Nitzen1987

Hvad gør I for at fremme jeres vægttab

10 indlæg i dette emne

Hvad gør I?

Og hvad for noget mad holder I jer fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lige startet op på "Spis maven flad". Er lidt spændt på, om min mave virkelig kan blive flad efter min to graviditeter, men man har vel lov at håbe. :)

Her skal man helst holde sig fra kulhydrater og det kan jeg sagtens. Så jeg spiser mest kød og grøntsager.

Derudover spinner jeg et par gange om ugen. Jeg plejer at løbetræne også, men er gået lidt kold på det. Skal dog igang i næste uge igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TJa, jeg har hyret en personlig træner, som skal holde mig i ørene, også holder jeg mig fra alt forbudt, falder så nemt i hvis jeg giver efter en gang.

Derudover beslutter jeg om morgen hvad jeg skal spise den pågældende dag og følger det så:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder mig fra alle de hurtige kulhydrater og så forsøger jeg at holde at jeg skal spise 5 gange om dagen, både for at holde blodsukkerer stabilt og forbrændingen i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde, der dyrker sport på højt niveau. Hun foreslog mig en kur, der går ud på, at man efter kl. 17 ikke må spise kulhydrater.

Det vil altså sige at man ikke må få brød, kartofler, pasta osv. til aftensmad. Man må dog gerne spise det i løbet af dagen, men ikke efter 17. Man forbrænder åbenbart meget mindre derefter. Det skulle eftersigende være en ret effektiv kur, jeg ved bare virkelig ikke om jeg selv orker den. For jeg elsker kulhydrater :(

Men man kunne jo selvfølgelig bytte om på frokost og aftensmad og så spise varm mad til frokost i stedet for.

Ville bare lige dele den med jer andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser ikke:

- brød udover et halvt eller helt rugbrød til frokost, eller en gang imellem brød bagt på spelt eller lign.

- ris, pasta og kartofler (dog kan jeg spise en lille kartoffel sjældent hvis den er lavet i ovnen)

- dressing ol.

- slik, is, chips og kager!

- minimerer mit light sodavand, til eks. hygge om fredagen..

Jeg nyder dog alt frugt, grønt og elsker nødder.. Masser af kød, æg osv., og elsker f.eks. ovnbagte rodfrugter.. Mums..

Derudover forsøger jeg at styrketræne et par gange om ugen og komme til Zumba en gang i ugen..

Jeg er en af dem der hurtigt rykker mine grænser, så det med forkælelse med noget sundt kage eller lign., må vente til jeg ihvertfald har smidt 10 kg. Ellers giver jeg hurtig mig selv lov til alt muligt..

Det virker for mig og jeg føler mig ikke snydt! yay.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skruer ned for kulhydrater og op for det sinde fedt og protein.

Jeg har endelig fundet noget der virker for mig, nemlig at tælle kalorier på Madlog.dk, nu er det pludselig nemt at tabe sig. Jeg tog 36 kg. på i graviditeten og har på under 4 mdr. tabt 24,6 kg. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser ikke:

- brød udover et halvt eller helt rugbrød til frokost, eller en gang imellem brød bagt på spelt eller lign.

- ris, pasta og kartofler (dog kan jeg spise en lille kartoffel sjældent hvis den er lavet i ovnen)

- dressing ol.

- slik, is, chips og kager!

- minimerer mit light sodavand, til eks. hygge om fredagen..

Jeg nyder dog alt frugt, grønt og elsker nødder.. Masser af kød, æg osv., og elsker f.eks. ovnbagte rodfrugter.. Mums..

Derudover forsøger jeg at styrketræne et par gange om ugen og komme til Zumba en gang i ugen..

Jeg er en af dem der hurtigt rykker mine grænser, så det med forkælelse med noget sundt kage eller lign., må vente til jeg ihvertfald har smidt 10 kg. Ellers giver jeg hurtig mig selv lov til alt muligt..

Det virker for mig og jeg føler mig ikke snydt! yay.gif

Nu er jeg stooor fan af pasta, kartofler osv. :)

Så jeg ville lige høre dig hvad dine alternativer er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg stooor fan af pasta, kartofler osv. :)

Så jeg ville lige høre dig hvad dine alternativer er?

Jeg spiser mange rodfrugter.. Synes det er et fantastisk alternativ.. Elsker også ris i lange baner, så det hænder at jeg tager lidt brune ris eller speltkerner som virkelig er godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser mange rodfrugter.. Synes det er et fantastisk alternativ.. Elsker også ris i lange baner, så det hænder at jeg tager lidt brune ris eller speltkerner som virkelig er godt..

Jeg kan faktisk også ret godt lide rodfrugter. Synes bare de er lidt besværlige at tilberede.

Men tror virkelig at jeg ville have svært ved at undvære brød, ris, pasta osv. Det indgår bare i så mange retter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER