mor til de dejligste børn

Nogle der har børn meget tæt på hinanden

8 indlæg i dette emne

Hej Tøser

Ved ikke om dette emne falder lidt uden for kategori... Nogle der kan øse ud af erfaring/viden om hvordan det er at have 2 børn med under 2 års aldersforskel? Vi har en datter på 3,5, en søn på 7 mdr. og tænker et eller andet sted at vi ligeså godt kan tage den tredje med det samme.... men er i tvivl, for er arbejdsløs og har en periode på op til 1 år evt. mere som arbejdsløs i sigte da der ikke er arbejde at få overhovedet. Men men men er det nu også klogt at tage en mere så hurtigt... Please hjælp:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er kun dig selv der kan svare på det spørgsmål.

Lav en liste med positive ting og negative ting - og lad manden gøre det samme.

Kig på listen og find ud af hvad der vejer mest (og husk ting ikke behøver at tælle lige meget, så selvom der er 100 ting på negativ-listen og 10 på positivlisten kan de positive veje meget tungere... eller omvendt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er meget personligt.

Mine nevøer er født med 1½ års mellemrum. Nu er de 4 og 5½ år. Min svigerinde har sagt at de første 3 år var hårde - i starten kunne hun ikke være alene med dem, da den store jo ikke kunne forstå at hun skulle amme og derfor ikke lige kunne være der for ham.

Men nu, hvor de er blevet lidt større, så er hun overlykkelig for at de er så tætte på hinanden (det var ikke planlagt, hun skulle blive så hurtigt gravid igen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun dig selv der kan svare på det spørgsmål.

Lav en liste med positive ting og negative ting - og lad manden gøre det samme.

Kig på listen og find ud af hvad der vejer mest (og husk ting ikke behøver at tælle lige meget, så selvom der er 100 ting på negativ-listen og 10 på positivlisten kan de positive veje meget tungere... eller omvendt)

Har ingen erfarin, men er enig med Stine i, at det kun er jer selv, der kan træffe den beslutning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg har en dreng på 12 og en pige på 11 det er 16 måneder i mellem dem. Jeg syntes ikke det var så hårt, de har aldrig gået i dagpleje har passet dem sammen med min mand til de skulde i skole. Jeg arbejder om aften og min mand om dagen så det passede rigtig godt ind i vores liv selv om det ikke var planlagt at hon skulde komme så hurtigt.

De har altid haft hinnanden og lege med så det har været super dejligt. :loveshower

:kram Alexandra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 15 mdr mellem mine drenge, og jeg syntes at det er perfekt.

Jeg syntes ikke at det er så hårdt, da de har hinanden, og i en meget tid :loveshower lig alder lære at dele og bruge hinanden.

Det med at amme den lille har aldrig været et problem, for så kan man jo bar sidde og synge eller læse for den store. Det er hårdt hvis man gør det hårdt, men hvis man ta det som det kommer er det faktisk dejligt at ha dem så tæt :loveshower

Så held og lykke med det

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 17 mdr. mellem mine drenge. De er nu knap 6 og 7 år og har SÅ meget glæde af hinanden.

Det første år var faktisk ikke så slemt fordi der var to, men fordi Andreas har tidlige traumer og derfor var meget svær at få til at sove og kun ville sin mor (indtil han var 3-3 1/2), men Kasper var rigtig sød til at vente og har altid været god til at underholde sig selv. Og når jeg ser på Josephine nu, fatter jeg ikke hvordan Kasper kunne være så "stor"? Nå, sidespring... Da Andreas blev mobil, blev det hårdt! For der begyndte konflikterne mellem dem og det følgende år til 1 1/2 var hårde ift. at skulle styre slagets gang. Kasper var meget følsom og Andreas en tonser, så der var mange konflikter.

Efterhånden som de blev større gik det heldigvis bedre og bedre, der blev længere mellem konflikterne og de fik mere og mere glæde af hinanden. Og der er ingen tvivl om at de i dag er verdens bedste venner, selvom de selvfølgelig skændes som andre søskende. Men de slås aldrig og de holder sammen! Så når jeg ser på dem sammen, er jeg ikke i tvivl om at det har være en gave for dem at komme så tæt hinanden!

Ville jeg gøre det igen? Nu skal vi ikke have flere, men skulle vi... Tja, jeg ved det faktisk ikke. Men jeg kan se på Josephine at hun "kræver" mere af mig i hverdagen, fordi hun ikke har en jævnaldrende søsken, så på nogle områder var det nemmere at have to små samtidig.

Vores børn er iøvrigt først startet i institution som 3-4 årige, så de har haft glæde af hinanden 24/7 de første år.

Vil jeg anbefale det? Ja, hvis det er de to første.... Jeg tror ikke jeg ville gøre det ved 3 og 4, hvorfor ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar. Det har været dejligt at læse. For og imod listen har jeg overvejet, skal måske bare have det gjort;-) Tak for jeres svar, så må vi se hvad vi finder frem til:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER