Miss_matilde

Belønnings-skema

12 indlæg i dette emne

(Er det noget i bruger?)

Ja som overskriften lyder... er Belønnings-skema så noget i benytter jer af derhjemme?

Af flere veje er der nogen der har bedt mig om at lave et de kunne have hængende... har også fundet på hvad jeg syntes er fantastisk smart.. MEN nu kom jeg lige til at tænke på gad vide hvor mange der ude der bruger det? Og hvad er smart?!

Ikke kun i forhold til belønninger - men jo netop det at børnene skal lære og tage ansvar - og de mærker hvis de IKKE har været ansvarlige, opføre sig pænt mv.

HVIS i bruger.. er det hjemmelavet - og hvordan bruger i det? :)

Fortæl fortæl..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes tit de bruger det i det der supernanny og synes egentlig også det smart.. jeg tror bare ikke jeg som mor ville kunne styr over det selv :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft det flere gange. Det kommer frem når ungerne begynder at lave for lidt / brokke sig for meget over det de skal.

Det er så simpelt som at hvert barn har deres navn på vores store tavle og når de gør deres pligt uden brok så får de en streg. Den 1. i hver måned bliver der så talt streger sammen og udbetalt lommepenge ift. hvor mange streger der er.

Det plejer kun at være et par måneder eller tre - så kan de godt finde ud af at gøre deres ting og systemet holder pause et halvt års tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde et da jeg var barn.

Vi havde forskellige opgaver stående på, som f.eks. gøre rent på badeværelset eller støvsuge, og hvis vi gjorde en af tingene blev det krydset af.

I den anden side af skemaet blev der sat en streng hvis der blev gjort noget forkert. F.eks. hvis vi bandede eller glemte at slukke lyset.

En gang om ugen blev der afregnet. De "gode" ting fik vi vist nok en eller to kroner for og for hver "dårlig" ting fik vi modregnet 25 øre. Hvis vi havde flest gode ting fik vi det ekstra i lommepenge ellers blev det trukket fra. Vi startede altid med at have 20 kr. (mener jeg det var) og så kunne der blive lagt til eller trukket fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke på belønningsskema - vi er en familie og vi hjælper hinanden - jo mere de hjælper til, jo hurtigere bliver vi færdige med det kedelige og kan hygge os sammen - og derfor betaler jeg heller ikke løn for arbejde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke på belønningsskema - vi er en familie og vi hjælper hinanden - jo mere de hjælper til, jo hurtigere bliver vi færdige med det kedelige og kan hygge os sammen - og derfor betaler jeg heller ikke løn for arbejde :)

Meget enig her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke på belønningsskema - vi er en familie og vi hjælper hinanden - jo mere de hjælper til, jo hurtigere bliver vi færdige med det kedelige og kan hygge os sammen - og derfor betaler jeg heller ikke løn for arbejde :)

Sådan er det hjemme hos os, og det forstår vores børn udemærket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke på belønningsskema - vi er en familie og vi hjælper hinanden - jo mere de hjælper til, jo hurtigere bliver vi færdige med det kedelige og kan hygge os sammen - og derfor betaler jeg heller ikke løn for arbejde :)

:loveshower

Samme hjemme hos os.. Har skal man ikke hjælpe til og opfører sg ordentligt fordi der er penge eller belønning i det, men fordi det er en del af det at være i en familie

Jeg får jo heller ikke løn eller belønnign for at lave mine opgaver eller for at opfører mig ordentligt over for mand og unger :D

men jeg er sikker på det fungere godt for mange andre og det er jo det vigtigste, at man bruger de metoder der virker bedst for den enklete

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror ikke på belønningsskema - vi er en familie og vi hjælper hinanden - jo mere de hjælper til, jo hurtigere bliver vi færdige med det kedelige og kan hygge os sammen - og derfor betaler jeg heller ikke løn for arbejde :)

Sådan har jeg også altid tænkt.. men får man det ikke til at køre så kan man vel godt bruge et skema, et skema behøver jo ikke være noget negativ, synes tit man hære om børn synes det fedt at have skema og føler stolthed når de optjener penge/streger eller hvad man nu bruger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg også altid tænkt.. men får man det ikke til at køre så kan man vel godt bruge et skema, et skema behøver jo ikke være noget negativ, synes tit man hære om børn synes det fedt at have skema og føler stolthed når de optjener penge/streger eller hvad man nu bruger

Jamen selvfølgelig kan man da bruge et skema, hvis det fungere for en - man skal jo gøre hvad der er bedst for ens egen familie. Hos os ville det dog aldrig komme i brug - heller ikke når det i perioder er kan være svært for ungerne at huske hvordan man begår sig som del af en familie...

Det er bare sådan jeg gerne vil præge min unger. Jeg tror ikke på den metode for vores familie. Bryder mig ikke om det signal jeg syntes det sender. mener godt jge kan give dem stolehed uden det indebærer skemaer med streger eller penge

og NEJ jeg siger ikke det re dårligt. Det er bare ikke mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn fungerede det fint. Det var ikke kun os børn det galt for men også far og stedmor. De "dårlige" strenger vi fik gik i en fælles pulje og når vi så skulle på ferie, så var der til hygge og is fra den.

Jeg kan godt forstå folk er skeptiske og jeg ved hellere ikke om det er noget jeg vil indfører herhjemme når den lille bliver større. Men hvis det er noget af det der skal til for at få tingene til at køre nemmere herhjemme så vil jeg da helt sikkert overveje det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara får krydser på et skema der så gir 100 kr når den er udfyldt.. Hun bestemmer som regel selv om hun vil tjene de krydser da hun indtil nu ikke har den store brug for lommepenge, men nogle gange skal hun hjælpe.. Det afhænger af situationen :)

Ting hun får krydser får er bla. At tømme opvasker, rydde op på værelset og gå ud med skrald.. Værelset er en "skal-ting" mens de sidste to som regel er når hun har lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER