TiaK

Pasning - nyt spørgsmål i #8

9 indlæg i dette emne

Jeg skal til bryllup på lørdag, og der vil Erica være 8 uger gammel.

Indtil videre har hun kun fået bryst, og min første tanke var, at det skulle hun også have på lørdag. Så har arrangeret med mine forældre, at de tager med ned på hotelværelset og er der med Erica, så jeg lige kan smutte fra festen og amme, men at mine forldre så ellers passer hende resten af tiden.

...men er nu begyndt at blive lidt hooked på at hun skal have flaske - lidt æv at misse hovedretten fordi Erica er sulten... Og enten skal jeg jo også have min mobil på mig hele tiden - eller så skal min far komme og hente mig - måske midt under en tale??

I starten tænkte jeg at jeg ville malke ud, men jeg kan mærke jeg er meget bange for om mælken kan holde sig. Og om jeg har mælk nok? Så overvejer lidt MME (færdiglavet) i stedet.

Vi skal være i kirken kl 14, og har aftalt med mine forældre at de kører hjem når Erica (forhåbentlig) sover ved en 22-23 tiden og jeg så selv har hende om natten.

Jeg overvejer også lidt at få hende passet hele natten - mine forældre bor en god times kørsel fra hotellet, vi selv bor en lille halv times kørsel. Kunne være rart at kunne slappe helt af til brylluppet - men kan jeg undvære hende så længe!!

Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Står selv og ska til bryllup lørdag .. min søn er fire måneder godt nok .. men han ska passes.. det er meget mere afslappende fire dig hvis du får din lille trold passet.. og sundt at du hygger uden hende .. selvom det er rigtig svært at undvære de små pus .. har kun fået passet min søn én gang og det var med overnatning ... det var hårdt, men også dejligt med lidt anderledes tid med kæresten ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres meninger!

Jeg har nu prøvet at give hende MME på flaske, og det vil hun super gerne have, så det tror jeg også hun får på lørdag.

Jeg har aftalt med mine forældre, at de tager med ned på hotellet og prøver at give hende flaske og er de trygge ved at have hende selv, så tager de op i vores lejlighed og sover der, så jeg rigtig kan være (psykisk og fysisk) tilstede til brylluppet. Og det har jeg det bare rigtig godt med! Glæder mig så meget mere til brylluppet, det er SÅ dejligt! Og Erica og mine forældre er kun en lille halv time væk, hvis nu de ikke kan trøste hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal tage med og NYDE brylluppet :loveshower :loveshower Det er frygteligt at undvære de små, men man har også bare brug for at være lidt sig selv engang imellem..

Sofia har også prøvet at blive passet, dog har hun ikke sovet ude før, men lejligheden har ikke været der endnu :)

Hvis hun bliver passet af mine forældre et par timer i ny og næ plejer jeg at købe MME på brik.. Det er noget dyrere end pulver, men til gengæld 100 gange lettere og så skal de ikke stå og måle osv.. Med brikkerne hælder man blot op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis hun både vil tage bryst og flaske, og du har det helt fint med den lille bliver passet hele dagen, så syns jeg da bestemt du skal vælge det,og nyde brylluppet. dine forældre, ville helt sikkert være glade for at tage hende hjemme ved dem, og det kan de jo sagtens klare.

hvis du ikke har det godt med, at hun skal være væk fra dig hele dagen, syns jeg det lyder som en god ide, at dine forældre er på hotelværelset.

så er noget du bestemt lige skal over veje.

men du kan jo sagtens malke ud og tage på flasker og så på køl så de har.

håber det bliver en dejlig dag

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også at du skal tage afsted og nyde det..

og så udnyt det at hun vil ta en sutteflaske.

om det er MME eller MM. MM kan holde sig på køl i 3 dage,

så du kan roligt malke det ud. mon ikke du også får behov for at malke ud

under bryllupet ? hvis du jo ikke skal amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelser! :loveshower

Har indtil videre også købt MME på brik - lige nu skal det bare være nemt.

Jeg har ikke prøvet at malke ud endnu, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan og hvornår jeg skal gøre det? Skal jeg malke ud imellem to måltider, lige før et måltid eller efter? eller skal jeg give Erica MME og så malke "det måltid" ud? Hun spiser ofte fra begge bryster...

Og hvad kan jeg malke ud i? En fryseboks? (er den tæt nok?) Et syltetøjsglas (med metallåg?) Direkte i en sutteflaske? Eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mener at ha læst at der var en herinde, der malkede ud ned i en skål.. tror det var Ki.

bruger selv en pumpe, kan ikke finde ud af det med hånden.

jeg plejer at gøre det, når han har spist. han spiser nemlig oftest kun ved det ene bryst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at malke ud i en skål. Det er lidt svært til man finder ud af det. Jeg gjorde det efter han havde spist, for at få tømt helt ud. Ellers har jeg også hørt man kan gøre det mellem to måltider-det kræver bare man ved hvor lang tid der går, for man skal ihvertfald ikke gøre det lige før et måltid (med mindre det er for at tage spændingen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER