Spottefugl

Efter P-Pille stop

18 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er ny her på babyklar. Jeg stoppede med p-piller den 8. maj 2011, og har endnu ikke fået mens. Er dette normalt? Har også svært ved at finde ud af, hvornår jeg har ÆL og er mest frugtbar, når jeg ikke helt har styr på cyklus osv. på grund af manglende mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man stopper med p-piller er det meget normalt at kroppen lige skal vænne sig til det og derfor udebleven mens...

Jeg var så heldig jeg blev gravid i første cyklus efter p-pille stop, men mistede så..

Menn tror dete r meget almindeligt... Hvor lang tid der går, det ved jeg desværre ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første cyklus efter p-pille stop kan være svær at regne med i forhold til ÆL og forventet mens...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i første forsøg og har en dejlig datter på 3 år 8 mdr nu efter at have smidt p - pilleren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes også jeg kan læse mig til, at det er forholdsvist almindeligt. Skal dog siges, at jeg har en kromosomfejl, der kan gøre det svært at blive gravid (det vil tiden vise). Ville derfor gerne, at jeg fik mens, så man kunne være sikker på, at det hele fungerede :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at kroppen lige skal finde sin egen, ikke medicinsprægede, rytme!

Giv den en cyklus eller tre til at finde en rytme før du prøver med ÆL test! Så bliver det nok nemmere at teste på det rigtige tidspunkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at kroppen skal vænne sig til at være uden homoner er en skrøne = Man risikere jo at blive gravid hvis man bare glemmer 2-3 piller ;)

MEN det er svært at regne forventet mens og ÆL ud efter p-pille stop... Jeg selv er oppe på 40 dage lange cyklussr og det er jo en helt anden verden end når man er på p-piller <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes også jeg kan læse mig til, at det er forholdsvist almindeligt. Skal dog siges, at jeg har en kromosomfejl, der kan gøre det svært at blive gravid (det vil tiden vise). Ville derfor gerne, at jeg fik mens, så man kunne være sikker på, at det hele fungerede :-)

Hmm... har du SLET ikke blødt siden den sidste pille? Eller er det første cyklus uden p-piller der endnu ikke er endt i en mens (altså mens nr. 2 efter sidste pille)?

Det siges jo faktisk, at hvis man har problemer med at lave ÆL selv, så er der størst chance lige efter pillerne er smidt, for så har kroppen ikke helt opdaget at den skal klare det selv, så den laver pr. default en ÆL i de første par måneder efter. Det er derfor at man nogengange bruger en p-pille-kur til at hjælpe kroppen på rette spor igen :)

Min første cyklus var helt normal og så blev de bare længere og længere for til sidst at gå i stå <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at kroppen skal vænne sig til at være uden homoner er en skrøne = Man risikere jo at blive gravid hvis man bare glemmer 2-3 piller ;)

MEN det er svært at regne forventet mens og ÆL ud efter p-pille stop... Jeg selv er oppe på 40 dage lange cyklussr og det er jo en helt anden verden end når man er på p-piller <_<

Det er ikke en skrøne... Selvfølgelig kan NOGLE kvinders kroppe blive forvirret af at have taget p-piller. Så det er ikke en skrøne at det KAN påvirke i NOGLE tilfælde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke en skrøne... Selvfølgelig kan NOGLE kvinders kroppe blive forvirret af at have taget p-piller. Så det er ikke en skrøne at det KAN påvirke i NOGLE tilfælde...

Ja det kan ingen afvise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg stoppede med mine p-piller, gik der over et halv år før min cyklus blev normal og mens kom bare nogenlunde normalt...rent ud sagt så gik kroppen lidt amork... jeg fik nogen gange 2-3 gange mens. på en mdr. andre gange gik der næsten 2 mdr. før jeg fik mens.

så giv kroppen tid til at komme sig, så kommer det nok helt af sig selv :rolleyes

når du har fået en nogenlunde normal cyklus så kan du jo prøve at tage ægløsningsteste... så finder du måske ud af det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak.. Lyder til at det bedste jeg kan gøre lige nu er at vente og se tiden an mht. cyklus og mens. Jeg stoppede som sagt den 8. maj, hvor jeg tog den sidste pille. Jeg havde mens fra 7.-11. maj og siden har der intet været overhovedet. Jeg er lidt ekstra nervæs, da der som nævnt er en vis sandsynlighed for, at jeg ikke vil kunne blive gravid. Men nu ser jeg lige tiden an..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at tage en graviditetstest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at tage en graviditetstest?

Nej det har jeg ikke, men er ret sikker på, at jeg ikke er gravid. Vi har brugt anden beskyttelse siden jeg stoppede med p-piller, da vi gerne vil vente til efter vores bryllup om 5 uger. Stoppede med p-pillerne, da jeg har fået at vide, at det vil være en fordel at stoppe med dem et par måneder før man rent faktisk går aktivt i gang. Så ville blive noget overrasket, hvis jeg var gravid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har jeg ikke, men er ret sikker på, at jeg ikke er gravid. Vi har brugt anden beskyttelse siden jeg stoppede med p-piller, da vi gerne vil vente til efter vores bryllup om 5 uger. Stoppede med p-pillerne, da jeg har fået at vide, at det vil være en fordel at stoppe med dem et par måneder før man rent faktisk går aktivt i gang. Så ville blive noget overrasket, hvis jeg var gravid :-)

ja okay, så er sandsynligheden ret lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak.. Lyder til at det bedste jeg kan gøre lige nu er at vente og se tiden an mht. cyklus og mens. Jeg stoppede som sagt den 8. maj, hvor jeg tog den sidste pille. Jeg havde mens fra 7.-11. maj og siden har der intet været overhovedet. Jeg er lidt ekstra nervæs, da der som nævnt er en vis sandsynlighed for, at jeg ikke vil kunne blive gravid. Men nu ser jeg lige tiden an..

Fik du mens dagen inden du tog den sidste pille?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du mens dagen inden du tog den sidste pille?! :blink

Ja, ved godt det lyder mærkeligt, men har et par gange oplevet at min mens er kommet lige før, jeg stoppede med pillerne, hvor den jo egentlig burde komme et par dage efter. Har som sagt en kromosomfejl, der gør, at min mens ikke opfører sig helt ligesom alle andre. Har fået p-piller siden jeg var 15 og indtil nu uden pause. Så er måske ikke så mærkeligt at min krop lige skal finde ud af det selv. Krydser bare fingre for, at det kommer til at lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ved godt det lyder mærkeligt, men har et par gange oplevet at min mens er kommet lige før, jeg stoppede med pillerne, hvor den jo egentlig burde komme et par dage efter. Har som sagt en kromosomfejl, der gør, at min mens ikke opfører sig helt ligesom alle andre. Har fået p-piller siden jeg var 15 og indtil nu uden pause. Så er måske ikke så mærkeligt at min krop lige skal finde ud af det selv. Krydser bare fingre for, at det kommer til at lykkes.

Hmm, ja så kan jeg godt se det er lidt svært at regne med noget som helst <_<

Rigtig meget :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER