CakeCrazy

Loppemarked

15 indlæg i dette emne

(Om at sætte priser på varerne)

Hej piger

I morgen skal jeg på loppemarked som sælger, og det har jeg ikke de store erfaringer med.

Ville I sætte priser på (næsten) alting eller blot lade folk spørge til priser for det hele?

Jeg synes selv, det er rart, når der er priser på tingene, men min søster siger, at det trækker flere til standen, når de ikke bare kan se priserne samtidig med at de går forbi.

Hvad er jeres erfaringer?

Og hvis I har nogle gode tips vedr. loppemarked, tager jeg imod dem med kyshånd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er på ingen måde erfaren ud i loppemarkeder, men de få gange jeg er gået forbi sådan nogen boder, så irriterer det mig hvis der ikke er priser på. Men det behøver jo ikke være store og tydelige prisskilte - du kan jo sætte små klistermærker på undersiden af tingene, så man skal have fat i dem for at se det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle vil prutte om prisen på markeder, så det du bare ikke vil prutte om, ville jeg sætte en fast pris på og lave prisskilt til. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på ingen måde erfaren ud i loppemarkeder, men de få gange jeg er gået forbi sådan nogen boder, så irriterer det mig hvis der ikke er priser på. Men det behøver jo ikke være store og tydelige prisskilte - du kan jo sætte små klistermærker på undersiden af tingene, så man skal have fat i dem for at se det ;)

Det er præcis lige sådan, jeg har det. Jeg ville også bare sætte små prisskilte på tingene, undtagen på et par enkelte ting, hvor jeg har 1 for 5 og 3 for 10. Det kommer på store skilte for at trække folk til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle vil prutte om prisen på markeder, så det du bare ikke vil prutte om, ville jeg sætte en fast pris på og lave prisskilt til. :)

Ja, jeg vil også kun sætte pris på som "åbningspris" og så prutte på baggrund af den pris. Der er et par enkelte ting, hvor jeg har en minimumspris (bl.a. en Emmaljunga lift og en golftaske), men det må man jo bare sige til folk, hvis de byder under.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været forbi et loppemarkede :) Og syntes det er rart når der er pris på tingene ;) Selvfølgelig kan man spørge hvad tingene koster, men tilsidst gider jeg simpelthen ikke stå og spørge om det mere :blush Det kan også irriterere mig, at der ikke er pris på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt er der ikke pris på.

Folk spørg jo hvis de er interesser, og husk de komme jo for at prutte om prisen ;). Du har nemmer ved at holde på dem, hvis de skal spørger om prisen, end de bare kan kigge, og gå ;)

Held og lykke med salget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke en disse om loppemarkeder, men har det personligt sådan, at hvis der ikke står en pris, så er jeg næsten tabt som kunde med det samme. Jeg magter bare ikke at skulle indgå i dialog med en sælger hver gang jeg MÅSKE er interesseret, og nogle gange ved jeg bare ikke om jeg er interesseret før jeg nogenlunde ved prislejet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt er der ikke pris på.

Folk spørg jo hvis de er interesser, og husk de komme jo for at prutte om prisen ;). Du har nemmer ved at holde på dem, hvis de skal spørger om prisen, end de bare kan kigge, og gå ;)

Held og lykke med salget ;)

Det kommer altså an på hvem man er. Jeg kan egentlig godt være interesseret i noget, men hvis der ikke står pris på, så kan jeg godt finde på at gå uden at spørge. Jeg hader også ekspedienter der blander sig... Jeg vil bare gerne selv fundere over det uden indblanding og det er ødelagt hvis man skal spørge, for så har man ALTID en sælger på nakken derfra <_<

Og man kan da sagtens prutte om prisen selvom der er et lille prisskilt på - det er jo en del af konceptet og prisskiltet er jo bare vejledende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer altså an på hvem man er. Jeg kan egentlig godt være interesseret i noget, men hvis der ikke står pris på, så kan jeg godt finde på at gå uden at spørge. Jeg hader også ekspedienter der blander sig... Jeg vil bare gerne selv fundere over det uden indblanding og det er ødelagt hvis man skal spørge, for så har man ALTID en sælger på nakken derfra <_<

Og man kan da sagtens prutte om prisen selvom der er et lille prisskilt på - det er jo en del af konceptet og prisskiltet er jo bare vejledende ;)

:ditto

Jeg kom frem til, at jeg ville sætte (små) priser på de fleste af tingene. Så ringede min søster lidt i syv i dag og fortalte, at loppemarkedspladsen stod under vand, så det var aflyst ... Jeg havde glædet mig til en hyggelig dag på loppemarked, men når man ser på vejret, er jeg nu meget glad for, at det blev aflyst ... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg kom frem til, at jeg ville sætte (små) priser på de fleste af tingene. Så ringede min søster lidt i syv i dag og fortalte, at loppemarkedspladsen stod under vand, så det var aflyst ... Jeg havde glædet mig til en hyggelig dag på loppemarked, men når man ser på

vejret, er jeg nu meget glad for, at det blev aflyst ... :rolleyes

Øv, men ja det er ikke sjovt at være på loppemarked, i vaders :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, men ja det er ikke sjovt at være på loppemarked, i vaders :D

Det har ellers også sin charme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har ellers også sin charme :D

Ja det er da selvfølgelig også rigtigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg kom frem til, at jeg ville sætte (små) priser på de fleste af tingene. Så ringede min søster lidt i syv i dag og fortalte, at loppemarkedspladsen stod under vand, så det var aflyst ... Jeg havde glædet mig til en hyggelig dag på loppemarked, men når man ser på vejret, er jeg nu meget glad for, at det blev aflyst ... :rolleyes

Tja, græsplæne med mange mennesker i regnvejr er IKKE optimalt - og jeg taler af nyvunden erfaring! :rolleyes

Så må du have din debut som kræmmerkone til gode :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv det blev aflyst!

Men jeg er nu også en af dem, der går forbi boden hvis der ikke er priser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER