Gitte111

Stoppet med p-pillerne

6 indlæg i dette emne

Hej.

Det er længe siden jeg har været aktiv herinde, men nu vil min mand og jeg gerne have et barn mere.

Vi fik noah på 5 år siden og siden da jeg har fået endometriose, så vi er jo lidt spændt på om det vil lykkes denne gang også.

Jeg stoppede med p-pillerne 21.juli og kan sagtens mærke hvad p-pillerne gør ved endo'en. Har daglig smerter og bliver hurtig træt.

Jeg vil gerne hører der er andre herinde som selv er stoppet med pillerne pga ønsket graviditet og hvordan det går/er gået. Da jeg var til kontrol i maj på sygehuset fik jeg af vide at man har en hinde inde i livmoderen og jo tyndere den er , jo nemmere har man ved at blive gravid. Min var heldigvis tynd og lægen mente ikke det ville blive noget problem for mig at blive gravid og når det gik så hurtigt med at blive gravid med noah.......håber bare inderligt at den positive g-test er indenfor den nærmeste fremtid, da jeg ikke orker disse smerter og træthed i alt for lang tid...

Men der er andre derude som er i sammen situation som mig eller har været det sammen igennem, vil jeg gerne hører fra jer. Det er lidt nemmere at snakke med nogen som har prøvet det på egen krop.

Hilsen Gitte111

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, jeg har ikke prøvet det, men vil bare ønske dig held og lykke med projekt baby :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan desværre heller ikke svare på dit spørgsmål, men vil også bare sige :goodluck med projektet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed pillerne i December sidste år og blev så også gravid rigtig hurtigt efter det. Det viste sig dog at fostersækken var tom, så jeg fik en medicinsk abort.

Efter det gik jeg i forfærdelig lang tid med smerter hver, hver anden dag, og blev til sidst sat på en p-pille kur af min læge.

I første omgang virkede det, men så kom smerterne tilbage igen med fornyet styrke.

Først da luftede min læge talen om at jeg kunne lide af endometriose, og at jeg skulle til GU for at få det konstateret.. Så der er vi lige nu.... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heldigvis ingen erfaring men ihh hvor jeg håber for dig det lykkes med det samme så du ikke skal gå med de smerter for længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i sammen båd som dig - men du er en anelse foran mig desværre. Da jeg først lige er stoppet med p-pillerne. Jeg krydser fingre for, at endoen ikke bliver for aktiv, men jeg har heldigvis en god gyn på sygehuset, som har givet mig max 6 mdr til selv at prøve, og ellers hedder den fertilitet.

Min største frygt er, om smerterne tiltager - og evt i hvilket omfang. Men skal til kontrol igen i oktober på sygehuset, så må vi se, hvordan verdenen ser ud der.

Håber for dig, at det ikke er blevet meget værre, siden du skrev indlægget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER