Baby 2011

Asmatisk bronkitis

8 indlæg i dette emne

Vores søn er rigtigt forkølet... og hoster tit i den forbindelse.... denne gang har hosten startet 1 dag efter forkølelsen og har varet en god uges tid, nu er begge dele så næsten væk.

Vi har været på ferie sydpå i sidste uge, og der blev det slemt lige før vi skulle afsted, men blev så bedre midt i ferien. Her efter vi er kommet hjem blev det værre de første dage, men så bedre igen.

Det er primært om natten. Men mest om morgenen. Altså han kunne godt sove i løbet af natten, men vågnede nogle gange og ville have vand.

Lægen har lyttet på ham i mandags. Da han havde lungebetændelse for nogle måneder siden, var vi bange for at det var det igen. Hun kunne intet gøre.

Jeg er helt overbevist om at jeg kan mærke at "der sidder noget" når jeg holder på ryg og brystkassen, ikke meget men lidt. Men hun(lægen) siger jo at der ikke er noget??

Hun var så inde på(da hun så at han har børneeksem, det hænger åbenbart tit sammen) at det kunne være asmatisk bronkitis, og sagde at vi skulle overveje om vi ville prøve at give ham maske som forebyggende...

Men er det asmatisk bronkitis??

DP mener det ikke, og det er jo ikke så slemt.

Så tror I det er det?? Hvad bør vi gøre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg godt nok ikke så meget inde i det, men har han problemer med at trække vejret???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har AB, men det er svært at sige om din søn har det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært at sige om det er det. Mine tøser har begge haft AB. De har hostet meget og haft en "ralle-lyd" når de har trukket vejret.

Begge mine har været til zone-terapi, hvilket har hjulpet rigtig meget. Derudover får de ikke ko-mælk længere, da det er slimdannende og derfor kan forværre AB.

Håber snart din søn får det bedre.

Knus Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg godt nok ikke så meget inde i det, men har han problemer med at trække vejret???

Nej, det syntes jeg ikke rigtigt. En enkelt gang eller 2 måske, men det er mere som vi andre med hosteanfald også kan få.

Det er svært at sige om det er det. Mine tøser har begge haft AB. De har hostet meget og haft en "ralle-lyd" når de har trukket vejret. Begge mine har været til zone-terapi, hvilket har hjulpet rigtig meget. Derudover får de ikke ko-mælk længere, da det er slimdannende og derfor kan forværre AB.Håber snart din søn får det bedre. Knus Rikke

Jeg har en veninde der laver zone-terapi, måske jeg lige skulle høre hende om hun kan gøre noget for ham.

Det med mælk har jeg hørt SÅ mange sige nu.... Jeg ved bare ikke rigtigt hvordan jeg kan få det helt væk, men vi må jo prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udmiddelbart er det svært at sige om det er AB. Men Du kan prøve at give maken som lægen foreslår og se om det hjælper.

Axel fik det, da han var omkring 9-10 måneder, og det var efter flere ring til lægen og en tur på børnemodtagelsen at vi fandt ud af det.

Det med mælken har jeg også hørt.

God bedring med ham.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha...Jeg vil anbefale dig at tage ind til lægen og få ham til at lytte efter om det ER AB. Vi har LIGE været din "tur" igennem for lidt over 1 uge siden - efter vores datter havde haft en kraftig forkølelse osv. vores historier er næsten ens.

Og ja det var AB, så hun fik en nesspacer på apoteket og en af de der blå astmaspray, og et pift ved anfald af den kraftige hoste og det hjælper! Hosten stopper fuldstændigt og nu har hun ikke fået spacer i TRE dage!!!!!

Så det er langt fra sikkert det er kronisk AB, måske bare noget som forsvinder sammen med forkølelsen.

Lægen kunne intet hører på min Emilies lunger eller vejrtrækning, men var ikke i tvivl om det var AB alligevel...så man behøver ikke ralle eller pive i lungerne.

PØJ PØJ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der florerer kold lungebetændelse pt,som desværre er ret voldsom. De spår at det vil nå epidemi status inden året er omme :(

Min veninde er pt ramt, mine børn og jeg selv hoster voldsomt(men er også voldsomt snottet).

Jeg synes du skal afprøve masken en periode. Hvis lægen har udelukket andre luftvejsinfektioner.

Husk at den forebyggende spray er nogle dage om at virke optimalt, så du skal regne med ihvertfald en uge, før du kan regne med fuld effekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER