Vinnus

Nem mad til 30 års pige føsdag

10 indlæg i dette emne

Jeg har brug for hjælp..

Næste weekend skal jeg holde 30 års føsdag for mine veninder, hvor vi bliver 8 personer. Det skal være sådan lidt nemt + sundt og gerne noget man kan lave i forvejen.

Jeg er løbet tør for ideer, men har haft forslag oppe at vende som fx. Ris taffel ( kan dog ikke lige huske hvordan det er udover at det involvere ris :P ), kyllingsteg med salat og hjemmebagt brød, wraps med forskellige ting til..

Har tænkt på dessert kunne være noget chokolade mousse portionsanrettet med frisk frugt til. ( fik nemlig nogle fine portions hjerteforme, som jeg er vild efter at afprøve :) )

Men jeg aner ikke lige hvad jeg skal finde på.

desuden tænkte jeg på om der skal være noget natmad??

Vi regner med at skulle have en kæp i øret og de fleste skal sove her. Personligt har jeg det bedre dagen efter hvis jeg får lidt at spise inden jeg skal sove, hvis jeg har drukket.

Håber at i vil hjælpe mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med noget buffet?? Så kunne du jo lavet noget salt man selv kan blande som man syndes, flødekartofler, kold kartoffelsalat, frikadeller (du kan lavet tidliger, så de bare skal lunes), hamburgerryg eller skinke o.s.v.

Håber i får en hyggelig aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tacco og Tortilla kunne være en idé

og så natmad måske nogle pølsehor eller pizzasnegle der er bagt på forhånd og bare lige skal varmes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er ren tøsemidddag så ville jeg lave tapas :)

ost (brie, blåskimmel, emmentaler osv)

oliven

tynde skiver af lufttørret pølser og skinker

semi-dry tomater

pesto og tapanader

lidt frugt og grønt

og nogle gode fluts/brød i skiver

:mam

Desserten kunne være som du selv skriver chokolademousse eller en god is med en bærsauce

Til natmad kunne du lave tærte som bare skal lunes eller noget lasange-agtigt hvor det kun er en ting der skal varmes og tages ind på bordet :mam

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Panna Cotta kunne også være en god nem portionsanrettet dessert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar :)

Buffet er bare ikke mig, synes det kræver for meget når vi kun er 8. Tapas er jeg simpelthen ikke vild med for der er ikke noget substans i. Men tak for foreslaget :)

Snupper de der pizzasnegle til natmad for det er nemt klaret og nem at håndtere på det tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler du stadig inspiration?

Sidst jeg lavede mad til mange mennesker på én gang, lavede jeg saltdejsindbagt mørbrad. Det er super lækkert og meeeget nemt at lave. SÅ kan du lave en lækker salat til og en god sovs.

Til dessert kunne du bage nogle marengsredder og putter nogle friske bær i og lidt flødeskum på toppen. Det er også super nemt at lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar :)

Det lyder da også superlækkert :)

Jeg fandt på at lave en culotte steg med masser af hvidløgsrub på :P og så en lækker salat til og hjemmelavede flutes. Det faldt i god jord sammen med chokolademousse og et hav af muffins :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med noget buffet?? Så kunne du jo lavet noget salt man selv kan blande som man syndes, flødekartofler, kold kartoffelsalat, frikadeller (du kan lavet tidliger, så de bare skal lunes), hamburgerryg eller skinke o.s.v.

Håber i får en hyggelig aften.

Lige præcis det du siger her har vi tænkt vi skulle lave til min kærestes 30 års fødselsdag + vi så også laver nogen tærter...

Synes det er nemt at forberede og lave det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis det du siger her har vi tænkt vi skulle lave til min kærestes 30 års fødselsdag + vi så også laver nogen tærter...

Synes det er nemt at forberede og lave det hele...

Har tænkt på det sammen med tærter og det andet til min datters fødselsdag hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER