Christina 82

Hvordan påvirker mors kost, mælken ved amning?

7 indlæg i dette emne

Jeg har Viktoria som er knap 2½ uge gammel og jeg har ammet hende fra dag 1, dog med enkelte suppleringer af mme i starten da jeg ikke havde nok mælk. Jeg har nu udelukkende ammet i en uge men nogle dage har hun været helt ulykkelig, så min mand og jeg har snakket om at det måske er noget jeg spiser, som går i mælken og derefter påvirker hendes mave. Er der nogen der har erfaring med hvor lang tid der går før noget går i mælken, hvad der typisk har en dårlig påvirkning på mælken og/eller hvordan man nemmest tester det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved at løg ikke skulle være et hit...

Og ellers stærke sager som radisser, chili, hvidløg osv.

Har dog ingen anelse om hvor lang tid der går fra man har spist, til det er i mælken. Ved at alkohol først er ude af mælken igen efter 4 timer, men tror ikke det kan sammenlignes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at babyen kan få ondt i maven, hvis moderen har spist jordbær.

Ellers kender jeg også kun til det med stærk mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har endnu ikke oplevet nogen reaktion på nogle af de omtalte madvaner - alt med måde, sådan har jeg det.

jeg har kun oplevet (oplever stadig) at han sluger meget luft og så ikk kan få luften op igen.

så får han ondt i maven og er ulykkelig. indtil det er kommet op.

skal gå med ham på armen i lang tid når han har spist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt, at chokolade kan give ondt i maven... men har også hørt, at det ikke passer <_< Hvad skal man næsten tro på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på, det er forskelligt! Tænk over, hvad du har spist, når baby spiser. Måske du kan finde et mønster? Stærk mad, løg, kål og jordbær er vist nogle af de mest almindelige ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :-) Jeg har nu haft mulighed for at snakke med min sundhedsplejeske som har fortalt at alt hvad man indtager, går i mælken lige med det samme! Hvis der er noget som påvirker ens barn skal man derfor indtage det umiddelbart efter de har spist, da det derfor når at fortage sig i mælken indtil næste gang barnet skal spise. Heldigvis har jeg kunne udelukke chokolade som årsag til min lille piges mavekneb, men har desværre ikke kunnet lokalisere det 100% endnu, så måske årsagen er en helt anden, men jagten fortsætter.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER