CakeCrazy

Jeg har bare lyst til at hyle :'(

42 indlæg i dette emne

ÆV ÆV ÆV. Håber det kommer til at gå fint. Lyder rigtig fint at I har snakket om tornerosesøvn samt at vennerne kan tegne på gipsen, men det bliver nok hårdt for mor at se sit lille pus i narkose :kram

Håber I har afbestillingsforsikring til ferien, så pengene ikke er tabt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

åh det var ikke det udfald jeg havde håbet på, men i det mindste er hun ved kodt mod :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, hvor synd for jr alle. Jeg tror nu også det er værst for jer som forældre. At tænke på hvad jeres lille pus skal igennem :kram2 Sikker på, hun klarer det fint. synes i tackler det super godt :kram mange tanker til jer i en svær tid :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram Håber det er gået godt :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi kommet hjem igen :glad

Vi var til scanning på Herlev tirsdag for at finde ud af, hvor skaden var sket, og scanningsmanden sagde, at det var nede i storetåen.

Vi fik tid til operation kl. 8. onsdag morgen og skulle være på afdelingen kl. 7.

Vi mødte op, fik lillepigen i hospitalstøj og talte med lægen, der skulle operere. Klokken 8 blev hun hentet og vi gik med ned på operationsstuen. Hun var SÅ dygtig til at få lagt venflon (tror jeg det hedder), selvom hun var lidt bange :respekt

Vi fik at vide, at det skulle tage en time, og de ville ringe, når hun var kommet på opvågningen, men der gik 2 timer, inden de ringede, så vi nåede at blive noget nervøse :unsure

Det viste sig, at operationen var blevet noget mere omfattende, da skaden IKKE sad i storetåen, men oppe på vristen :klap så da de havde skåret storetåen op, måtte de derefter skære langs senen for at finde ud af, hvor skaden så sad, hvilket var på vristen. Så fordi scanningsmanden scannede forkert, har hun nu et ar fra storetåen hele vejen op over vristen frem for blot 3 cm på vristen :klap :prik :box :gal Vi er ret sure over dette og overvejer at klage.

Hun lød noget fuld, da hun vågnede, så det grinede vi lidt af ^_^

Det viste sig også, at de havde pillet et stort stykke flintesten ud af hendes fod, og fordi der har været et fremmedlegeme i kroppen, skulle hun i antibiotisk behandling, så vi blev indlagt og kom først hjem sent i går aftes.

Næste udfordring er så at få hende til at tage sin penicillin. Vi har prøvet ALT nu, og hun vil bare ikke tage det (det er flydende). Vi aner simpelthen ikke, hvordan vi skal få det i hende, så gode forslag er meget velkomne. Indtil videre har vi prøvet at blande det i saftevand, drikkeyoghurt og alm. pære/banan yoghurt, men hun kan smage det med det samme <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg var lille, og sikke have medicin, fik jeg det altid i rød sodavand, er det måske en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også børn der nægter at indtage penicillin - det smager også virkeligt grimt. Da vores store var lille kunne man få deti stikpille form, med det udgik i DK i 2003-2004 - rigtigt øv.

Vores bedste måde hvor det ikke smager så grimt ar at knuse det på en smise ske - fylde sukker oven på og derefter blande det rundt inden et par dråber vand tilsættes.

Håber det lykkes jer og sikke en være historie!

Godt det ikke var noget alvorligt de skulle operere.

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at operationen gik godt :) Men :prik scanningen var vurderet forkert... Håber a din lille pige har det godt nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun sige at da jeg var mindre fik jeg aldrig penicilin i flydende form, pga det samme.. Jeg kunne smage det og spyttede ud.

så mit råd, pilleform... knus dem og bland med sukker og youghurt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad hedder det penicillin i har fået til hende ? For nogen slags kan i få med en rigtig lækker smag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre alt gik godt :loveshower :loveshower Skide være med aret det er i mine øjne kun kosmetisk og kan fikses senere. Det var da være hvis de havde lukket igen og hun have smerter over den første operation for at skule igennem en igen..

Men i er nogle seje forældre for det er så hårdt at se ens barn lide

:goodluck men med hendes medicin, hvis i finder de vise sten, vi du være sød at give dem vidre :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre lille Anna er okay og klarede operationen på smukkeste vis :loveshower

Men :prik til scanningsmanden!!! Jeg synes det er fair at klage <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer alle, og ikke mindst din datter :kram

Og sikke da en hat der har scannet hendes fod :angry

Mht pencillinen, så fik vi til sidst noget andet, der ikke lugtede og smagte så grimt. Isabella nægtede også, og kastede bogstavelig talt op, når hun prøvede at spise det (ville jeg ærlig talt nok også gøre- det lugter virkelig fælt)

Har lige fundet hvad det hedder, det Isabella plejer at få: Escomyosin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres hilsner - de varmer :kram2

Hun får Primcillin og Heracillin. Den ene lugter af vanilje og den anden af appelsin, så jeg tænker, at det nok ikke smager vildt grimt, men hun NÆGTER bare at indtage det :( Vi prøvede at tvinge det i hende forleden, men hun kastede bare det hele op igen.

Vi har nu også prøvet at blande det i juice, ketchup og soja. Hun ELSKER ketchup og soja, og det lader til, at det faktisk kamouflerer smagen, så nu står den vist på masser af pasta og pølser med ketchup og nudler med soja de næste par dage ... :) Sodavand kan hun ikke lide, så det er ikke en mulighed. Jeg tror heller ikke, vi kan knuse tabletter og give dem med sukker - det vil hun bare spytte ud igen. Jeg har overvejet at putte det i softice, for det elsker hun!

Vi trøster os lidt med, at hun har fået medicinen intravenøst 5 gange på hospitalet, og at hun "kun" får det forebyggende, så det ikke er livsnødvendigt for hende at indtage det.

I dag er hun temmelig slatten, og hun har hverken i går eller i dag haft den store appetit, og så er det jo ekstra svært at få noget i hende. Men vi kæmper videre og prøver at lade være med at presse på, for vi kan godt mærke, at hun er mistroisk over for alt, hvad vi giver hende nu, og jeg vil jo nødig ende med at give hende en spiseforstyrrelse ... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Primcilin vil mine heller ikke tage, de spytter det ud med det samme. Dog ved jeg at dette kan fåes som pulver, der kan opløses i vand eller andet.

Vi har gerne brugt en engangssprøjte - en til barn og en til voksen. Her har vi så lavet en lille konkurrence om, hvem der først kunne suge væsken ud af sprøjten. Den voksne har fået vand eller saft. Et barn er bedre end voksen til det. :whistling

Vil hun spise is? Bare det hun spiser et aller andet. Koldskål med svaner (guf) er også et hit hos mine børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror fik det blandet med kakao da han var lille og ørebarn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer alle sammen :kram Træls at hendes fod ikke blev scannet ordentligt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER