Milla

Er det helt normalt?!

5 indlæg i dette emne

Ja i går sad jeg og talte med min ældeste datter om hendes fødselsdag. Hun blir 6 til sep..

Vi talte frem og tilbage og kommer så ind på hendes ønsker.. Jeg synes de lyder meget "piget", altså ældre end hun er. :unsure Ved ikke om det bare er mig eller det er ganske normalt i den alder..

Men hendes ønsker er således;

Et par rulleskøjter

Øreringe

Smart tøj

Fikse sko

En radio

Cd'er med feeeeedt musik

Neglelak

Et billede af os alle sammen :biglove den synes jeg var lidt sød

Men så er det jeg tænker, hvor er lege tøjet henne??!! Da jeg spørger hende siger hun "må jeg godt lige tænke mig lidt om" Hun svarer så efter et par min og siger "hmm det eneste jeg godt ku tænkte mig er lidt mere petshop"

Bagefter siger hun så os til mig "Moar du skal altså simpelthen bare ikke lave de der barnlige kager som du har lavet de andre gange. Jeg vil gerne have en jordbærkage og hjemmelavet flødeboller" :lolhit

Ihh jeg synes det går for stærkt med at blive stor, det får jeg så os sagt til Jakob og som kommer til fra vores datter Aija, der blir 5 til dec. "Bare rolig mor jeg ønsker mig nogle prinsesse dukker" :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm om det er normalt ved jeg ikke.

Vores 5 årige datter har samme ting på hendes ønskeseddel, men der vil helt sikkert være en del legetøj stadig.

Er det fordi hun har rigeligt legetøj eller fordi hun synes det er barnligt? Hvis det er det sidste synes jeg næsten I skal tage en snak med hende. Det er jo synd hvis hendes barndom er "slut" inden hun er fyldt 6 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange piger ser jo faktisk smykker og tøj som "legetøj"... Så mon ikke det lige så meget er grunden?

Rulleskøjter, radio og musik er jo også "legetøj" - pigerne vil gerne danse og "lege" på den måde.. Vi har i hvert fald en del børn i 5-6-7 års alderen der leger diskotek i fritidsordningen.. Det er ret kært :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rulleskøjter er meget normalt, Tobias fik sine da han blev 5 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det går for stærkt! Min gode venindes datter er lige blevet fem år. Hun fik KUN tøj og sko i gave. Og hun var lykkelig! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER