Tumlepigen

Baby græder når hun bliver taget op :'-(

7 indlæg i dette emne

I løbet af de sidste par dage har vi flere gange oplevet noget, som gør mig rigtig ked af det... :(

Nogle gange ligger min datter (i dag 1 måned og 2 dage) for sig selv på sofaen og hygger. Nogle gange ligger/sidder vi og leger med hende, mens hun ligger der. Det vi har oplevet flere gange nu, er, at hvis vi så tager hende op for at sidde med hende hos en af os for at hygge og give nærhed, så bliver hun ked af det og græder... Det forstår jeg slet ikke. Hun var godt nok ikke ked af at ligge der, så vi tager hende i dette tilfælde ikke op for at trøste. Men jeg forstår altså ikke, at hun begynder at græde, når hun bliver taget op af en af os. Jeg bliver bare så ked af det, når det sker... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker lidt om det kan være et af de berygtede tigerspring?

Jamie havde også en periode, hvor han bare ville ligge - det var næsten det eneste der gjorde ham glad.

og han sagde selv fra, når han havde været oppe og sidde for længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit gæt er også et tigerspring. Det første er nemlig omkring de 5 uger, hvor baby bl.a. begynder at kunne se farver og flere detaljer. Det kan være en ret skræmmende oplevelse for dem. Jeg tænker, at når I tager hende op, ser hun pludselig meget mere af jer end hun "plejer", og bliver måske lidt skræmt. Det går dog over igen, selvom jeg godt kan forstå du bliver ked af det :kram2

Har lige sakset et kort udsnit af noget jeg skrev omkring tigerspring engang:

Ca. 5 uger: Goddag farver

Babys indre organer ændrer sig, og samtidig vågner dets sanser. Fra at opleve verden i utydelige gråtoner ser baby nu alting i farver. De nye fornemmelser bombarderer det lille barn, som har brug for ekstra kærtegn og opmærksomhed. Babyen kan virke mere søgende ved brystet, og man kan blive bekymret for, om der er mælk nok. Barnet kan græde, småklynke og generelt virke uroligt.

Efter springet vil baby måske:

- være mere interesseret i sine omgivelser

- Kigge længere på ting og smile for første gang, eller oftere end før

- Være vågen i længere tid

Hjælp baby med:

- Kærtegn

- Vuggende bevægelser

- Blid sang og beroligende ord

- Små klap bagi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke tænkt på, selv om jeg har læst om tigerspring. Det kan sikkert godt være, at det er sådan et (allerede).

Jeg kiggede også efter bogen "vidunderlige uger" i dag, men de havde den ikke... Den må jeg have fat i, så jeg måske er lidt mere forberedt næste gang.

Tak for jeres svar! Det er så dejligt med erfarne mødre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke tænkt på, selv om jeg har læst om tigerspring. Det kan sikkert godt være, at det er sådan et (allerede).

Jeg kiggede også efter bogen "vidunderlige uger" i dag, men de havde den ikke... Den må jeg have fat i, så jeg måske er lidt mere forberedt næste gang.

Tak for jeres svar! Det er så dejligt med erfarne mødre :-)

Mener at bogen kan bestilles hos saxo.com eller på en anden bog-side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, mon ikke det bare er en tiger, der er forbi... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det Rikke - var det "bare" et tigerspring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER