jo sådan det skulle være. Faktisk talte manden og jeg igår om at vi nok ender med at tale om tvivl indtil den dag jeg er gravid. Faktisk har jeg idag taget den først gra-vitamin og F... det er mærkeligt at gøre klar til noget som man stadig snakker om. Så måske er beslutningen taget men som manden sagde så kan man jo altid stoppe igen. Sååååå

Men så fedt at hører at man ikke er alene med alle tankerne. Og kan kun sige til dig super duper pige du har så meget at glæde dig til. Jeg kan godt savne tiden fra før børn men hold nu op hvor er det skønt at have dem, de giver SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ meget igen. Så mit råd ville være spring ud i det.

Kram :loveshower

Ihh, det lyder dejligt at at I sådan "mere eller mindre" er gået igang. :loveshower

Og jeg glæder mig også MEGET! Tror også at jeg er ved at være indstillet på at springe ud i det. :) Det er dog lidt "tabu" pt. da min mand er skal til svendeprøve nu her og er lidt bange for at dumpe (hvilket jeg tror, er fordi han er bange for at vi så ikke kan få råd til et barn) og derfor får lidt stress af at snakke om børn. Har lidt på fornemmelsen, at han rigtig gerne vil igang med babyprojektet, og at han derfor er endnu mere bange for at dumpe, men at han er med på at tage springet ret hurtigt efter at han er færdiguddannet. :) Bah, det blev vist rodet, gav det mening? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingere for at han består så i kan komme igang med noget af det bedste i verden. Selvom det er pisse hårdt nogle gange så giver ens børn bare så meget igen. Jeg tror bare det er vigtigt at man husker hvad det var der var fedt før man fik børn. F.eks har manden og jeg bestemt at vi skal et smut til berlin senere på året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som et godt råd :) Vi har også snakket om, at vi gerne vil holde fast i at gå til dans sammen, selvom der skulle komme en bebs. :) Måske man lige stopper et par måneder, men ellers tror jeg godt at "besserne" kunne have lyst til at kigge efter den lille på skift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER