dhg

? om puregon

3 indlæg i dette emne

De sidste mange gang jeg har skulle købe puregon er jeg kommet af med 1289 kr for 300 ie.

I går da jeg var på apoteket kom jeg kun af med 859 kr.

Er det fordi jeg er kommet over et eller andet beløb..??

Kan jeg så renge med at det er det beløb jeg skal betale frem over nu..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke styr på puregon, men tænker om det er fordi du er kommet over et vist beløb, f.eks. i danmark? Som gør at du får støtte nu. Det ved jeg manden får på noget medicin, har dog ikke helt styr på om det er fra danmark eller bare generelt fra det offentlige...

Men i hvert fald ville jeg regne med at det er den pris du skal betale resten af året. Efter nytår tror jeg nok du bliver nulstillet igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så vidt jeg ved, fordi Puregon er tilskudsberettigt fra Lægemiddelstyrelsen, og du får derfor tilskud fra det offentlige i henhold til din CTR-saldo (Centrale Tilskuds Register).

Denne saldo nulstilles efter 12 mdr, og så skal du betale fuld pris igen, indtil du har købt nok og begynder at få tilskud igen. Saldoen følger IKKE kalenderåret, men du kan se på kvitteringen fra apoteket, hvornår du begynder på en ny periode.

På kvitteringen står også hvad din CTR-saldo er på, altså hvor meget du har købt for i indeværende tilskudsperiode.

Jeg kan ikke huske taksterne, men mener at du kan komme op på at få 85 eller 90% i tilskud ... %-satsen stiger i takt med at din saldo vokser. Dvs. jo mere du har købt, jo billigere bliver det til sidst.

Ved ikke om det hjalp, men der står mere om det HER

Held og lykke med behandlingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER