Vanløse

Amme

5 indlæg i dette emne

Hej

Vores datter på 10 dg, holder sig nogle gevaldige lange ammeture. Det tager i gennemsnit 2-2½ time at amme og pusle hver gang hun er vågen.

På en god dag klarer vi det på 1½ time, men mere end 1 gang har vi været langt over 3 timer.

Et "normalt" forløb er, at hun vågner af sig selv 2½-4½ time efter hun er blevet lagt. Så går turen direkte til amning med mindre der er lidt i bleen, så bliver det klaret først.

Efter 1½ time er der skiftet ble min. 1 gang og der er helt ro på.

Vi prøver at lægge hende, men som ved et trylleslag er hun meget vågen igen, og er klar til at returnere til bryst. Hun kommer tilbage til brystet, spiser - hyggesutter og falder til ro. Vi prøver at lægge hende, og vupti nyt trylleslag og det hele starter forfra. Dette kan gentage sig 2-4 gange.

Når hun er vågen virker hun interesseret og har åbne øjne, når hun græder kan hun sagtens trøstes (med bryst) hun har ikke en sær farve, og der bliver afleveret det der skal i bleeen.

Det er endnu ikke lykkedes os at finde en sut hun vil acceptere, så brystet er stadig den eneste prop i hullet.

Er der nogen der har haft samme oplevelser, som måske kan sætte lidt ord og gode råd på??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også haft rigtig svært ved at ligge min datter fra mig efter hun har spist. Den løsning jeg fandt (odg stadig bruger nogle gange, er at lade hende sove på ammepuden, som jeg ligeså stille kan ligge over i sækkestolen - så opdager hun ikke, at hun bliver flyttet på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det plejer også at være taktikken, at lade hende falde i søvn på ammepuden og flytte hende bagefter. problemet er flytningen, hun vågner HVER gang.

Med til historien hører, at hun sover rigig uroligt, "snakker" i søvne og drømmer meget, mon det hænger sammen.

Yderligere hører det med til historien at hun midt i "ritualet" kan få et hysterisk anfald. Hun bliver krebserød og bare skriger. Gætter på at det er det kolik forældre oplever. Vi kan dog få hende ned igen efter 5-10 min. Disse hysteriske anfald kommer aldrig som det første, det er først når hun er blevet - vækket 1-2 gange.

Er hun overtræt? Har hun bare meget temprement? Er hun ufattelig utålmodig? Er der ikke næring nok i mælken? Der er mange muligheder, og PT kan vi kun fægte i blinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med at ligge ned og amme, når hun skal sove lige efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det plejer også at være taktikken, at lade hende falde i søvn på ammepuden og flytte hende bagefter. problemet er flytningen, hun vågner HVER gang.

Med til historien hører, at hun sover rigig uroligt, "snakker" i søvne og drømmer meget, mon det hænger sammen.

Yderligere hører det med til historien at hun midt i "ritualet" kan få et hysterisk anfald. Hun bliver krebserød og bare skriger. Gætter på at det er det kolik forældre oplever. Vi kan dog få hende ned igen efter 5-10 min. Disse hysteriske anfald kommer aldrig som det første, det er først når hun er blevet - vækket 1-2 gange.

Er hun overtræt? Har hun bare meget temprement? Er hun ufattelig utålmodig? Er der ikke næring nok i mælken? Der er mange muligheder, og PT kan vi kun fægte i blinde.

Når Erica får de der hysteri-anfald og bliver rød i hovedet - så er det fordi hun skal bøvse. Op på skulderen, bøvs bøvs og så er hun klar til at spise lidt mere.

Mht at flytte hende, så lader jeg hende ligge på ammepuden - det kan godt ske hun ikke altid ligger lige optimalt, men hun får de fleste lure på plant underlag, så er jeg ikke så bange for at hun nogle gange sover på siden/skråt på ammepuden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER