kejzer

need help

18 indlæg i dette emne

Min datter på 1½ er pludselig blevet rædselsslagen for at komme i badekar, brusekabine, badebassin - you name it! Og det er kommet ud af den blå himmel. Hun skriger, græder, stritter imod. Jeg må heller ikke gå derind. :( hun råber mormormormormor og hiiver mig væk. Kan ikke komme i tanke om noget der ku ha givet en dårlig oplevelse, hun har altid elsket vand, svømme, være i badekar og lege osv... :( det skærer mig i hjertet..

nogen råd? har andre oplevet det samme???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige oplevet det med Tilde :blink Hun skreg lige pludselig da hun skulle i bad og hun elsker ellers at komme i bad. Vi kunne heller ikke komme i tanke om noget, der skulle have gjort hende bange. Her har det hjulpet, at gøre vandet koldere :huh

Da vi købte badebassin til hende, lagde hun sig på gulvet og skreg, for hun skulle bare IKKE i badebassin. Sagde at det var okay, men at jeg ville bade så satte mig op i det, og så gik der ikke så længe før hun også var oppe.

Ved godt, at der lige er lidt aldersforskel, men har du mulighed for, at evt sætte dig i badebassinet sammen med hende? For at vise hende, at det er sjovt og hyggeligt ;)

Håber du finder en løsning og det meget snart vender :kram2 Det er bare ikke sjovt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet det samme, men jeg har prøvet at min søn pludselig kunne afsky at komme i vand, så han bare ikke ville og det er heldigvis ovre igen. Men måske kan du bare vaske hende med en klud i noget tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det lyder ikke sjovt.. :unsure

Vi har ikke oplevet det herhjemme. Hannah havde et par dage hvor hun ikke ville i bad. Det var fordi hun havde sk*dt i vandet et par dage forinden og det kunne hun bestemt ikke lide. :lolhit De efterfølgende par gange hun skulle i bad skreg hun bare; "Neeeeeeej", "Addddddrrr" og "Puhaaa". Men det var hurtigt ovre igen... :)

Har ingen gyldne råd besværre, men håber det bare er en kort periode som skal overståes.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

, men har du mulighed for, at evt sætte dig i badebassinet sammen med hende? For at vise hende, at det er sjovt og hyggeligt ;)

Håber du finder en løsning og det meget snart vender :kram2 Det er bare ikke sjovt :(

"godt" at høre jeg ikke er den eneste. Jeg må heller ikke være i det :(

Jeg har ikke prøvet det samme, men jeg har prøvet at min søn pludselig kunne afsky at komme i vand, så han bare ikke ville og det er heldigvis ovre igen. Men måske kan du bare vaske hende med en klud i noget tid

Det er jeg jo næsten nødt til ;(

Øv det lyder ikke sjovt.. :unsure

Vi har ikke oplevet det herhjemme. Har ingen gyldne råd besværre, men håber det bare er en kort periode som skal overståes.. :goodluck

Ej det er da heller ikke sjovt at sidde i "Muggen" vand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"godt" at høre jeg ikke er den eneste. Jeg må heller ikke være i det :(

Tilde blev faktisk også sur, da jeg ville sætte mig i badebassinet, men sagde til hende, at det havde jeg lyst til og jeg bestemmer selv ;) Så accepterede hun det, sådan da :D Og så gik der ikke ret længe, før hun også sad i det og efter det gik der ikke længe før, at der ikke var problemer når hun skal i bad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha søde den er godt nok svær for hun vil da virkelig ikke i vandet.. hun vil heller ikke om formiddagen eller uden for prøvede du det ? Jeg tror jeg vil prøve hver dag, med en lille bitte smule vand i (også mere så i ikke dagligt skal fylde op hvis hun ikke vil i..) og så gerne ½ time før går og sige til hende aaij silke nu skal vi nart i dejlig bad, bliver det ikke lækkert? ud og plaske og lege med badedyrene.. osv.. virkelig lyder overgearet glad for bad ;) og når i så går ud til vandet hvor der kun er lidt i (og ved godt du ikke presser) men lige så snart hun siger nej så bare gå derfra igen.. måske prøv allerede ½ time efter igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha søde den er godt nok svær for hun vil da virkelig ikke i vandet.. hun vil heller ikke om formiddagen eller uden for prøvede du det ? Jeg tror jeg vil prøve hver dag, med en lille bitte smule vand i (også mere så i ikke dagligt skal fylde op hvis hun ikke vil i..) og så gerne ½ time før går og sige til hende aaij silke nu skal vi nart i dejlig bad, bliver det ikke lækkert? ud og plaske og lege med badedyrene.. osv.. virkelig lyder overgearet glad for bad ;) og når i så går ud til vandet hvor der kun er lidt i (og ved godt du ikke presser) men lige så snart hun siger nej så bare gå derfra igen.. måske prøv allerede ½ time efter igen..

hey søde - ja du så det jo med egne øjne. Har skam prøvet på ovenstående måde. Uden held :( vi må jo bare prøve til lige så stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey Mie

Vi har oplevet det dog i en noget mindre målestok, det var ikke hysterisk skrigeri men dog pludselig reel modstand og gråd - sådan fra den ene dag til den anden. Vi lokkede med sjovt legetøj i badekarret - købte simpelthen nogle både, ænder, fisk osv og det var så mere interessant end vandet var farligt.

Tror det varede et par uger, så var alt normalt igen.

Håber snart hun får badelysten tilbage.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WUIIIIIII jeg fik lokket trunten i badebassinet i dag i 1½ time legede vi!!!! Det hjalp at mor her satte sig i vandet og hun så startede med at sidde på mig :) vi hentede badekarret ud også og der var ingen probl. Nu er jeg dog meget spændt på hvordan det næste rigtige bad kommer til at foregå..

p.s. tak for svar ki :) der røg også sjove badedyr i bassinet. Men det hjalp først da jeg satte mig - ellers stod hun bare på græsset og plaskede i vandet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad ej hvor er det dejligt at høre... :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WUIIIIIII jeg fik lokket trunten i badebassinet i dag i 1½ time legede vi!!!! Det hjalp at mor her satte sig i vandet og hun så startede med at sidde på mig :) vi hentede badekarret ud også og der var ingen probl. Nu er jeg dog meget spændt på hvordan det næste rigtige bad kommer til at foregå..

p.s. tak for svar ki :) der røg også sjove badedyr i bassinet. Men det hjalp først da jeg satte mig - ellers stod hun bare på græsset og plaskede i vandet :)

Hvor er det godt at høre :glad

Det var fuldstændig samme måde med Tilde ;) Hun stod også bare på græsset og plaskede i vandet, men da jeg satte mig op ville hun gerne, efter lidt tid, op og sidde ved mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt.. Håber at det fortsætter i den retning.. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre Mie, du skal nok snart få din badenymfe igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak søde piger :lolhit tjaaa babysteps åbenbart. Ville ikke i badekar i dag. Pressede ikke. Men vaske fusser skulle hun og efter protesteren med at få fødderne i håndvasken gik det fint og hun vaskede selv hænder :D så småååå skridt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj hvor er det bare mærkeligt det her! I lørdags fik jeg igen Silke i badebassin/badekar med en legekammerat og jeg var hurtig og var nødt til at hente shampoo und soo - da hun jo sidst blev vasket om tirsdagen (ja bortset fra jeg har ku lokke hende til at vaske fødder hænder og ansigt i vasken), i går fik hun spaghetti og kødsovs og det var jo bare skønt, selvom mor her så synes det var godt tiltrængt med et bad (uden græs fra plænen), så gode råd var dyre - vi har et rum vores gamle soveværelse, som ikke blir brugt til noget lige nu (udover evt en overnattende gæst) - det skal være køkken, nå men altså badekarret blev sat op derinde på håndklæder og der kom vand i (dødbesværligt)og så måtte mor her lokke lokke - men det lykkedes til allersidst uden skrig og skrål og det endte med hun ikke ville op igen :) Så det var skønt at hun endelig sad rigtig i blød :glad men jeg glæder mig til vi kan rykke badet hen hvor det hører til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bader hun i mit soveværelse.. nå men bare i rydder op til vi kommer forbi igen :P :lolhit

Hvor er det skønt hun får gode oplevelser med at plaske.. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bader hun i mit soveværelse.. nå men bare i rydder op til vi kommer forbi igen :P :lolhit

Hvor er det skønt hun får gode oplevelser med at plaske.. :glad

hihi jeps det gør hun :) og bare rolig - der skal nok være klar til I kommer igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER