metten86

Tanker om nr. 2

5 indlæg i dette emne

Helt oprindelig ville manden i huset egentlig helst ikke have flere, da han jo også har en søn fra et tidligere forhold, men han er gået med til 1 mere, fordi han ved hvad det betyder for mig. Vi havde egentlig snakket om, at vi gerne ville have et (sen)sommer 2012 barn næste gang (hvis vi selv kunne bestemme :rolleyes )

Men nu er han faktisk begyndt at snakke rigtig meget om, at han gerne vil have det næste barn og at han gerne vil i gang med at lave det nu.. :o Det glæder mig selvfølgelig rigtig meget, at han tilsyneladende har ændret mening og rigtig gerne vil have nr. 2(3), men jeg havde jo egentlig forberedt mig selv på, at vi ventede lidt længere tid. Men jo mere jeg tænker over det, jo mere vil jeg bare gerne have en ny baby hurtigst muligt.. :gravid

Økonomisk set kan vi godt bære et barn mere til næste år. Det kommer nok til at koste mig en charterferie næste år, men vil nok alligevel ikke rejse nogle steder med et spædbarn.

Vi har masser af plads her hvor vi bor. Så det er heller ingen undskyldning.. :)

Hannah er små 20 mdr. nu og allerede rigtig godt selvhjulpen af sin alder. Men vil nok gerne have hun er en smule mere selvstændig inden baby kommer. Hvor meget kan jeg forvente hun udvikler sig i løbet af de næste 9 mdr. (HVIS den nu skulle være der i første hug).??

Er der andre ting jeg skal spekulere på i forhold til at få barn nummer 2??

Hannah var en "ups´er", så jeg ved jo heller ikke hvor lang tid det vil tage mig at blive gravid, nu hvor det er planlagt. Og om vi starter nu eller til jul, er vel egentlig ligemeget, eller hvad?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså jeg har jo ikke så meget forstand på det, men tænker lidt om du bliver gravid nu eller til jul har vel ikke den store betydning. I har jo pladsen og økonomien til det.

Jeg tænker også at Hannah og den lille ny vil jo også få sååå meget glæde af hinanden, hvis der ikke er for stor alders forskel på dem. Min søster har det, der kaldes psudotvillinger, hvor der ikke er stor alders forskel på drengene, og de har indtil nu haft så stor glæde af hinanden.

Desuden er det jo ikke sikkert, at i kan lave et barn i første hug, jeg ved godt at Hannah kom helt af sig selv, meeeen når i nu bevidst gerne vil have en mere, så kan i jo risikere, at det ikke bare lige kommer med det samme... (ikke for at tage glæden fra der, eller for at gøre dig nervøs eller noget, tænker bare lidt realistisk på det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg har jo ikke så meget forstand på det, men tænker lidt om du bliver gravid nu eller til jul har vel ikke den store betydning. I har jo pladsen og økonomien til det.

Jeg tænker også at Hannah og den lille ny vil jo også få sååå meget glæde af hinanden, hvis der ikke er for stor alders forskel på dem. Min søster har det, der kaldes psudotvillinger, hvor der ikke er stor alders forskel på drengene, og de har indtil nu haft så stor glæde af hinanden.

Desuden er det jo ikke sikkert, at i kan lave et barn i første hug, jeg ved godt at Hannah kom helt af sig selv, meeeen når i nu bevidst gerne vil have en mere, så kan i jo risikere, at det ikke bare lige kommer med det samme... (ikke for at tage glæden fra der, eller for at gøre dig nervøs eller noget, tænker bare lidt realistisk på det)

Jeg håber selvfølgelig det går let som en leg, men er helt forberedt på at det måske ikke sker i det første forsøg eller andet for den dags skyld.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige gået i gang med nummer to - har Karla på 1½. Og tror sørme jeg har to streger på mine tests... Så vil Karla være 2 år og fire måneder, når hun bliver storesøster.

Jeg er sikker på, at ligegyldigt hvilken alder børn har når de får mindre søskende, så kommer det til at fungerer, og man vil komme til at synes at det var lige sådan det skulle være. Man tilpasser sig jo heldigvis som familie. Min bror og jeg har 8 år mellem os, og vi har det bedste forhold til hinanden - og jeg var sikker på, at sådan skulle jeg også have børn. Meeen, Karla fik jeg da jeg var 30, og vi har en løftet pegefinger fra en fertilitetslæge, der stod for at skulle hjælpe os med Karla, da vi lavede hende "øko-måden", at der IKKE skulle gå tre år før den næste kom. Så det var nu.

Kort - jeg tror ikke man skal tænke over aldersforskellen - man finder de positive ting (og nok også de negative) hvadenten der er 1 år, 2 år eller 8 år. :)

Held og lykke!

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej søde

jeg kunne ikke lige finde en fast tråd fra dig, så nu skriver jeg i denne. Vil bare sige, at jeg glæder mig til at møde dig imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER