Guest Vera01

Lussingesyge og gravid?

6 indlæg i dette emne

Hej

Jeg venter mit 2. barn og er gravid i 25. uge. På mit arbejde er der en kollega hvis datter har lussingesyge. Kollegaen siger, at hun ikke ved, om hun også har lussingesyge eller bærer virussen i sig (hun kan intet mærke siger hun). Nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig? Må jeg overhovedet være på jobbet, hvor hun befinder sig eller sker der ingenting ved det? Jeg har -så vidt jeg kan huske - ikke selv haft lussingesyge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm.. det er ikke alle der mærker til at have lussingesyge, så du kan godt have haft det uden at vide det.... MEN - den blodprøve de tager ved 1. lægebesøg som gravid, der plejer de at teste for om man har haft det. Jeg tænker det ville være en god idé lige at ringe til lægen og høre. Selv ved jeg at jeg ikke har haft lussingesyge & ikke skal i nærheden af nogen potentiel smitte.

Min storesøster fik lussingesyge under sin første graviditet (i første trimester)& blev fulgt meget nøje med scanninger gennem hele graviditeten - Det endte dog lykkeligt med min fantastiske nevø :loveshower men der var mange bekymringer undervejs...

Det blev vist lidt rodet (skal lige vænne mig til at formulere mig på skrift...) men håber det kunne bruges alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal spørger din TR eller sikkerhedrepræsentant hvordan du skal forholde dig.

Jeg er selv hjemsendt, fordi en elev havde lussingesyge. Og så skulle jeg (fordi jeg ikke havde haft sygdommen) sendes hjem og blive hjemme i 6 uger fra sidste udbrud. Dvs at kommer der et nyt tilfælde så er det 6 uger fra den dato.

Indtil videre er jeg hjemsendt i 8 uger ialt fordi der har været et nyt tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal tage ned til din læge med det samme og få taget en test for om du har haft det. Du kan vist nok få en vaccine. Du skal blive hjemme indtil det er afklaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været ved lægen???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER