TiaK

Alt det praktiske

20 indlæg i dette emne

Nu begynder det jo at komme tæt på for mig, og jeg er lidt i tvivl om jeg har styr på alt?

Jeg har:

- pakket en taske med tøj og toilettaske til mig, tøj til baby og lidt tøj + müslibar/kiks til faren

- kodet fødegangens nummer ind på mobilen

- sikret mig vi kan vejen, og hvor vi må parkere på hospitalet

- sørget for al babygrejet herhjemme er i orden

- været til fødselsinformation og har kendskab til de forskellige smertelindringer

- har ok styr på de forskellige tegn på at fødslen er på vej/i gang

- har vandrejournalen liggende fremme

- har planer om at lave en liste over de, der skal have en sms

- er i gang med at fylde fryseren med aftensmad

- planer om at lade kamera op og pakke det i tasken!

Er der noget jeg ikke har tænkt på?

Er det noget med, at man skal have vielsesattesten med?

Havde I autostolen til at sidde i bilen det sidste stykke tid?

Havde I liften med på hospitalet?

Havde I musik med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som førstegangsfødende bliver du ikke sendt hjem efter 4 timer (med mindre du selv har lyst) og da far som regel ikke kan overnatte kan han tage autostolen med når han kommer dagen efter.

Ellers kunne i have den stående i gangen sammen med tasken til sygehuset og så tage den med når i tager afsted. Husk der er tid nok for langt de fleste til at få alle tingene med :)

(min veninde gik i gang med at barbere ben kl. 4 om natten da hendes veer startede for hun kunne da ikke møde op på fødegangen med langhårede ben når så mange skulle kigge på dem - og hun nåede skam begge ben og kom stille og roligt på sygehuset :))

Du får en vugge på hjul til den lille så der er ingen grund til at tage lift med.

En god ting at tage med er nogle store trusser. Du bløder en del efter fødslen og får nogle monster bleer på, og så er det knapt så fikst at rende rundt i små fine trusser eller g-streng ;) Og det er mere behageligt at have sine egne på en sygehusets.

I skal ikke have nogen papirer med andet end vandrejournalen (og glemmer i den så kan du godt føde alligevel og bliver ikke sendt hjem efter den ;))

For mig var det meget vigtigt at have ½ liter cola med. Det er en hård omgang og sådan et skud sukker / koffein var lige hvad jeg trængte til efterfølgende (og kiosken havde lukket).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som førstegangsfødende bliver du ikke sendt hjem efter 4 timer (med mindre du selv har lyst) og da far som regel ikke kan overnatte kan han tage autostolen med når han kommer dagen efter.

Ellers kunne i have den stående i gangen sammen med tasken til sygehuset og så tage den med når i tager afsted. Husk der er tid nok for langt de fleste til at få alle tingene med :)

(min veninde gik i gang med at barbere ben kl. 4 om natten da hendes veer startede for hun kunne da ikke møde op på fødegangen med langhårede ben når så mange skulle kigge på dem - og hun nåede skam begge ben og kom stille og roligt på sygehuset :))

Du får en vugge på hjul til den lille så der er ingen grund til at tage lift med.

En god ting at tage med er nogle store trusser. Du bløder en del efter fødslen og får nogle monster bleer på, og så er det knapt så fikst at rende rundt i små fine trusser eller g-streng ;) Og det er mere behageligt at have sine egne på en sygehusets.

I skal ikke have nogen papirer med andet end vandrejournalen (og glemmer i den så kan du godt føde alligevel og bliver ikke sendt hjem efter den ;))

For mig var det meget vigtigt at have ½ liter cola med. Det er en hård omgang og sådan et skud sukker / koffein var lige hvad jeg trængte til efterfølgende (og kiosken havde lukket).

Både min veninde og jeg har fået det modsatte at vide. Går ALT efter planen og alle har det godt, så får man ikke lov til at blive på hospitalet i længere tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som førstegangsfødende bliver du ikke sendt hjem efter 4 timer (med mindre du selv har lyst) og da far som regel ikke kan overnatte kan han tage autostolen med når han kommer dagen efter.

Både min veninde og jeg har fået det modsatte at vide. Går ALT efter planen og alle har det godt, så får man ikke lov til at blive på hospitalet i længere tid.

Jeg har fået at vide, at både min mand og jeg kan overnatte på patienthotellet nogle dage - uanset hvor godt vi har det. (Manden skal dog betale for at overnatte). Også derfor jeg tænker vi skal have autostolen med i første omgang, da jeg ikke ser nogen grund til at manden skal køre hjem før mig.

Men der er vist noget med, at førstegangsfødende også skal føde ambulant til efteråret - måske derfor du har fået andet at vide Mette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det lavet om siden jeg fik Frida for 13 mdr siden :)

Der fik førstegangsfødende lov til at komme på patienthotellet ind til amningen kørte, mens fleregangsfødende blev sendt hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide, at både min mand og jeg kan overnatte på patienthotellet nogle dage - uanset hvor godt vi har det. (Manden skal dog betale for at overnatte). Også derfor jeg tænker vi skal have autostolen med i første omgang, da jeg ikke ser nogen grund til at manden skal køre hjem før mig.

Men der er vist noget med, at førstegangsfødende også skal føde ambulant til efteråret - måske derfor du har fået andet at vide Mette?

Det er også det jeg har fået at vide, og jeg skal føde i august, som Miss Mette. Jeg tror det afhænger af hospitalet man skal føde på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået et tip om, at det er en god idé at lave en liste over de ting der skal ske efter fødslen. X antal uger efter fødslen skal den lille skrives op til vuggestue, x antal uger efter skal I have fordelt barsel, hurtigst muligt skal du bestille tid til 5-ugers tjek, osv. Man skulle kunne gå lidt ind i en bobbel og glemme alt andet end baby de første måneder. Jeg har så ikke selv været så tjekket endnu :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu begynder det jo at komme tæt på for mig, og jeg er lidt i tvivl om jeg har styr på alt?

Jeg har:

- pakket en taske med tøj og toilettaske til mig, tøj til baby og lidt tøj + müslibar/kiks til faren

- kodet fødegangens nummer ind på mobilen

- sikret mig vi kan vejen, og hvor vi må parkere på hospitalet

- sørget for al babygrejet herhjemme er i orden

- været til fødselsinformation og har kendskab til de forskellige smertelindringer

- har ok styr på de forskellige tegn på at fødslen er på vej/i gang

- har vandrejournalen liggende fremme

- har planer om at lave en liste over de, der skal have en sms

- er i gang med at fylde fryseren med aftensmad

- planer om at lade kamera op og pakke det i tasken!

Er der noget jeg ikke har tænkt på?

Er det noget med, at man skal have vielsesattesten med?

Havde I autostolen til at sidde i bilen det sidste stykke tid?

Havde I liften med på hospitalet?

Havde I musik med?

Jeg går ud fra at du skal føde i kolding.

jo din mand kan godt sove der.

en rigtig ting selv at tage med er toiletpapir.

Jeg hade rigtig stor glæde af at have ammepuden med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået et tip om, at det er en god idé at lave en liste over de ting der skal ske efter fødslen. X antal uger efter fødslen skal den lille skrives op til vuggestue, x antal uger efter skal I have fordelt barsel, hurtigst muligt skal du bestille tid til 5-ugers tjek, osv. Man skulle kunne gå lidt ind i en bobbel og glemme alt andet end baby de første måneder. Jeg har så ikke selv været så tjekket endnu :blush

Nææææææ er det mon muligt at nedskrive sådanne en liste?!!!!

Hvem kender til det og kan lave sådanne én til alle os ny-begyndere?!!!! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg har fået at vide, og jeg skal føde i august, som Miss Mette. Jeg tror det afhænger af hospitalet man skal føde på :)

Jeg er KUN rigtig glad for hvis det ikke passer at vi bliver "smidt" hjem efter så kort tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er KUN rigtig glad for hvis det ikke passer at vi bliver "smidt" hjem efter så kort tid!

Jeg synes, at det lyder mærkeligt, hvis du bliver smidt hjem. Hvor skal du føde?

Jeg skal føde på Rigshospitalet og der foregår det således, at du som førstegangsfødende får tilbudt ophold på barselshotellet efter en ukompliceret fødsel. Du kan også vælge at tage hjem, hvis du ønsker det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oplader til mobiltelefon :) Og jeg måtte have manden til at hente min ammepude hjemme, den var ikke til at undvære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke være ked af at komme hurtigt hjem, jeg syntes det er en klar fordel (og som samfund en del billigere :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God liste, TiaK - jeg har lige tjekket efter, at jeg også har det hele klar! ^_^

Jeg har dog ikke tasken 100% færdigpakket - kan jo ikke pakke toilettingene før til sidst (og jeg regner jo så med, at der er tid til det!).

Autostolen er en god ide at have med, det har vi fået anbefalet (den står bare klar ved siden af tasken - men skal da lige bede manden om at sætte basen i bilen!). Husk at tage alt udstyret, inkl. autostolen med ud af bilen - det er dumt at friste svage sjæle!

Også ammepuden har vi fået anbefalet, så man kan få tips til at bruge den.

Mht. overnatning efter fødslen, så må det være hospitalsafhængigt, for på Hvidovre (som flere skriver), så får man altså lov at blive op til 2 nætter - også far, som dog skal betale for det.

Jeg har ikke hørt om andre nødvendige papirer, men jordemoderen anbefalede sidste gang (for 8 dage siden), at jeg havde vandrerjournalen på mig fra nu af - just in case :)

Vores barnevogn og lift hentes først efter fødslen, så jeg regner med at have hende i armene eller en hospitalsvugge indtil vi skal hjem og hun skal i autostolen.

Jeg har ikke overvejet musik, men måske det kunne være en ide med iPod'en og den lille højttaler...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lader til at du har godt styr på det hele.

God liste, TiaK - jeg har lige tjekket efter, at jeg også har det hele klar! ^_^

Jeg har dog ikke tasken 100% færdigpakket - kan jo ikke pakke toilettingene før til sidst (og jeg regner jo så med, at der er tid til det!).

Autostolen er en god ide at have med, det har vi fået anbefalet (den står bare klar ved siden af tasken - men skal da lige bede manden om at sætte basen i bilen!). Husk at tage alt udstyret, inkl. autostolen med ud af bilen - det er dumt at friste svage sjæle!

Også ammepuden har vi fået anbefalet, så man kan få tips til at bruge den.

Mht. overnatning efter fødslen, så må det være hospitalsafhængigt, for på Hvidovre (som flere skriver), så får man altså lov at blive op til 2 nætter - også far, som dog skal betale for det.

Jeg har ikke hørt om andre nødvendige papirer, men jordemoderen anbefalede sidste gang (for 8 dage siden), at jeg havde vandrerjournalen på mig fra nu af - just in case :)

Vores barnevogn og lift hentes først efter fødslen, så jeg regner med at have hende i armene eller en hospitalsvugge indtil vi skal hjem og hun skal i autostolen.

Jeg har ikke overvejet musik, men måske det kunne være en ide med iPod'en og den lille højttaler...?

Vil du seriøst tage autostolen med ud af bilen hver gang du parkerer efter du har fået den bette. Vi venter barn nr. 3 - pyh tænk hvis jeg skulle slæbe tre autostole med ud af bilen hver gang jeg forlod den :blink

Vi lod autostolen med babys tøj stå i bilen. Det hentede min mand efter jeg havde født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lader til at du har godt styr på det hele.

Vil du seriøst tage autostolen med ud af bilen hver gang du parkerer efter du har fået den bette. Vi venter barn nr. 3 - pyh tænk hvis jeg skulle slæbe tre autostole med ud af bilen hver gang jeg forlod den :blink

Vi lod autostolen med babys tøj stå i bilen. Det hentede min mand efter jeg havde født.

Nej, men vi har fået anbefalet at gøre det på sygehuset, hvor bilen måske kommer til at holde et par dage. Men det er jo op til en selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men vi har fået anbefalet at gøre det på sygehuset, hvor bilen måske kommer til at holde et par dage. Men det er jo op til en selv.

Det har vi også fået anbefalet for der er åbenbart nogen der går rundt og holder øje med hvornår fødende kommer ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også fået anbefalet for der er åbenbart nogen der går rundt og holder øje med hvornår fødende kommer ind.

Hold kæft hvor er det frækt! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft hvor er det frækt! :gal

Rigtig frækt men de ved jo at lige meget om det er 1. gangs-fødende eller flergangs-fødende så går der min. 4-5 timer før der kommer nogen tilbage, så det er de oplagte biler at gå efter. De andre der parkere kan de jo ikke være sikker på om det er nogen der skal på besøg i kort tid eller noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting jeg helt sikkert synes mangler på listen er ammeindlæg! Dette stiller Kolding Sygehus ikke til rådighed, så jeg måtte sende manden afsted efter nogle, for når mælken løber til (hvilken den for mig gjorde på andendagen - og jeg var indlagt i 5 dage) så LØBER DEN TIL! Så ammeindlæg og ammeBH er to vigtige ting.

Derudover, så kan man altså ikke passe sit normale hyggetøj lige med det samme, så sørg for at det tøj du har med er meget løstsiddende - jeg havde ikke nok tøj med jeg kunne passe :( Og nogle hjemmesko er også et hit!

Det samme til baby - sørg for at have flere sæt tøj med, det er nu rigtig rart at baby er i sit eget tøj og ikke i hospitalstøj og en ulækker navle kan godt svine tøjet! Og ligemeget hvor varmt det er, så har en nyfødt langærmet og langbukset + strømper på. Jeg fødte min datter i den sidste uge i juni hvor der rent faktisk var varmt, alligevel havde hun lang tøj på - tænk på det når I køber og pakker tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER