Solskin

Lidt rystet over folks reaktioner efter scanningen.

29 indlæg i dette emne

Vi har en dejlig dreng på 2 år og venter barn til november. Nu er vi blevet scannet og har fået at vide at vi venter en dejlig lillebror.

Folk omkring os - familie, venner, bekendte, kolleger - har selvfølgelig spurgt til kønnet og i de over 20 gange det er sket har reaktionen været stort set den samme.

Eksempler:

"En dreng til? Nå ja, det skal I ikke være kede af!"

"Nå, en dreng - ja det er der jo ikke noget at gøre ved"

"En dreng til? Jamen det kan da også ende med at I bliver glade for det"

"En dreng? Det kan jo være at I er heldige at få en pige senere"

"En dreng? Ja, det kan jo være at de har taget fejl..."

Eller min mands mormor: "nu skal I ikke blive misundelige bare fordi de andre børnebørn har fået en pige".

Ud af over 20 gange er der ikke een der bare har sagt tillykke...

Jeg synes egentlig det er taktløst og uhøfligt - når man venter et formentlig sundt og velskabt barn, så er det vel underordnet hvad kønnet er og endelig er der vel andre forældre i verden der har overlevet den "store ulykke" at få 2 skønne drenge?

Det kunne jo også være, at de får en nært og tæt forhold og glæden af at kunne lege sammen i barndommen og dele interesser i voksenlivet... Og selvom det da sikkert er sjovt at købe lyserøde kjoler, så er det da også dejligt at kunne bruge alt det lækre, næsten ubrugte drengetøj vi har liggende...

Jeg er lidt irriteret og jeg savner at dele min glæde. Vi har lige været en uge på ferie i Italien med noget familie som længe har talt om at NU skulle der shoppes lækkert italiensk babytøj for det blev sikkert en pige. Men siden de hørte at det blev en dreng er emnet ikke blevet berørt og familien virker fuldstændig uinteresseret for det er jo "bare" en dreng til...

Andre der har oplevet tilsvarende?

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke til det. Men men men...

TILLYKKE med endnu en pragtfuld dreng :loveshower :loveshower :loveshower

Sikke vidunderlig nyhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke med jeres lille dreng :loveshower :loveshower

Jeg kan godt forstå du er ked af det :kram2 Man elsker jo ikke sit barn mindre af, at de har samme køn..

Vi har to piger og jeg kunne også godt opleve de reaktioner fra folk.. Det var nu mest kollegaer eller andre personer der ikke stod os så nær..

Der var en fra min klasse der selv har to drenge der spurgte mig helt seriøst om min mand kunne klare sådan et nederlag, at have to piger og ingen drenge :o :o Arrmeeen jeg ved da ikke hvor vi er henne... Så kan godt forstå din reaktion...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med endnu en lækker dreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var en fra min klasse der selv har to drenge der spurgte mig helt seriøst om min mand kunne klare sådan et nederlag, at have to piger og ingen drenge :o :o Arrmeeen jeg ved da ikke hvor vi er henne... Så kan godt forstå din reaktion...

NEDERLAG??? :gal De skulle have :klap

Hvordan kan det nogensinde blive et nederlag at få to vidunderlige, sunde og raske unger??? Og hvornår er drenge blevet bedre end piger og omvendt?? Amen, jeg er komplet uforstående over for sådan nogle åndssvage kommentarer. Det er simpelthen for barnligt og arrogant!

Kan da i princippet godt "forstå" at folk kan synes det måske er ærgerligt for en, at man ikke får et af hvert køn, og formidler det på en tåbelig måde... men come on!!! Der er da intet der er bedre end andet! Ej, nu bliver jeg helt irriteret. Undskyld :blush Er lidt præget af hormoner :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEDERLAG??? :gal De skulle have :klap

Hvordan kan det nogensinde blive et nederlag at få to vidunderlige, sunde og raske unger??? Og hvornår er drenge blevet bedre end piger og omvendt?? Amen, jeg er komplet uforstående over for sådan nogle åndssvage kommentarer. Det er simpelthen for barnligt og arrogant!

Kan da i princippet godt "forstå" at folk kan synes det måske er ærgerligt for en, at man ikke får et af hvert køn, og formidler det på en tåbelig måde... men come on!!! Der er da intet der er bedre end andet! Ej, nu bliver jeg helt irriteret. Undskyld :blush Er lidt præget af hormoner :whistling

Helt seriøst så grinede jeg da han spurgte, for blev enig med mig selv om, at man umuligt kan være så dum at spørge om sådan noget :unsure :unsure Men han mente det sgu helt seriøst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt seriøst så grinede jeg da han spurgte, for blev enig med mig selv om, at man umuligt kan være så dum at spørge om sådan noget :unsure :unsure Men han mente det sgu helt seriøst...

Det er da heller intet mindre en tragikomisk! Hold da op... Utroligt at vedkommende alligevel har kunne finde ud af hvordan man overhovedet laver børn. Lyder ikke som den skarpeste kniv i skuffen. Ej, beklager igen... Det er altså bare fordi mine følelser er udenpå tøjet for tiden :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med endnu en dejlig sund og rask guldklump :) Jeg tror også vi venter en dreng mere og jeg synes bare det er fantastisk hvis det er.. For mig er det vigtigst at det er sundt og raskt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja folk er sgu mærkelige

Vi fik også 2 drenge først, og det er altså dejligt, for de har rigtig meget glæde af hinanden.

Så STORT tillykke herfra. Og man kan få så meget fedt drenge tøj :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv hvor kan folk altså være tarvelige og tale uden at tænke :(

tillykke med jeres lille dreng :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med drengen :biglove :biglove :biglove

Dejligt, at han har det godt derinde. Det bliver da fedt for ham at have en storebror, han kan se op til :kram2 :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med guldklump nr. 2! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle mennesker er bare for dumme altså :klap

Tillykke med den lille dreng :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med sønnen! :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først stort tillykke med jeres 2. dreng :loveshower

Jeg kan kun nikke genkendende til hvad du skriver <_< Ej, der er flere søde piger (specielt herinde fra) der er glade på vores vegne, at vi venter vores 2. pige :biglove

MEN der er flere i familien, der ligesom havde "ønsket" sig en dreng :blink Fair nok, hvis de gør det, men JEG behøver da ikke at vide det- eller jeg behøver i hvert fald ikke vide, at de er blevet "skuffede". Jeg fik også et "tillykke med det er endnu en pige, hvis man da kan sige tillykke med det" Øhh jo tak, jeg er faktisk rigtig glad :blink

Vores det ene hold bedsteforældre har 4 børnebørn i alt, hvoraf 3 er piger, og så vores lille Karoline bliver det femte barnebarn, og altså den 4. pige. Jeg er da personligt ligeglad med, om der er 2, 3, 4 eller 5 piger. Bare de er sunde, raske og glade børn ;)

Det andet hold bedsteforældre, har 3 børnebørn, hvoraf 2 er drenge og så vores Isabella. Nu venter min "bonus-pap-søster" sig også, og de venter en dreng. Altså får de 3 drenge og 2 piger til børnebørn. Alligevel kunne jeg fornemme, at min mor gerne ville have haft jeg ventede en dreng, for hun havde jo allerede et fantastisk navn klar :D Tror dog det "hjalp" lidt, at de så også venter en dreng det andet sted. Faktisk tror jeg de havde satset på, at det skulle have været omvendt, fordi de i forvejen har 2 drenge. Men jeg tror i realiteten, at de eneste det generer er dem :blink

Det tredje hold bedsteforældre har kun Isabella. Men de er mere eller mindre "ligeglade". Vi ser dem ikke så ofte. Alligevel synes de det kunne have været "sjovt med en dreng".

Jeg kan godt forstå det generer dig, for det generer faktisk også mig. Synes jeg er SÅ heldig- kan ikke forestille mig noget kunne være bedre. En dreng havde selvfølgelig været lige så velkommen, men jeg er også bare så glad for, at vi er så privilligerede at få 2 prinsesser- og så er jeg så ekstra heldig også at have en bonusdreng. Hvad mere kan man ønske sig? Ved virkelig ikke hvorfor folk synes de skal ønske noget for én ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg selv venter første barn og ikke kender kønnet. Men jeg kan godt forstå du bliver irriteret. Det er da lige meget hvad køn det er, så længe barnet er sundt og raskt og I er lykkelige. Min mand har selv to brødre og ingen søstre og de har det rigtig godt sammen og nyder godt af hinanden :)

Mine svigerforældre har dog luftet tanken at de godt kunne tænke sig en pige som barnebarn, for de synes der er nok drenge i familien allerede (de har to drenge og 1 pige til børnebørn og de 3 drenge som sønner).

Jeg er fuldstændig ligeglad hvad jeg får så længe den har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med endnu en dreng... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min mor har 4 piger og jeg håber da virkelig ikke, at hun er skuffet over det :unsure :D

Jeg synes det er fantastisk at have 3 søstre! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at I venter endnu en skøn dreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor latterligt... Jeg kan slet ikke sætte mig ind i man ikke bare er glad for barnet er sundt og rask!

Stort tillykke med jeres dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er det bare chokerende :o

Man behøver ikke en af hver for at blive lykkelig :(

Stort tillykke med den lille fyr, jeg synes jo det er lige så fantastisk at få æren af at få to drenge/piger som en af hver :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en veninde der lige har fået dreng nr 2, den første er som hun selv siger, reagensdreng og nr 2 er øko, ikke planlagt men i den grad velkommen. Nåh men så er der en anden af hendes veninder der siger, så må nr. 3 da bare blive en pige - det siger man da ikke til en nybagt mor, der bare er lykkelig over at have fået en sund og rask dreng på øko

:kram2 :kram2

jeg troede at jeg fik en dreng anden gang, og han vil have været velkommen, her er det ikke kønnet der tæller, men at barnet er sund og rask :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih altså hvor skal folk dog lære at tænke før de taler. :prik

de må jo slet ikke ha tænkt det igennem overhovedet. meget meget grimt, synes jeg.

STORT TILLYKKE med endnu en sund og dejlig dreng i mavsen... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først stort tillykke med at i venter endnu en dreng :loveshower

Jeg synes jo det er fantastisk, at i får en dreng mere, jeg tænker at når det er to børn med så kort mellemrum mellem dem, at de får rigtig meget glæde af hinanden og det af at de er af samme køn... Så stort tillykke med ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille dreng :)

Har elv to drenge og ELSKER at være drenge mor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER