majse86

Hvornår skal man stoppe med at teste?

16 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg ville høre hvornår det er normalt at stoppe med at teste for graviditet?

Jeg tænker lidt... at før man begynder at vokse og har været til scanninger, kan man vel ikke vide om den lille stadig er der, medmindre man tester?

Hvornår stoppede du med at teste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stoppede efter tryghedsscanningen (7+2). Der havde vi set hjerteblink, og jeg håbede på det bedste og orkede ikke mere at være nervøs for hver test :blush

Jeg tog 6 tests i det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede efter tryghedsscanningen (7+2). Der havde vi set hjerteblink, og jeg håbede på det bedste og orkede ikke mere at være nervøs for hver test :blush

Jeg tog 6 tests i det hele...

tak :) Nej, det er lige nervepirrende hver gang :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tog en test...så kom jeg til læge og de bekræftede det... det var ikke min plan at jeg ville teste mere..Skulle ned og scannes i forbindelse med noget andet og der så jeg hjerteblink, så har kun taget en test...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg testede positivt tog jeg ud og købte en pakke tests mere (2 stk) brugte den ene om eftermiddagen og da den også var tydelig positiv var jeg overbevist om jeg var gravid.

Et par dage senere tog jeg dan anden test, men mest bare fordi jeg havde den. Har ikke testet siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid med Sebastian testede jeg til jeg var ca. uge 6, jeg fik en tidlig skanning og testede ikke efter det.

Denne gang, føler jeg egenlig ikke behovet for at teste, men har en del på lager og da dette er sidste graviditet bruger jeg dem nok op. Mest fordi det er skønt at se de to streger.

Der er jo i realiteten kun behov for at teste 1 gang, så alt derudover er vel hvad man selv føler af behov. Men hvis det er med til at stresse en tror jeg det er godt at undlade at teste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg testede positivt var det med en gammel test så manden sendte mig i Netto efter en test mere. Købte en dobbeltpakke og testede igen samme dag og næste morgen og da de alle var positive testede jeg ikke mere.

Der er risiko for at miste hver eneste dag i graviditeten, og når den lille komme ud bliver det rigtigt slemt med farer som kan skade eller slå den lille ihjel. Tænk bare på at skulle cykle i skole eller begynder at eksperimentere med stoffer og druk som teenagere. Eller motorcykelkørekort!!! ARGH!!

Jeg valgte ikke at tage flere tests og prøve at lade være med at tænke på 'hvad nu hvis' men i stedet fokusere på det positive = så længe jeg ikke bløder er der nok ikke noget galt :)

Det samme nu hvor ungerne er i skole og institutioner. De kan komme til skade på 117-måder og man hører jo også om nogle der dør i dagplejen eller skolen, men jeg kan ikke klare at gå og være nervøs for dem døgnet rundt, så jeg lever efter at intet nyt er godt nyt.

(men når der så er et ubesvaret opkald fra dagplejen ryger hjertet da lige en tur op i halsen - ind til jeg hører telefonsvareren om at det bare er fordi Frida har øjenbetændelse ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar.

Jeg undre mig lidt...

Jeg skulle ikke komme til lægen og få det undersøgt. De sagde at det var fint, når jeg testede positivt herhjemme. Skulle bare komme i midten af August, når jeg forhåbentlig er i 10. graviditets uge. Er det normal procedure? Er hjemmetest virkelig så sikre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar.

Jeg undre mig lidt...

Jeg skulle ikke komme til lægen og få det undersøgt. De sagde at det var fint, når jeg testede positivt herhjemme. Skulle bare komme i midten af August, når jeg forhåbentlig er i 10. graviditets uge. Er det normal procedure? Er hjemmetest virkelig så sikre?

Ja hjemmetestene er så sikre... jeg fik det heler ikke bekræftiget ved lægen, andet end at hun podede mig for at teste for klamydia... Så du kan være ganske rolig... Nogle læger bekræfter det ved en graviditetstest, men der er lige så mange der ikke går det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hjemmetestene er så sikre... jeg fik det heler ikke bekræftiget ved lægen, andet end at hun podede mig for at teste for klamydia... Så du kan være ganske rolig... Nogle læger bekræfter det ved en graviditetstest, men der er lige så mange der ikke går det :)

Mange tak søde Anita :) Det er jo et helt andet univers lige pludselig :blush :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar.

Jeg undre mig lidt...

Jeg skulle ikke komme til lægen og få det undersøgt. De sagde at det var fint, når jeg testede positivt herhjemme. Skulle bare komme i midten af August, når jeg forhåbentlig er i 10. graviditets uge. Er det normal procedure? Er hjemmetest virkelig så sikre?

Jeg fik fuldstændig det samme at vide, da jeg ringede til min læge. Hun sagde at hjemmetesten er lige så sikker, som den test man tager hos lægen. Men jeg havde det også underligt med at skulle gå og vente så længe. Jeg trængte ligesom til at en sagkyndig bekræftede at jeg var gravid og ikke bare en tissepind ;)

Jeg tog 2 test da jeg var 4+2, fordi der var to i pakken. Dagen efter købte jeg en clearblue digital, fordi jeg gerne ville være sikker. Så jeg tog kun 3 tests i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede da jeg var gået 2 dage over tid og igen en gang senere fordi der var en test til overs. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at teste mere, men nu var den der ;)

Tak for Jeres svar.

Jeg undre mig lidt...

Jeg skulle ikke komme til lægen og få det undersøgt. De sagde at det var fint, når jeg testede positivt herhjemme. Skulle bare komme i midten af August, når jeg forhåbentlig er i 10. graviditets uge. Er det normal procedure? Er hjemmetest virkelig så sikre?

Det var det samme her. Jeg var godt nok oppe og snakke med lægen ang. graviditeten samme dag jeg testede positiv, men hun bekræftede ikke noget fordi jeg havde testet hjemme. Vandrejournal og lign. blev først lavet da jeg var omkring uge 8.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge testede da jeg var inde for at få lavet vandrejournal, men det var ved GU for at tjekke at den sad det rigtige sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke testet siden jeg fik en næsten helt klar streg, jeg har endnu ikke været til lægen andet end fået taget blodprøve og urinprøve, går udfra jeg ville have hørt noget hvis den var negativ.

Desuden kan jeg mærke at jeg er gravid, så vil hellere bruge mine penge på noget andet ;)

Men havde jeg en test liggende, havde jeg nok taget en der kunne give mig en helt tydelig streg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror at det er forskelligt fra læge til læge om de vil ha en ind for at få det bekræftet.

At jeg var inde 3 dage efter at have testet positivt var pga jeg ikke vidste hvor langt jeg var henne og pga min PCO. Han bekræftede det via en urinprøve (altså ikke anderledes end hjemmetest). Udover det lavede han en henvisning til en terminsscanning og gav mig en ny tid til vandrejournal, som var dagen efter. Dagen efter var det kun udfyldelse af de papirer, men vi kunne ikke komme ret meget videre før jeg havde været til scanning, men så langt nåede vi desværre ikk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede et par gange eller tre i løbet af en uges tid, og så var det ligesom det. Flere tests ville jo ikke gøre nogen forskel alligevel... :whistling (desværre!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER