Claire

Voksipose el. lign

15 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften nok siger, så går jeg og tænker på, om vi skal købe en voksipose (el. lign. mærke) til vores baby, som gerne skulle kigge ud til os omkring juleaften.

MEN - jeg synes, at de dersens poser koster ret mange penge <_<

Derfor har jeg spurgt mig lidt for, hvad andres erfaringer med sådanne poser er, og her er svarene MEGET forskellige. Nogle siger, at den for dem har været stort set uundværlig, mens andre siger, at de faktisk stort set ikke har brugt deres - men, ja det er jo nok forskelligt fra person til person.

Men det, der rigtigt har gjort mig i tvivl er én, der nævnte, at jeg jo nok ikke ville kunne bruge den så længe, når nu jeg har termin så sent (altså juleaften), fordi den kolde periode så ikke ville vare mere end et par måneder efter fødslen.....men så er det, at jeg tænker: bruges posen kun om vinteren? Er det for varmt om foråret/sommeren, eller er det fordi barnet til den tid vil være for stor? :unsure

Ja, det jeg nok gerne vil spørge om er:

Bruger I kun jeres poser om vinteren?

Hvornår vokser barnet fra posen?

og:

Bruger I jeres poser som suplement til lift eller i stedet for lift?

Puha, det blev en længere smørre, men jeg håber, at der er nogen, der kan kaste lidt lys over land :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er super glad for vores voksi.

havde ikke en til min datter - og det fortryder jeg meget nu.

har slet ikke brugt liften denne gang. kun voksien :)

Bruger den hele året. har både sommer og vinter dyne til.

den kan bruges til de er 3år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Patrick er fra den 29. december og jeg må sige at Voksien nok er en af de bedste køb vi har gjort. Vi bruger den hele året rundt, da vi også har en sommerdyne til den. Vi skal med garanti have en til den næste også, selv om det bliver et forårsbarn cheerleader3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var den uundværlig... var bare SÅ lækkert at slippe for at pakke ungen fuldstændigt vildt ind om vinteren til luren i barnevognen.. bare hue, vanter og så voksi :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne heller ikke have undværet voksiposen!! Isabella har sovet i den fra hun var 2-3 måneder og sover stadig i den, undtagen om sommeren. Jeg bliver nødt til at købe en mere til den lille nye, for Isabella kan altså ikke undvære sin endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi arvede en voksi fra min bror og svigerinde, og jeg har prøvet at bruge den én gang.... Jeg synes det er ret besværlig med alle de snore og sager <_<

Men jeg ville da ønske jeg havde lært at bruge den, for kan jo godt se fordelene :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg lige med på en kigger... Jeg har nemlig haft de samme overvejelser :)

Jer der siger i bruger den vildt meget: har I også haft en lift, eller kun en voksi-pose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg lige med på en kigger... Jeg har nemlig haft de samme overvejelser :)

Jer der siger i bruger den vildt meget: har I også haft en lift, eller kun en voksi-pose?

Vi havde lift de første 2-3 måneder. Synes hun druknede helt i voksiposen. Vil også have en lift denne gang regner jeg med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg lige med på en kigger... Jeg har nemlig haft de samme overvejelser :)

Jer der siger i bruger den vildt meget: har I også haft en lift, eller kun en voksi-pose?

Har en lift - men har slet ikke brugt den i denne omgang - kun voksien.

Jeg synes at liften er tung og besværlig.

- den er i øvrigt smidt på loften igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange tak for de mange svar :loveshower

Jeg tror, at jeg bliver nødt til at følge min første indskydelse og få fat i sådan en pose, selvom det er flere penge, der bliver shoppet væk på baby-ting :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig uafklaret :rolleyes For jeg vil rigtig gerne have en lift og kan ikke finde ud af om det så er dobbeltkonfekt at købe en vokse også :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en quadrolift, den bruges først til lift og kan efterfølgende laves om til en voksipose, så kan dem bruges længe... (den er fra emmaljunga)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lift men brugte den kun et par gange, han var ikke ret godt tilpas i den med dynen. I stedet for købte jeg et bærebræt til voksien og brugte den som lift. et total hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, som overskriften nok siger, så går jeg og tænker på, om vi skal købe en voksipose (el. lign. mærke) til vores baby, som gerne skulle kigge ud til os omkring juleaften.

MEN - jeg synes, at de dersens poser koster ret mange penge <_<

Derfor har jeg spurgt mig lidt for, hvad andres erfaringer med sådanne poser er, og her er svarene MEGET forskellige. Nogle siger, at den for dem har været stort set uundværlig, mens andre siger, at de faktisk stort set ikke har brugt deres - men, ja det er jo nok forskelligt fra person til person.

Men det, der rigtigt har gjort mig i tvivl er én, der nævnte, at jeg jo nok ikke ville kunne bruge den så længe, når nu jeg har termin så sent (altså juleaften), fordi den kolde periode så ikke ville vare mere end et par måneder efter fødslen.....men så er det, at jeg tænker: bruges posen kun om vinteren? Er det for varmt om foråret/sommeren, eller er det fordi barnet til den tid vil være for stor? :unsure

Ja, det jeg nok gerne vil spørge om er:

Bruger I kun jeres poser om vinteren?

Hvornår vokser barnet fra posen?

og:

Bruger I jeres poser som suplement til lift eller i stedet for lift?

Puha, det blev en længere smørre, men jeg håber, at der er nogen, der kan kaste lidt lys over land :blush

Vi har en duoduno til ca. 1000 kr. (købt på Tøjbamsen.dk) - den er SUPER! Det er første gang jeg har investeret og jeg er helt ærgerlig over, at jeg ikke allerede købte den til nr. 1 eller 2. Vi har brufgt liften til seng, også ude. Men posen ytil luren i barbevognen. Duoduno er nem at lukke - ingen snore som voksiposen.

Det bedste babykøb!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn er jo sommer børn - men har fra midt september brugt den til mine børn. Har slet ikke kunne undvære den.Wilma ville til slut slet ikke sove i andet end hendes indsnørring, hvilket var et problem i 25 graders varme. Vi har sågar haft den med til Grækenland en sommer ferie. Måtte stille hende på hotelværelset med aircon tændt for at få hende til at sove.

Har kun erfarring med Voksiposen, men mon ikke de billige er lige så gode?

Jeg siger Go GO GO.

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER