ønskebaby

Bil ferie med baby.

5 indlæg i dette emne

Jeg har søgt en masse på nettet om hvor gammel en baby skal være for at kunne være med på ferie.

men jeg finder en masse tvetydige svar.

så ville lige hører jer. :)

- hvor gammmel/ung skal barnet være for at kunne komme med på bil ferie?

- der er noget med at baby ikke må være i autostol så længe af gangen. men hvor længe er det?

grunden til det er at vi i juli/august 2012 har lidt planer om at tage til disney land paris for at mandens pige på 6 år skal ud og se alle figurene før hun bliver for gammel. og vi starter jo projekt her i juli 2011 og hvis den er der i første forsøg så er babyen ca 3-4 måneder gammel når vi skal afsted. og ja jeg kan ikke finde ud af om hvad "reglerne" er for det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan man sagtens.. Jeg går ud fra det disney i paris i skal til og hvis i holde nogle gode pauser undervejs derned (og hjem) så baby kan komme ud og få strukket ryggen er det ingen problem, dog ved jeg de fleste foreslår at første dag efter i ankommet at i måske skal blive hjemme og ikke fare ud og lave noget..

Jeg var 2 uger gammel da mine forældre kørte til sydtyskland på ferie ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er disney land paris der var planen. :)

okay det lyder godt. :) og ja jeg viste godt det med pauserne. tænker bare at man holder en del flere end normalt. :)

men jeg viste ikke det med at holde en hvile dag når man er ankommet men det kan der jo også sagtens blive gjort. :)

er glad for du ville svarer. :) mange tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil barnet er 3 mdr på det max sidde i autostolen 20-30 min. af gangen hvis du kører dagligt og ellers så max 1-1½ time i eet stræk. Efter 3 mdr er det 'ubegrænset' men self. inden for rimelighedernes grænse. Jeg kan fortælle at min søn kan sidde i stolen i ca. 1½-2 timer nden han er fuldstændig gennemsvedt (tak for kunststof på autostolen) og keder sig og ikke gider mere (og han sover altså det meste af tiden i stolen, vi timer det altid med en lur men han gider kun at sidde der i ca. 20 min når han er vågen) VI har også overvejet bilferie men jeg må indrømme at det syntes jeg ikke er rigtig for ham. Vi tager i stedet til Sverige med færge:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved jo ikke rigtigt hvordan mit barn kommer til at være når jeg engang får et. men tænker at jeg kan prøve at kører med barnet og så se hvordan det går.. :)

tak fordi i svarer. det er rart med hjælp til mine bekymringer. for ville jo helst ikke have at det skulle gå ud over den ældste at vi fik en baby.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER