Miss-Mette

Hvilke tegn giver PCO?!

19 indlæg i dette emne

Hej Qvinder :glad

Vi har prøvet at gøre mig gravid siden juli - desværre uden resultat (jeg ved GODT det er kort tid, men man bliver vel lidt utålmodig) :boo

Jeg er derfor blevet rimelig nysgerig på PCO og om hvad jer andres tegn på PCO var/er?

Jeg har en reglmæssig mens og er ikke overvægtig, så jeg mener ikke at have PCO meeeeeen man ved jo aldrig eller...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hov - jeg har ikke konstateret PCO, men svarede altså lige alligevel :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt ud af det, da en sød kvinde kontaktet mig på Bryllupsklar.. hun var læge og efter havde læst diverse besvarelser fra synes hun jeg skulle tage til læge da hun troede jeg havde det, og det havde jeg.. Hurra for søde BK piger :loveshower

Men mine tegn var netop; efter stop af p-piller blev min mens meget meget meget uregl. fik meget acne/har meget og det overvægtige.. og ja det kæmper jeg jo med endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu skal man jo ikke være overvægtig for og have PCO... kender et hav af kvinder der er tyndere end tynd og som har det...

Men ja jeg selv, har for mange kilo... INGEN mens overhovedet, tusindevis (overdrivelse fremmer forståelsen) af ægblære som ikke bliver til en sk*d andet end kroppen lægger dem væk og "glemmer" og smide dem ud vha. mens.

Uønsket hårvækst.. osv osv osv...

Aldrig et fedt emne og snakke om :(

Tag til en gyn og blive undersøgt... og få taget bp

KRAM til dig søde.. og håber da ikke du skal døje med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja .. uønsket hårvækst den glemte jeg lykkelig alt om.. det jo heller ikke fordi man normalt praler af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja .. uønsket hårvækst den glemte jeg lykkelig alt om.. det jo heller ikke fordi man normalt praler af det ;)

Nej det er det bestemt ikke... ikke fedt som kvinde og skal fortælle andre at man har for mange mandlige kønshormoner i kroppen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik for 3 år siden konstateret en meget mild form for PCO.

- Havde ikke for mange mandlige kønshormoner, men for mange af den type hormoner som binder de mandlige.

Jeg oplevede øget hårvækst - også steder hvor det ikke er så fedt - og havde meget uregelmæssig mens (mellem 22 og 86 dage).

Hvis det er noget du er nervøs for Mette synes jeg du skal få det undersøgt, men.. der kan jo altså være flere årsager til at det ikke lige er lykkedes for jer .. endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det:

Uregelmæssig mens - alt fra 5 til 2 gange årligt!

Overvægt!

Sukker narkomani!

:wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det:

Uregelmæssig mens - alt fra 5 til 2 gange årligt!

Overvægt!

Sukker narkomani!

:wacko

Ej vidste ik sukkernakomani skyldes PCO? :huh

Nå men jeg har os PCO i mild grad, og jeg har æbleform, MEGET uregelmæssig mens, der var udslag på mine blodprøver (ved ik hvad og hvordan), danner for mange ægblærer (fået tjekket ved special læge), sukkernakomani, let overvægtig, har en lille "vejviser" men ved ik om jeg vil tilskrive den som uønsket hårvækst.

Som du selv siger, så er det ik så lang tid i har været i gang, så slå koldt vand i blodet. Ved godt det er nemmere sagt end gjort, men det er altså ik så lang tid. Er du nervøs for noget er galt, så få det undersøgt. Stå fast ved dine fornemmelser, selvom lægen måske ik vil gøre noget. Jeg gik i over et år før min læge ville sende mig videre. Og det var til trods for jeg ik ville henvises for at komme i behandling, men for at finde ud af hvorfor jeg ik fik mens. Jeg VIDSTE noget var galt, og det er super fustrerende ik at blive hørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... Jeg bryder mig ikke om at læse i denne tråd :(

Siden jeg smed pillerne har jeg også haft virkelig uregelmæssig mens - har haft 3 på 6 mdr.

Jeg er ikke overvægtig, men er helt klart 'æble' for når jeg tager på er det KUN på maven og aldrig på lår og baller.

Min hud er blevet værre - det er ikke så slemt som før jeg begyndte at spise p-piller, men det ER altså blevet værre. Og også på bryst og ryg.

Og så er der det med hårvæksten... Synes også jeg findet nogen vældig fremtrædende/anderledes hår på arme, lår og overlæbe.

Sukkernarkomani har jeg dog ikke.

Alt i alt tyder det LIDT for meget på det er en gang PCO til mig - omend dog måske blot i mild form :boo

Jeg har tid hos gyn d. 14/12 og glæder mig virkelig til at få det afklaret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle jeres besvarelser tøser, det var "rat" at høre jer andres mening og oplevelser med PCO.

Jeg har nu kontaktet min egen læge for at hører om manden kan få testet sin sæd og ja det kan han ved sin egen læge, ganske gratis :loveshower Så kan vi da starte et sted!

Vi vil gerne starte med at få ham undersøgt først, da han har haft fåresyge som sen teenager :blush og det går direkte i :cell :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at få ham tjekket.. håber ikke han fejler noget..

Du kan jo sagtens samtidig tage til din læge og få taget en blodprøve for at se mod pcos, så er det klaret ;)

Vi fik også mandens testede den gang da jeg fandt ud af jeg led af pcos bare for at være sikker på det kun var mig der skulle i "behandling" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg havde af symptomer var meget uregelmæssige menstruationer (33-90 dage).

Kan ikk huske om jeg havde noget med hormonerne også. Men i hvert fald så har jeg PCO, men er normalvægtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så mange af symptomerne på PCO, men har det ikke ;)

Men det jeg fik af vide af min gynekolog var:

Uregelmæssig mens

Sukkertrang/Overvægt

Uren hud

Let øget kropsbehåring

De første 3 punkter kan jeg sætte et fint hak udfor, så var faktisk lidt overrasket da svaret var negativt. Men det er jo selvfølgelig en positiv overraskelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så mange af symptomerne på PCO, men har det ikke ;)

Men det jeg fik af vide af min gynekolog var:

Uregelmæssig mens

Sukkertrang/Overvægt

Uren hud

Let øget kropsbehåring

De første 3 punkter kan jeg sætte et fint hak udfor, så var faktisk lidt overrasket da svaret var negativt. Men det er jo selvfølgelig en positiv overraskelse :)

Uha! Tak for det indlæg - jeg har også tre ud af fire af de symptomer (ved ikke om jeg har uregelmæssig mens da jeg stadig er på p-piller) så det var egentlig meget rart lige at få bekræftet at det ikke NØDVENDIGVIS betyder at man har PCO. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg også lige fået konstateret mild PCO.

Jeg har meget uregelmæssig mens (for at sige stort set ingen...), problemer med uren hud (heldigvis ikke så voldsomt, men det er der), jeg er normalvægtig, men tager udelukkende på i maveregionen når jeg tager på og så er jeg vældig sart med mit blodsukker - jeg kan blive fysisk dårlig hvis jeg ikke spiser jævnligt og kan blive træt og utilpas hvis jeg spiser for meget, eller det forkerte.

Jeg har læst rigtig meget på denne side i dag pcoinfo.dk og synes den er rigtig god og informativ!

Sætter lige et afsnit ind, som er en positiv ting ved pco(s) ;)

PCO-æggestokke indeholder rigtig mange fine æg. De behøver bare hjælp til at nå frem til modning og ægløsning. Herefter er ægkvaliteten og graviditetschancerne ikke nedsat når man har PCOS.

Og så lige 2 positive mere:

PCOS-æg holder ægkvaliteten længere op i alderen.

PCOS-kvinder kommer senere i overgangsalderen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt ny i dette forum men fik konstateret pco for mange år siden pga meget uregelmæssig menstruation. Der blev målt for højt testosteron niveau i mit blod og jeg blev sat på p-piller. Præventionen blev fjernet for 3 måneder siden og jeg skal nu til igang med metformin og pergotime.

Men symptomerne er nu mange:

- For det første er der de uregelmæssige menstruationer men disse kan afhjælpes ved at spise efter pco kostplan

- Den dejlige æblefacon (karakteristisk ved at folk spørger om man er gravid...)

- Let øget behåring

- Sukker narkomani (man er vel nødt til at indse det)

- Hedeture

Jeg lider også meget at træthed men mener det skyldes mere min sclerose end pco.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER