Binser

Lalandia

8 indlæg i dette emne

Da vores London tur nok ikke bliver til noget, tænkte jeg at vi jo skulle have de 3 uger til at gå med er eller andet.

Kom i tanke om at man kunne tage i Lalandia, men aner slet ikke om de har noget at tilbyde en på 18 mdr. ?

Han har aldrig været i en svømmehal, men elsker sit badekar.

Er der evt. Andre steder man kan tage hen?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok mange år siden jeg selv har været der.

Det er bare en lidt lang tur fra Kbh?

Kigger lige på det

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været der, men tager dertil på mandag ;) Men kan selvfølgelig godt se, at det er en rigtig lang tur for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lolland er efter min mening, et rigtig godt ferieområde til små børn - køreturen fra Kbh er ikke ret lang og der er rigtig meget at opleve indenfor et lille område og man kan tilrettelægge ferien efter sin egen økonomi - der er både det helt dyre og det helt billige...

Nummer 1 er Elisabethsminde Forsøgscenter med gamle husdyrracer (man får sin egen guide der fortæller og tilrettelægger rundvisningen efter interesse og børnenes alder og man får lov at røre/klappe og komme ind til alle dyrene fra kælne kaniner til får, nyfødte grise og kæmpe okser) - vi var der med vores søn da han var 14 mdr og han var ret fascineret. Vi har lige været der igen (da han var 23 mdr) og han var helt vild og var inde til næsten alle dyrene og klappede og rørte ved dem og så er der både en gammel traktor han fik lov at sidde på og en godmodig hest for de lidt større børn. http://www.gamle-danske-husdyr.dk/

Lalandia er også sjovt - de fleste børn elsker vand, men der skal man måske prøve varmtvandsbassin'et derhjemme et par gange før man booker en hel uge eller bare købe dagsbilletter og så se andre ting de andre dage.

Så er der Knuthenborg som også er sjovt med børn enten i bil eller på gåben med klapvogn, Krokodille Zoo'en (Falster) og især Grøn Verden, som er meget mindre og mere overskueligt - især Grøn Verden var sjov for vores søn i den alder.

Har man en dreng der er vild med biler/maskiner så er der Danmarks Traktormuseum, Oldtimer Automobilmuseum Aalholm Automobil Museum og Brandmuseet.

Købelevhaven er ikke som sådan for børn, men vi hyggelig for de voksne og der er både legeplads hvor man spise sin madpakke og Koidam hvor man kan smide mad til fiskene der nærmest tager maden fra hånden - det var et kæmpe hit med vores søn.

Maribo Frilandsmuseum er også hyggelig for et barn at tulle rundt på...

Så er der Museumsbanen hvor man kan køre i veterandamptog - det var også et hit med vores søn.

- Og så er der Middelaldercentret (men det er nok mest for lidt større børn) og den russiske U-359 museums ubåd i Nakskov (som også er for lidt større børn og for alle mænd, der bare ikke er til at drive med hjem igen)...

Og så er der alle de små øer med hyggelige færgeoverfarter, økologiske besøgsgårde, små strande etc. hvor man bare kan tage en hyggedag med madpakker og klapvogn...

Har man en barnebærestol (hedder det det?), så er det også vildt hyggeligt at tage en halv eller hel dag i skoven eller et af de andre naturmråder på Lolland eller Falster, hvor man ikke kan køre med klapvognen. Det har vi gjort en del og det har været super hyggeligt, selvom jeg ikke lige er spejdertypen, så er en ½ dag i en smuk skov eller marskområde med en dejlig madpakke og kaffe på thermoen faktisk rigtig hyggeligt - og nemt med er lille barn.

http://www.eventyrsport.dk/shop/visvare.aspx?varenummer=14813&hkid=16&maerkeid=3&oversigt=../maerker/vismaerke.aspx&mid=3

Vi købte een af et andet mærke til 250 kr i Den blå avis som vi havde meget glæde af på turen.

Efter min mening er den bedste måde, at finde et romantisk B&B på en stråtækt gård et sted og så købe dagsbilletter til Lalandia og variere med andre oplevelser - så kan man kombinere hyggelig familieferie med romantisk krophold og måske tage en dag i Tyskland eller på Langland hvis man har lyst.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i lalandia billund, lige inden chloe blev 1år.

og der var nu ikke ret meget for hende.

men kunne godt forestille mig at det kunne være sjovt for en på 18mdr.

Der er jo vandland, monky tonky land og andet sjovt.

+ legoland lige rundt om hjørnet ;)

Vi skal selv afsted igen i weekenden i uge 30.

glæder mig meget, for nu har Chloe den perfekte alder til det.

Men..... kan også anbefale Jesperhus, som Christina skriver.

Det er super hyggeligt og også god til de helt små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER