Banshee

Arbejdsløs.. Hvad skal jeg gøre?

23 indlæg i dette emne

Jeg er PT arbejdsløs.. Har arbejdet de sidste to år som folkeskolelærer, men det hænger jo ikke ligefrem på træerne med jobs.. Jeg har søgt alt, men er ikke engang kommet til en samtale.. <_<

Lige pt går jeg med en masse overvejelser.. Skal jeg læse videre? Skal jeg blive ved at søge, og gå arbejdsløs?

Egentlig har jeg lyst til at studere igen.. Men jeg har ikke lyst til at arbejde som andet end folkeskolelærer - og jeg har ikke råd til selv at betale min uddannelse <_<

Overvejer at finde noget andet at lave - men aner ikke hvad :whistling Nogen der har nogen forslag, for kan godt se jeg skal søge andet end lærerarbejde i fremtiden...

Jeg har allerede dårlig samvittighed over at være arbejdsløs.. Aner ikke hvorfor - der er mange der er arbejdsløse, og det er jo ikke min "skyld"..

Nogen der kan fortælle lidt om hvilke overvejelser de har haft som arbejdsløse, i forhold til hvad man vil i fremtiden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

du kan snakke med jobnet og evt. lave en jobplan hvor du får dagpenge mens du læser vider. nogle gange skal man dog stadig søge job mens man læser, andre gange kan man blive fritaget for det. Det skal dog helst forgå inde for den tid du får dagpenge (de 2 år du har ret til) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kan snakke med jobnet og evt. lave en jobplan hvor du får dagpenge mens du læser vider. nogle gange skal man dog stadig søge job mens man læser, andre gange kan man blive fritaget for det. Det skal dog helst forgå inde for den tid du får dagpenge (de 2 år du har ret til) :goodluck

Problemet er mest at jeg INGEN ide har om hvad jeg skulle læse videre SOM... Plus, rent økonomisk er SU bare IKKE en mulighed for mig mere.. Det er simpelthen bare ikke nok at få 5000kr udbetalt om måneden <_< Og SU-lån har jeg så rigeligt af, så det er heller ikke en mulighed at optage lån for at få uddannelse... Slut prut med at optage lån til forbrug.

Jeg har lige booket et møde, hvor jeg skal have lavet en jobplan, så er lidt spændt.. Men det første møde de havde i Odense var d. 29 august!! Havde misforstået noget, for i mit brev stod der at min samtale skulle vær einden d. 19 august, og på hjemmesiden stod der 19 september - så nu har jeg skrevet og spurgt om d. 29 var okay.. Ellers skal jeg til KBH og til møde <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fisk, står næsten i samme situation, er dog uddannet pædadgog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fisk, står næsten i samme situation, er dog uddannet pædadgog :)

Synes det er trist at det er så svært at finde job... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er trist at det er så svært at finde job... :(

Og vildt stressende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vildt stressende :(

Ja.. Selvom jeg "kun" har været arbejdsløs en uge, så er jeg allerede stresset.... Det er forfærdeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til okt. har jeg været ledig i 1 år.. er bare så træt af det og søger alt! men regner med at starte op som privat dagplejer den 1 nov hvis ikke nogle hopper fra igen igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke såge noget tilkalde lærervikarjob? og så få supleret op med dagpenge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh den kender jeg godt..

Blev selv ledig, pr 1/2 i år, og er ved og få spat..

Først det med man skal søge job, og man søger livet løs men end ikke kommer til nogen samtaler, det er hårdt syns jeg.

Så at man skal passe aktiveringen og møder med jobcenter/kommune, og søge arbejde, og få en hverdag til og fungere.

Syns det er så hårdt og man bliver stresset..

Jeg tog den løsning at jeg søgte ind på sosu bare for at komme igang med noget og så komme ud af systemet..

Jeg tog sosu, fordi den giver mulighed for at læse videre til en masse andre uddannelser bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.. Selvom jeg "kun" har været arbejdsløs en uge, så er jeg allerede stresset.... Det er forfærdeligt...

Jeg har også kun været ledig i 1 uge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke såge noget tilkalde lærervikarjob? og så få supleret op med dagpenge...

'De steder jeg har kontaktet, mangler ikke nogen, desværre.. Jeg er jo flyttet fra midtjylland og til fyn, så har INGEN kontakter overhovedet.. Det er klart jeg så er bagerst i køen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'De steder jeg har kontaktet, mangler ikke nogen, desværre.. Jeg er jo flyttet fra midtjylland og til fyn, så har INGEN kontakter overhovedet.. Det er klart jeg så er bagerst i køen :(

Ja det kan desværre være rigtig svært, at få foden indenfor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et helvede at være arbejdsløs :( Jeg er også godt og grundigt træt af det... I uge 33 skal jeg til møde i jobcenteret om mandagen og i A-kassen om tirsdagen og det ser umiddelbart ud til at jeg skal det samme de to forskellige steder - have tjekket jobansøgning og CV <_< Jubii hvor jeg glæder mig.... NOT! Men det er pga. af det bureaukrati vi med tiden har fået i vores samfund, fordi de få ødelægger det for de mange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et helvede at være arbejdsløs :( Jeg er også godt og grundigt træt af det... I uge 33 skal jeg til møde i jobcenteret om mandagen og i A-kassen om tirsdagen og det ser umiddelbart ud til at jeg skal det samme de to forskellige steder - have tjekket jobansøgning og CV <_< Jubii hvor jeg glæder mig.... NOT! Men det er pga. af det bureaukrati vi med tiden har fået i vores samfund, fordi de få ødelægger det for de mange!

Hvilke møder har du ellers været til?

jeg håber de godtager at jeg kan tage til mødet i Odense...

Et par møder er såmen okay, så kommer man lidt ud.. Jeg gider bare ikke lave et eller andet "dum i arbejde"-aktivering...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'De steder jeg har kontaktet, mangler ikke nogen, desværre.. Jeg er jo flyttet fra midtjylland og til fyn, så har INGEN kontakter overhovedet.. Det er klart jeg så er bagerst i køen :(

Ja selvfølgelig :( Jeg er taknemmelig for, at jeg har arbejdet for Randers lærervikaranvisning siden august 2008 som studiejob, for det giver mig nogle muligheder som de færreste af mine nyuddannede og arbejdsløse kollegaer har... godt nok er jeg kun vikar og jeg bliver måske nødt til at få supleret op på dagpenge, men jeg håber at mine løse vikariater kan give mig nogle stabile kontakter på de forskellige skoler i Randers - flere af stederne kender de mig jo allerede, fordi jeg er kommet der med jævne mellemrum igennem de seneste tre år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke møder har du ellers været til?

jeg håber de godtager at jeg kan tage til mødet i Odense...

Et par møder er såmen okay, så kommer man lidt ud.. Jeg gider bare ikke lave et eller andet "dum i arbejde"-aktivering...

Jamen det er faktisk de første møder jeg skal til... men har været kaldt til et møde i slutningen af juni, som jeg blev fritaget, fordi jeg var sygemeldt i 14 dage med armen i gips... og så blev jeg kaldt til et møde, lige inden jeg blev raskmeldt, fordi man skal til møde, hvis man er sygemeldt i mere end 3 uger (tror jeg nok) af gangen - men jeg nåede så lige akkurat at blive raskmeldt, så det møde skulle jeg heller ikke til... Jamen jeg har så booket møde i Aalborg, alternativerne var Skive, Holstebro, Rønne, KBH, Odense og Esbjerg... og jeg bor jo i Randers <_< men de er jo ikke vandt til at have så mange arbejdsløse i deres system... Jeg synes næsten at det værste er at jeg skal medbringe to relevante stillingsopslag som jeg vil søge på - jeg har jo allerede søgt på ALLE de relevante stillingsopslag er at søge på i en stor del af Region Midtjylland og et stykke op i Nordjylland også <_< så jeg ved da ikke rigtig hvad de lige regner med....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er også lidt i vildrede om de to stillingsopslag - eftersom der itnet er på Fyn lige nu.. Så skal jeg søge i Jylland, og py der er langt fra Odense...

Jeg har LIGE talt med kæresten, en tanke jeg havde puslet med længe, men egentlig havde droppet.. Og troede ikke han gik "med på den"..

Mit forslag gik ud på jeg startede med at læse en kandidat i pædagogik i Århus med start næste sommer. Men det ville betyder han skulle flytte med til Århus... Og han kiggede på mig og sagde bare.. "Sikke en god ide.. Der er jeg færdig med HF, og skal arbejde.. Så passer det med vi kan prøve at bo deroppe også".. Også var det pludselig mig der måtte sige "hov hov, det er bare en backup plan, hvis det værst tænkelige skulle ske at jeg ikke får job".. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er også lidt i vildrede om de to stillingsopslag - eftersom der itnet er på Fyn lige nu.. Så skal jeg søge i Jylland, og py der er langt fra Odense...

Jeg har LIGE talt med kæresten, en tanke jeg havde puslet med længe, men egentlig havde droppet.. Og troede ikke han gik "med på den"..

Mit forslag gik ud på jeg startede med at læse en kandidat i pædagogik i Århus med start næste sommer. Men det ville betyder han skulle flytte med til Århus... Og han kiggede på mig og sagde bare.. "Sikke en god ide.. Der er jeg færdig med HF, og skal arbejde.. Så passer det med vi kan prøve at bo deroppe også".. Også var det pludselig mig der måtte sige "hov hov, det er bare en backup plan, hvis det værst tænkelige skulle ske at jeg ikke får job".. :rolleyes

Jamen det er da fantastisk :glad så er han måske ved at modne en lille smule :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev færdiguddannet sygeplejerske for et år siden, og var så ledig i 2 mdr da kæresten og Jeg besluttede at hvis jeg læste videre, ville Han forsørge os. Så jeg ikke skulle have mere su lån, så nu læser jeg til fodterapeut og har ikke fortrudt et sekundt.

Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at gå hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også arbejdsløs, og søger ALT hvad jeg kan finde, har dog været til samtale få gange, men der er bare så mange ansøgere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også arbejdsløs, og søger ALT hvad jeg kan finde, har dog været til samtale få gange, men der er bare så mange ansøgere :(

Ja.. Sidste job jeg ringede på, sagde han at ansøgningsfristen ikke var udløbet, men at jeg skulle vide de allerede havde modtaget næsten 200 ansøgninger <_< Og det var til et sygevikariat!!!

Synes det er lidt hårdt, at der er så mange om jobsene.. Det slår virkelig ens selvtillid helt ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at skrive til alle skoler i nærheden og søge uopfordret som timevikar? Så får du i hvert fald en fod indenfor, selvom det måske kun er nogen timer om ugen. :-)

Ellers lyder det som en rigtig fin ide at læse i Århus, især hvis din kæreste er med på den. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER