Guest baby2011

Hvad spiser din 4 måneders baby ??

10 indlæg i dette emne

Sofia lever hovedsageligt af MME, men vi er ved at udvide hendes kost, så om morgenen får hun ris eller hirsegrød og når vi får aftensmad får hun lidt kartoffel/gulerod/squashmos og imellem det får hun MME..

I dag fik hun lidt meget most banan og det var godt nok et hit... :)

Men jeg ville egentlig høre hvad dit 4 måneders barn spiser ud over MME eller Modermælk. ?? :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamie blir ammet fra morgen til sen eftermiddag.. og så får han kartoffel/gulerods mos til aftensmad og så en flaske MME inden han skal sove :)

Men skal snart til at køre en portion grød ind om morgenen,

det tror jeg han er klar til.

Har nu kørt med mos i en uges tid for at vænne ham til det først..

og han er bare så dygtig til at spise :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er blevet rigtig god til at spise grød nu også :) I starten kommer der jo mere grød på tøjet end i munden :rolleyes :rolleyes

Kartoffelmosen er hun også meget glad for..

Vi går stille og roligt frem, så hendes mave kan vænne sig til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn får grød til frokost, og det elsker han .. ska til at gi ham det om morgenen så han kan begynde på mos om aftenen .. Har lavet lidt med kartoffel, men det han godt nok ik særlig glad for ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg er helt galt på den, men er 4 mdr ikke tidligt at starte med diverse grød? Troede man sku vente til omkring 6 mdr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon får også stadig mest mme.... Men han får en portion risgrød om formiddagen, og igen inden sengetid :)

Jeg har overvejet om vi ikke snart skal i gang med noget kartoffel/gulerodsmos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg er helt galt på den, men er 4 mdr ikke tidligt at starte med diverse grød? Troede man sku vente til omkring 6 mdr?

Majsgrød, Risgrød og Hirsegrød er fra 4 måneder :) De andre grød der er lidt mere grove er først fra 6 måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon får også stadig mest mme.... Men han får en portion risgrød om formiddagen, og igen inden sengetid :)

Jeg har overvejet om vi ikke snart skal i gang med noget kartoffel/gulerodsmos :)

Sofia har to gange fået kartoffelmos/squash/gulerodsmos ( kogte selv ) og hun er ikke voldsomt glad for det, men jeg tror det er fordi det er klumpet i forhold til det helt flydende hun er vant til :)

Det eneste jeg vil råde til er, at passe på mængden, da Sofia får rigtig hård mave af det.. ( heldigvis har hun ikke ondt, men hendes afføring er meget hård ) ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg er helt galt på den, men er 4 mdr ikke tidligt at starte med diverse grød? Troede man sku vente til omkring 6 mdr?

De anbefaler at man venter til 6 mdr. - at man ammer fuldt ud.

men desværre er der mange børn der ikke længere kan holde sig mætte på mælk alene ved de 4 mdr.

så der må man tidligst starte.

fra 4 til 6 mdr må de få:

Hirsegrød, majsgrød, risgrød og boghvedegrød. (altså grød uden gluten).

Al slags frugtmos - kogt og rå

Kartoffelmos

Grøntsagsmos - alle slags - undtagen: selleri, fennikel, rødbede og spinat.

og herfra må de også få vand fra hanen.

og så kan man allerede der begynde at give vand af kop, så de lærer det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver i egentlig selv grøden eller køber i det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER