Banshee

En træls sag..

7 indlæg i dette emne

Ih, sidder og mailer frem og tilbage med en sælger..

Min kæreste har købt en Kite online ved dem i maj måned.

Den går i stykker første gang han bruger den. Han kontakter dem, og de beder ham sende den retur efter noget tid, "da de lige har fået nogle nye på lager".

Vi kan se de har hentet den på posthuset d. 1 juli. Her midt i august kontakter vi dem igen og siger "hvor bliver vores kite af". Vi får at vide at de desværre ikke har den på lager, men at de får dem på lager igen om 14 dage... <_<

Nu er hele sommeren gået, så han får ikke kitet i år desværre..

Jeg svarer dem at det jo ikke kan passe at de skriver de har dem på lager den dag vi sender den, også sælger dem alle - når de har bedt os sende den retur!!! Jeg beder om en form for kompensation for at have ventet en hel sommer, på noget de egentlig lovede at de kunne sende med det samme - og for ikke at holde os opdateret overhovedet..

deres svar er at vi kan få vores penge retur eller vente til de får den på lager, og så vil de sende os en ny..

Jeg har skrevet til dem at vi vil have en kompensation ELLER at vi vil have pengene og vores ødelagte kite tilbage.

Lige nu fortryder jeg at vi overhovedet sendte den retur.. Vi skulle bare have bedt om at få pengene igen!

En ting er helt sikkert; Vi bruger ALDRIG dem igen, selvom de er rimelig store indenfor kite..

IH!!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øh bliver lige nødt til at spørge men hvorfor tror du at du kan få kompensation udover dine penge tilbage og hvis du får dine penge tilbage har du ikke ret til at få varen med.

En forhandler har ret til forsøge at fikse varen tre gange inden han skal bytte varen til en ny.

Jeg kan godt se at det er bip tur men tror ikke du får så meget ud af det i første omgang :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh bliver lige nødt til at spørge men hvorfor tror du at du kan få kompensation udover dine penge tilbage og hvis du får dine penge tilbage har du ikke ret til at få varen med.

En forhandler har ret til forsøge at fikse varen tre gange inden han skal bytte varen til en ny.

Jeg kan godt se at det er bip tur men tror ikke du får så meget ud af det i første omgang :balloons

Nej ved godt jeg ikke har ret til det.. Men hvis de nu havde været ærlige om det første gang - De har aldrig talt om at reparere varen, men lave en ombytning. Og det sagde vi ja til, fordi de sagde de havde varen på lager.. Havde de nu sagt "I kan ophæve købet, da vi ikke har varen på lager, og ved ikke hvornår den kommer" havde vi ophævet købet, og købt den et andet sted.. men de sagde jo at den var på lager.. Jeg mener det er at narre folk, at sige "vi sender en ny, når vi har modtaget og konstateret fejlen og at I har ret til at få den ombyttet" hvis man så IKKE har en til ombytning - og hvis man så bare lader folk vente flere uger UDEN at fortælle dem, at grunden til de venter er fordi den ikke er på lager mere!

Vi startede med at tænke "okay, hvor læng er rimelig ventetid" - Vi tænkte okay vi sender den, og de skal lige modtage og konstatere og sende tilbage.. 2 uger er sådan okay.. Max tre.. Det passede med vi tog på ferie efter små 3 uger, og gik ud fra den så var kommet da vi kom hjem - men nej. Og vi kontakter dem så og der går næsten en uge før de svarer - og endda først efter vi har rykket dem for et svar!

Det jeg synes der er trælst, er den enormt dårlige kundeservice! De burde ikke sige den er på lager, og bede os sende en - også sælge den de egentlig har lovet os - de skriver selv der har været massiv efterspørgsel, og at det er grunden til de ikke har nogen på lager.. Synes bare ikke det holder.

Kiten virker som sådan, det er en line der er knækket (En af deres brudsikre liner.. ;)) men den flyver bedre uden linen, så i princippet kunne min kæreste jo lige så godt have beholdt den - i sidste ende, havde han fået mere ud af det, det er kun hans perfektionisme der gør at han gerne ville have en der var ordentlig.. Også fordi det er en sikkerhedsline, som der var nødt til at være der, hvis jeg brugte den..

Men havde de nu sagt fra start om vi enten ville have en kompensation for det, fordi de ikke havde varen på lager eller at de kunne ophæve købet hvis vi sendte den tilbage, så havde det jo været fair nok.

Synes bare ikke det er fair at "fastholde" en kunde, med ting som man ikke overholder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke god stil fra den butik. Men du er nød til at holde hovedet koldt og ikke sige ordet kompensation, for det nævner loven ikke noget om.

Du har i første omgang bedt om en ombytning, men det kunne du ikke få. Nu er tiden kommet til at du beder om at få pengene tilbage + omkostningerne for fragt, da du skulle sende den tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke god stil fra den butik. Men du er nød til at holde hovedet koldt og ikke sige ordet kompensation, for det nævner loven ikke noget om.

Du har i første omgang bedt om en ombytning, men det kunne du ikke få. Nu er tiden kommet til at du beder om at få pengene tilbage + omkostningerne for fragt, da du skulle sende den tilbage.

Synes bare det er dårlig stil.. Så dårlig stil - vi har brugt næsten 40000kr i den butik - og den her drage koster 1000 kroner, og er trainer drager, dvs den vi skulle øve med, så vi kunne bruge den store drage vi købte..

Dvs vi har brugt 39000kr, denne sommer - som vi overhovedet ikke havde behøvet, fordi det bare samler støv, fordi vi ikke har kunnet øve :( Er bare i virkelig dårlig stemning over det.. Synes det er så unfair, når vi har lagt så mange penge i deres butik, og de så behandler os på den måde. Pga en latterlig drage til 1000 kroner!! Synes godt de kunne se det i et større perspektiv. Vi havde jo nok ventet med at købe den store kite og udstyret, hvis vi vidste de ville røvrende os med den lille :( De penge kunne vi da sagtens have investeret anderledes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke god stil fra den butik. Men du er nød til at holde hovedet koldt og ikke sige ordet kompensation, for det nævner loven ikke noget om.

Du har i første omgang bedt om en ombytning, men det kunne du ikke få. Nu er tiden kommet til at du beder om at få pengene tilbage + omkostningerne for fragt, da du skulle sende den tilbage.

Helt enig her, og ja det er røvtur for jer og detver maks dårlig stil det er jeg enig med dig i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidligere i dag, havde vi fået en lettere provokerende mail tilbage hvor der stod at de jo ikke kunne gøre for den ikke var på lager mere, så "den måtte vi tage med leverandøren!"

Med tanke på morpigens resultat, skulle han ikke sige det to gange.. ;)

Vi har derfor her til aften, snakket med Martin fra England, som gerne ville hjælpe os.. Han beklagede meget, og måtte indrømme at de faktisk heller ikke havde nogen på lager..

Han forstod så ikke hvorfor vi var blevet bedt om at sende kiten tilbage..

1. de havde slet ikke hørt omd et, og det er dem som normalt reparere.

2. Normalt ville man bare sende en ny line ud til folk, som de kunne bytte - det var hurtigere og billigere.

Han ville undersøge sagen nærmere, da de åbenbart før har hørt lidt skidt om deres service, og det jo ender tilbage på dem..

Han ville samtidig forsøge om de kunne overtage ordren. Hvis ikke de kunne, skulle vi ophæve købet, også købe (til samme pris) ved dem - en ny, som de så sendte gratis så snart der kom nogen på lager.

Udover det, blev vi tilbudt en sweatshirt fra deres online shop - de koster mellem 400 og 700 kr, så det er jo lidt vildt..

Han var utrolig ked af vi havde fået så dårlig service, og han kunne slet ikke forstå hvorfor det firma havde håndteret sagen sådan, da de faktisk havde nogle retningslinjer/en aftale som de skulle følge som jeg forstod det..

Vi behøvede ikke umiddelbart kontakte firmaet vi havde købt den ved igen, han ville prøve at bringe det i orden :)

Ved ikke hvad de havde regnet med, da de så flabet skriver "tag den med leverandøren".. Men tror bestemt ikke de havde regnet med at DE ville få en næse for det... :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER