Gantzel21

Glæden eller manglen på samme ved 2. graviditet

9 indlæg i dette emne

Jeg er jo så heldig at vente nummer 2, men synes at glæden har lidt svært ved at indfinde sig.

Selvfølgelig er jeg glad når jeg ser den lille på scanninger og når vores datter kysser og snakker til baby, men den samme kriller-i-maven-glæde som man havde ved barn nummer 1, den mangler ligesom.

Jeg styrter ikke ind hver gang der er gået en uge og læser op på baby, jeg har ikke taget mavebilleder eller læst side op og side ned om de næste mange måneder.

Til gengæld er jeg mere bekymret og tænker mere over tingene end sidste gang - sikkert fordi jeg denne gang ved hvad jeg har at miste hvis noget mod forventning går galt.

Har faktisk lidt dårlig samvittighed over for den lille nye derinde som ikke oplever samme opmærksomhed nu som storesøster gjorde - men det er måske meget normalt ikke at være super-interesseret igennem graviditeten 2. gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det ligesom dig.

Jeg kan stadig huske præcis den dato jeg testede positiv med Sebastian og mange andre datoer der omhandler ham. Jeg er allerede her i uge 8 i tvivl om hvad datoen egentlig var da jeg testede positiv. Jeg har også vanskeligt ved at finde samme glæde frem, selvom jeg selvfølgelig er glad, så har jeg bare ikke samme behov for at råbe det ud til verdenen.

Jeg kan også godt få dårlig samvittighed over det, men jeg tror altså det er meget normalt. Den første gang er det hele så nyt og så spændende, nu ved vi lidt mere hvad det drejer sig om. Jeg læser omkring ugerne, men jeg ved jo godt lidt hvad der står, så det er bare ikke så spændende.

Jeg håber jeg for mit vedkommende kommer til at glæde mig lidt mere og finde det lidt mere spændende, når jeg har været til NF og ser der rent faktisk er en lille en. Jeg har nok stadig lidt svært ved at forholde mig til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæden skal nok komme, men tror det er meget naturligt som andengangsgravid at glæde sig mere til slutresultatet end selve det at være gravid... Det gør jeg i hvert fald:) Synes min første graviditet var helt fantastisk spændende... Denne gang skal den bare overståes, så jeg kan møde mit lille vidunder;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad denne gang, men også mega bekymret hele tiden.. Prøver at gøre de samme ting, som ved Lauge, for vil ikke gøre forskel.. Men tiden flyver bare afsted og nogen gange er jeg ved at glemme mavebilleder, for det kan da ikke passe at der allerede er gået en uge.. Så kan sagtens følge dig, men glæden er der heldigvis også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor jeg bare kan genkende mig selv. Jeg er faktisk så "lang ude" at jeg ikke trives som gravid. Jo jeg glæder mig til vi skal have en lillebror/søster men hele det her graviditets tam tam, kan jeg godt undvære. Men jeg håber da at det hjælper når jeg går på barsel, og jeg bare kan gå og bygge rede og glæde mig over at nu er det snart. Men lige nu der er graviditeten bare noget der skal overståes.

Jeg har endda svært ved at huske hvor langt jeg er henne. Ved vores søn, havde jeg helt styr på hvor langt jeg var, nu kan jeg godt blive i tvivl når folk spørg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min allerbedste veninde i hele verden er lige blevet mor for 3 gang, og hun har sagt mange gange at den første graviditet bare er noget særligt, fordi det hele er nyt! Og især fordi forældre og svigerforældre og venner og kollegaer også synes det er mere særligt første gang, og så bliver man lidt smittet af stemningen.

Men da hun fik nr 2 og 3 elskede hun dem lige så højt som nr 1, selvfølgelig. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har glædet mig lige meget alle 3 gange og gør det også denne gang :loveshower Der er bare den forskel at jeg ved hvordan det er at være gravid og jeg ved hvad jeg kommer igennem, men det vil ikke sige at jeg ikke glæder mig til scanninger, de første spark osv, for det gør jeg virkelig.

Det som gør det sjovt nu er at jeg har 3 bærn som glæder sig helt vildt, og som jeg snakker meget med omkring det at ha en baby i maven :7himmel

Bekymringerne omkring det hele vokser for hvert barn jeg har fået, og det bliver ikke bedre når den lille kommer til verden.

Så ta du det helt roligt, og nyd at du allerede har et barn og brug tid på det, for når den lille kommer er der jo en mere som har brug for mor :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke helt vildt op og køre over denne graviditet. Jeg glæder mig helt vildt til at føde ham men graviditeten synes jeg ikke er specielt spændende. Jeg synes der er laaang vej til enden og jeg kan dårlig huske hvor langt jeg er henne når folk spørger. Jeg tænker bare at min termin er i januar så der føder jeg nok :)

Til gengæld er jeg rigtig nervøs og føler hele tiden der er noget galt selvom alle scanninger har vist at han er fin og sund og livlig:-) Godt man har en lille pige i forvejen man kan bruge tiden på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld er jeg rigtig nervøs og føler hele tiden der er noget galt selvom alle scanninger har vist at han er fin og sund og livlig:-) Godt man har en lille pige i forvejen man kan bruge tiden på :)

Det er præcis sådan jeg har det pt. Også fordi denne graviditet slet slet ikke er lige så nem som med trunten. Jeg har det så dårligt pt. med kvalme og opkastninger og en meget uforstående chef. Med trunten var der lidt morgenkvalme i starten og det var det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER